Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI Titanium X

Zjistěte, proč je kombík nejpřesvědčivější variantou celkově znamenitého nového Mondea.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Ford Mondeo sklidil chválu na těchto stránkách už několikrát, naposledy před dvěma týdny v recenzi týdne. Proto se pokusíme odolat nutkání znovu opěvovat jeho kvality a raději se podíváme, co je tady nového.

Dnes poprvé máme co do činění s karoserií kombi. Ta je, možná trochu překvapivě, o 14 mm kratší než sedan. Oproti liftbacku má nicméně celých 52 mm k dobru. Šířka zůstává stejná a směrem k nebi karoserie nabobtnala o 12 mm. Všechny tři varianty sdílejí shodný rozvor 2850 mm, je tedy jasné, že rozdíly je třeba hledat tam, kde to Čechy zajímá nejvíc – v kufru.

Ford Mondeo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie

Jeho parametry jsou vskutku úctyhodné: Mondeo je připraveno vyjít vstříc i zvlášť těžkým případům choroby, které se odborně říká nutkavé stěhování a jejímž spolehlivým příznakem je věta „Jedeme na chalupu“, pronesená v pátek odpoledne. Konkrétní hodnoty závisí na tom, zvolíte-li sadu pro opravu pneumatik, nouzovou rezervu nebo plnohodnotné náhradní kolo. V pětisedadlové konfiguraci činí objem 554, 542 respektive 494 l, ale sklopením zadních sedadel dostanete 1745, 1733 resp. 1685 l. Ať s rezervou nebo bez, tohle stačí i na hodně velkou almaru.

A může být také hodně vysoká: od hrany kufru po opěradla předních sedadel naměříte 1920 mm!

My v redakci nechalupaříme a stěhujeme se nanejvýš jednou do roka, takže nás tahle čísla nechávají chladnými. Není nám ale lhostejné, že Mondeo kombi vypadá zatraceně dobře – jakkoli to zní zvráceně, podle nás je kombík nejvíc sexy varianta nového Mondea.

Kromě vestavěné jeskyně a sexy křivek mělo tohle Mondeo také motor 2.0 TDCi, který známe z dřívějška, a špičkovou výbavu Titanium X. Přesně řečeno jde o jednu ze dvou špičkových výbav: Ford totiž nabízí klasické provedení Ghia (krémová kůže, nic moc imitace dřeva) a moderní Titanium (hliník, sportovní sedadla, modře tónovaná okna). Písmeno X pak znamená volitelný rozšiřující paket.

Trochu pochybujeme, zda existuje někdo, komu se Ghia opravdu zamlouvá víc než Titanium. Jestli ten rozdíl není vidět na fotkách, stavte se u prodejce Fordu a přesvědčte se sami.

Mondeo Titanium X je skvěle vybavené: v základu nabízí třeba natáčecí světlomety, čalounění Alcantarou nebo vyhřívání sedadel. Pořád je ovšem za co připlácet. Testované auto mělo například radarový tempomat, adaptivní tlumiče, bi-xenony, Bluetooth rozhraní a další věci, které vyhnaly jeho cenu na dech beroucích 1 152 990 korun. A to prosím v seznamu instalované výbavy nefigurovala navigace.

Jasně, Mondeo je vynikající auto. V libovolném ohledu zastiňuje Audi A4 a může se směle měřit s BMW 320d Touring nebo Mercedesem C 220 CDI kombi. Jenže za tyhle peníze ani jiné než excelentní být nemůže.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyFord Mondeo kombi 2.0 TDCI Titanium X
0-100 km/h (s)9,8
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW/140 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm v 1750-2240 ot./min. (340 Nm s overboostem)
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)7,6/4,9/5,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4830
Šířka (mm)2078 včetně zrcátek, 1886 bez zrcátek
Výška (mm)1512
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1590
Zavazadlový prostor (l)554/1745
Ceny
Základní cena modelu957 990 Kč
Cena testovaného vozu1 152 990 Kč
16.1.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist