Ford Mondeo kombi 2.3i Ghia X

Mondeo patří mezi naše nejoblíbenější rodinné sedany. Nikdo ale není dokonalý a občas i Mondeo nás dokáže trochu vyvést z míry.
  • Dynamika 4

  • Chování na silnici 4

  • Provozní náklady 4

  • Praktičnost 4

  • X-Factor 4

  • Celkové hodnocení 4

Platilo to už o minulé generaci Mondea, platí to o současném i minulém Focusu a stranou nestojí ani Fiesta, nebo na druhé straně Galaxy. Ford dokáže postavit auto, se kterým je radost jezdit. Podvozky jsou jeho silnou stránkou.

Jenže souvislost mezi povedeným podvozkem a masovou prodejností je tak mlhavá, že vůbec nemá smysl jí hledat: absolutní většina zákazníků se stará především o výbavu, spolehlivost, cenu a pohodlí. Dobrý podvozek pozná slabých pár procent z nich, zatímco spousta by za jízdy nepoznala málem ani píchlou pneumatiku.

I přesto se ale Mondeo prodává celkem slušně, protože i bez svých jízdních vlastností představuje lákavou alternativu: má výraznější a modernější design než Passat a je viditelně robustnější, než francouzští rivalové. Kromě toho, dieselové motory od Fordu patří do klubu skutečně podařených moderních naftových jednotek.

Ford Mondeo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie

Ford ale přichází s jinou novinkou – čtyřválcovým benzínovým motorem o objemu 2,3 litru. Cenově i výkonově spadá mezi dvoulitr a (prozatím) špičkový pětiválec 2,5 s turbodmychadlem. Ač jsem o tom přemýšlel celou dobu, co jsem z Mondeem jezdil, nedokázal jsem určit přesnou cílovou skupinu. Příznivci velkých benzínových motorů si velmi pravděpodobně připlatí za přeplňovaný pětiválec, takže snad možná ti, kteří nemají rádi naftu a benzínový dvoulitr jim připadá příliš slabý.

Zde je ovšem na místě opatrnost – „dva trojka“ je k dispozici pouze v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou a tahle kombinace ve výsledku nevyznívá zrovna nejlépe. Motor svůj výkon i točicý moment odevzdává až v horním poli otáček a když na něj budete takto tlačit, bude hlučný a žíznivý.

Je to škoda, protože základ motoru pochází od Mazdy, která ho – ovšem ve verzi s turbodmychadlem a přímým vstřikováním – montuje do modelu Mazda 6 MPS. Tam je motor bez problémů, ve Fordu má skromných 160 koní a 210 Nm. Šestikvaltový automat se navíc chová tak nějak malátně, nechce se mu podřazovat a ani když vyklopíte páku voliče převodovky doprava a pokusíte se řadit sami, žádný velký předjížděcí potenciál od auta nečekejte. Jede zhruba stejně jako dvoulitr s manuálem, zato spotřeba se směle vyrovná přeplňovanému pětiválci.

Jinak je všechno tak, jak jsme na nové Mondeo zvyklí: spousta prostoru, dobrá výbava, příšerný dřevěný dekor na palubní desce a podvozek, který jen těžko hledá konkurenta. Přesto všechno je to první Mondeo, které nevím, komu bych doporučil. Snad jen pokud jste pro Mondeo rozhodnutí, nesnášíte naftu a nutně chcete automat, pak nebudete mít jinou volbu. Ovšem v tom případě se určitě zkuste přemoct a vyzkoušet i dvoulitrový turbodiesel s automatem. Pokud vás takové srovnání nepřesvědčí, tak už nevím.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyFord Mondeo kombi 2.3i Ghia X
0-100 km/h (s)10,2
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2261
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)117 kW/160 koní v 6500 ot./min.
Točivý moment (Nm)210 Nm v 4200 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)208
Spotřeba paliva (l/100 km)9,3
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4830
Šířka (mm)2078 včetně zrcátek, 1886 bez zrcátek
Výška (mm)1512
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1612
Zavazadlový prostor (l)554/1745
Ceny
Základní cena modelu892 990 Kč
31.3.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist