Ford Mondeo Kombi 2.2 TDCi
12 fotografiíFord Mondeo
Ford Modeo se blíží do poloviny svého života. Na trhu je totiž už od roku 2007. A právě letos dostane přeci jen už trochu potřebný facelift.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
12 fotografiíFord Mondeo
Ford Modeo se blíží do poloviny svého života. Na trhu je totiž už od roku 2007. A právě letos dostane přeci jen už trochu potřebný facelift.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jak jinak si to přeložit 🙂
Jezdil jsem se standardním dvoulitrem, jede průměrně. Do tohoto auta určitě volit ten silnější, tedy testovaný.
Sedačky (k mému údivu) byly dobré i standardní, nekožené. Halogeny svitily taky dobře oproti xenonům není moc velký rozdíl (stejně bych volil x), jak říkáte – display perfektní.
Je to dobré auto, výborně se s ním jezdí, dobře vypadá a má skvělou cenu. Kdybych si měl ale přece vybrat, beru Superb II 125kW CR, ikdyž je slabší. Ale interier je DLE MĚ naprosto jinde a k tomu je možné i k nejsilnějšímu motoru DSG, jak bohuže nová dvouspojka u Mondea nejde (že?)…
Shrnutí: Mondeo je skvělé auto, ale u mě je stále lepší SII a Honda Accord. Můj názor, nebijte mě 😉
Já bych určitě šel do Hondy, a to jenom proto, že mi přijde, že má subjektivně kvalitnější interiér. Jak říkáte, je to o osobních preferencích, ale já si vybírat mezi S II. a Mondeem, tak asi Mondeo.
Prosím, netykej mi. Na netu se netyká, fakt ne 🙂 A zvláště tady 😉
Pokud bych si měl vybrat jenom mezi Kombi verzemi, tak taky beru Accord. Je to jednoznačně nejhezčí kombi mezi "srovnávanými"…
Velka skoda, ze interier Mondea ho tak zraza na kolena. Lenze riadi sa tak dobre, ze pri kazdej jazde na okreskach by som na super interier Superbu asi zabudol 🙂 Lenze kto si kvoli tomu kupuje naftovy kombik?
Inak nemyslite ze Honda je trochu inde? Ako cenovo tak velkostou, vzadu je tesno a je to skor mensi a drahsi life-style. Skor mi tu este pasuje taka Insignia.
Tak ty mu píšeš, aby ti netykal a přitom mu sám tykáš 😀 (jinak Michal ti ve svým příspěvku pouze vyká).
A k tomu videu, test se mi líbil moc, jako vždy. A ta chybka ve střihu… stane se.
Sakra, chtěk jsem napsat NEVYKAT, bože jsem kokot, kdybych si to aspoň po sobě přečetl, že? 😀
Jo tak to jóóó, teď už to dává smysl :o)
Video jsme opravili, uploadli jsme sem špatnou verzi s chybou…
Omluva a oprava – nevykat jsem myslel 🙂
Dovolím si pár komentářů:
"Vedle něj ale najdete obří barevný displej , který vám žádný jiný výrobce v segmentu nenabídne" – a hlavně, že ty informace na tom displeji jsou čitelné, grafika výborná a plocha displeje rozumně využitá!
Jinak reálná spotřeba 2.2 TDCi je 7,5+ l/100 km, sesterská Mazda 6 s motorem 2.2 MZR-CD 132 kW je minimálně o 0,5+ l/100 km úspornější (www.spritmonitor.de). A zvukový projev motoru 2.2 TDCi obzvláště v zimě po nastartování je velmi velmi průměrný, nepříliš se nelišící od PD fy VW. Zkrátka nepříliš kultivovaný a úsporný "moderní" motor.
A co se týká ceny, nejeví se mi jako příliš nízká, neboť to, co řada redaktorů v souladu s marketingem Fordu vydává za luxusní prvky, pokládám ve střední třídě za standart, např. duální klima, elektricky seřiditelnou sedačku řidiče, apod.
A absence pohonu 4×4 u Mondea Fordu odláká rozhodně více, než udávaných pár procent zákazníků, odhaduji jich minimálně 25%. Osobně vím o člověku, který si kvůli tomu hodlá pořídit Subaru Legacy 2.0D, byť má jen 110 kW. Jako jediný bonus je akorát vyhřívané čelní sklo, což je jen slabou útěchou za absenci pohonu 4×4.
A nepříl kvalitní interiér Mondea, potažmo všech Fordů je kapitola sama pro sebe, je zajímavé, že i u nynějších Subaru jsou interiéry pod palbou neustále kritiky motoristických novinářů, ačkoliv jsem si nevšimnul, že by byly horší, než současné fordovské, spíše naopak. Rozhodně to v nich méně vrže a nevypadají tak cingrlátkově jako z vietnamské tržnice.
Nechápu, proč Ford, když skoupil Volvo, vzal si z něj poněkud nepříliš moderní, těžký a žravý motor T5 a naopak nevzal povedenější D5, která je v nynější generaci vozů Volvo velmi povedená, rozhodně povedenější, než nynější motor 2.2 TDCi.
Dronte Mauricijský.
No nevim, jestli kvalita fordovskych interieru je spatna. Sedel jste v tech autech? vazne nechapu, o cem to tu mluvite. a k novemu Legacy, ktere mam rad, protoze je Subaru, ale kdyz uz jste zminil, ze mondeo ma "cingrlaka z vietnamske trznice", videl jste tu hruzu, co Subaru umistilo doprostred palubni desky? Bila podsvicena hruza, ktera by jeste mohla blikat a vypadala by, jako vez z devadesatych let. A elektricke sedacky standard? to mi ukazte, kdo je ve standardu nabizi. Jsou vzdy az ve vyssich vybavach.
Naprosty suhlas s WRX aj s autorom clanku. Presne tak mozem to potvrdit z praxe. Aj ta nova Insignia, je proste novinka, ale s tak vrzgajucimi plastami to Opel prepalil. Nehovoriac, ze to ma vzadu fakt malo miesta nad hlavou. A Insignia je dokonca autom roka 2009. Dronte toho podobneho o Fordoch a Mondeach napisal hodne a zrejme v tom style pokracovat bude. Nech ma radost ked si rypne. V podobnom style by som vedel pisat o VW, ci Audi, z vlastnej skusenosti, ale na rozdiel od neho si myslim, ze jedna lastovicka leto nedela. Mne sa zda, ze sa mu dostal pod palec dodrbany kus Forda a podla toho su tak vsetky Mondea v interieri hrozne a konstrukcne nedokonale. Sam jedno Titanium S vlastnim. 6 stupnovy manual ide presne, bez zadrhavania a plynule. Jednoducho mam z Mondea celkovo uplne iny dojem, nez to Dronte popisuje, ale asi sa sam namyslam to co nie je pravda. Pretoze mam to dobre Mondeo a nemalo by byt az tak dobre. Interier je perfektny, nic nevrze, plasty su dobre zlicovane a posobia kvalitne. Jazdi to tichucko, pretoze aj ked niekde diesel ma svoj prejav, ale u Forda je dobre k interieru odhlucneny, je radost si uzivat jazdum aj napriek rozmerom auta. Riadenie je na el. posilnovac skustocne komunikativne a citlive na kazdy pohyb vodica. A pred kupou auta som toho obehal a odskusal hodne. Zistil som, ze u Forda som nic zbytocne nepreplatil. A s cenami Ford naozaj vychadza v ustrety zakaznikovi. Je pravda, ze nebolo to vzdy tak vyhodne, ale aspon je vidiet urcitu nielen snahu, ale aj vysledok v predanych kusoch. Nie su to ziadne famy o vybornom pomere cena, uzitkova hodnota, vybava. Mam rovnaky dojem ze sucasne Subaru Legacy akosi straca dych s dizajnom interieru aj exterieru, jeden znamy ho tiez vlastni. Honda Accord je v pohode, ale vzadu oproti Mondeu uboho malo miesta, uzke zadne dvere, v kombi verzii v kufri umiestnili nestastne vnutorne kryty zavesov kolies, cim sa vyznam kombi u Accorda dost straca. Audi A4, technologicky v popredi, ale priestorovo to tiez mohli doladit. Nuz, ktore auto je dokonale? Dronte to vie urcite. Nechajme si poradit.
Jj, že interiér je a bude slabina Mondea, řikám (s těžkým srdcem) od samýho počátku. 🙁
Zdar vospolok,
mame ho takmer 2 roky. Motor je velmi dobry ale dost tazky.Citit to na snehu v jazde v zakrutach na hrane a aj pri rozbiehani.
Spotreba dlhodobo 6,2.Jazdene 90%mimo mesta. Rychlostou okolo 130. V meste ide spotreba hore to je jasne.
Az na ten interier a otrasne zle vyuzity VELKY displej bez automatickej regulacie jasu je to OK. Sedacky su sice z focusu ale su pohodlnne a podrzia.
BMW by som velmi nespominal, znamy maju novu X5 3.0D a z vrzgajucich dvierok odkladacich priestorov a vypadnuteho svetielka osvetlenia priestoru pre nohy vzadusediacich pasazierov ako aj povrchu palubky som velmi premiovy pocit nemal. A to je v plnej vybave. Ktovie, mozno prehnane ocakavania v porovnani s mondeom.
Kto ma cas a chut moze si viac info o tomto prevedeni vo verzi hatchback precitat tu:
http://moje.auto.cz/petervil/mondak.html
DSG jde, a nové motory 2,0 125 kW mají EURO 5, jízdní vlastnosti se se Superbem ale srovnat nedají ani náhodou a s cenou je to stejné
A je to tady… Mondeo ano, je bezva… Ale v porovnání se subaru legacy??? Kde je??? Ano, je to tak! Hraje druhé housle :O)
No to je zase příspěvek za všechny prachy . . .
IMHO Mondeo zaostává za Legacy jenom v absenci 4×4. A kolik lidí to potřebuje?
BoBik
njn, jenomze kdyby ford alespon priplatkove nabidnul haldexa…takto je mondeo sice mozna skvele ale kvuli absenci nabidky pohonu 4×4 prichazi MINIMALNE o 10% zajemcu…
Já jsem to řešil před pár lety u Volva V70 D5 a nakonec jsem se rozhodl pro 4×2. Větší maximálka, lepší zrychlení, menší spotřeba … A, ač na hory jezdím tak 3-5 krát za zimu, řetězy jsem nepotřeboval.
no jde o pocit z rizeni. predohram uz nechci. ale k tomu asi kazdy dojde az casem. ja nerikam, ze to na zadnich sedackach clovek pozna. ale kdo rad ridi, uz nemuze mit velke auto s prednim pohonem.
Přesně tak. Subaru je špička, doufám v to, že dlouho ještě zůstane.
Jen je škoda, že teď mají díru v trhu. Protože Legacy obtloustlo a Forester je SUV.
Čekal jsem, že díru (po svižném "kombíku") vyplní Impreza combi, ale ta se nechystá. Takže škoda……
Outback a Legacy MR2009 bych chtěl nejvíce (:
Nemáš pravdu, Impreza kombi je na cestě 😉
No to bych byl jen rád. Máš nějaký zdroj informací?
Když tak hoď link, díky moc.
Zásadní rozdíl je, že Mondeo je větší a má lepší podvozek. Legacy zas boduje náhonem na všechny čtyři. Jenže to člověk využije pouze v zimě (neříkám že letos by se to nehodilo) nebo s opravdu silným motorem. Mám v Mondeu 2,5T a je pravda že v utáhlých zatáčkách na dvojku na výjezdu nelze využít celý výkon neboť vnitřní kolo se protáčí i na suchu.V těchto situacích má určitě Subaru navrch. Ale řeší to i samosvor viz Focus RS.
Ty hory na horizontech se opravdu povedly 🙂
Ty hory jsou fakt super:-) Test je taky super, ale na to jsem si už zvykl:-)
Mondeo je opravdu výborná volba ve střední třídě a i ten kritizovaný interiér je v testovaném autě docela hezký.
Nezlobte se, ale nesouhlasím. Ty hory na horizontech byly snad ještě lacinější, než některé plasty v interiéru Mondea 🙂 I když to možná beru trochu osobně, protože jsem poznal, že test byl natáčen v okolí Bubovic, a protože koused odtud bydlím a znám to tam, působilo to na mě jako pěst na oko.
je zima, nataci se na horach, co je na tom? 🙂 resite debility.
To 248 F1:
mně to přišlo docela vtipné a nápadité… ale neznám to tam
To ondrej:
ten vtip je v tom, že na horách to natočené nebylo 😉
Taky jsem ucvrkával; i z toho kontrastu zasněžený silnice a na pozadí sluncem zalitý zelený kopce. 🙂
Nějak mi na začátku bliká a poskakuje obraz, asi odchází monitor. Tak si musím monitor koupit místo Mondea novej 🙂
Pekny test, ale drobna poznamocka – redaktor vo videu opisuje jazdu na 16" diskoch, pritom obute mal 17-tky.
Taktiez by si mal dat pozor pri strihu videa, niektore pasaze sa mu tam opakuju… Ale inak super:)
…Passat je kral tejto triedy aj po tolkych rokoch a vsetko ostatne je daaaaaaaaaaaleko za nim a mondeo je posledne v tej rade… Len si ho chvalte, statistiky predaja su smerodatnejsi udaj!!!
Bohužel statistiky prodeje vypovídají o oblíbenosti aut mezi zákazníky, nikoliv o skutečné kvalitě jednotlivých automobilů. Protože potom by nejprodávanějším autem na světě musel být Rolls Royce Phantom 🙂
Taky odpovídají masáži našimi motoristickými časopisy, které v žoldu Volswagenu (ostatně mají všechny německé vlastníky) udělaly z Passatu málem premiovku a z Octavie taky. My se prostě střídavě pos… z Němců nebo Rusů. Potěš pánbu, co přijde po volbách …
Ford je obecně lowcost značka. Na tom postavili značku a úspěšně v tom podnikají. A v nízkonákladu jsou skutečně machři. Tomu odpovídá a podřizuje se všechno co na tom autě vidíte. Značka ford je taková historicky vypiplaná dacie. Takže všechna různá levná řešení, palubka jak z fabie, chybějící motory, převodovky, pohony…. to je naprosto v logice ford. Není tam nic co by prodražovalo produkt. Žádné extra věci. Pokud někdo vidí v mondeu něco jako premianta ve střední třídě a myslí si, že ford má ambice ve své základní výrobní řadě dělat nějaké lepší auta, tak je zcela, zcela a úplně mimo. Totální mimoň. Jeho přání je otcem myšlenky.
V koncernu VW je v pozici forda značka škoda. Lowcost Trademark. Takže pasat je pro mondeo mimo dosah. Ve skutečnosti je mondeo na trhu soupeřem pro supII.
Ano to je velka pravda, ale mna privadza do zurivosti ked tento vrak porovnava nejaky novinarko s BMW!!! To je uz naozaj trochu moc a nespomenie medzistupienok v hierarchii a to passat, ktory je vo vsetkom lepsi…
no v tomhle testu rozhodne srovnani s BMW neni. tak necti jinde a chod jen sem:)
vy musite zit v jinem vesmiru clovece:) low cost je citroen a peugeot. jdete a probuh se s novymi fordy svezte. jestli jste ho naposledy ridil pred dvaceti lety, tak s tim neco udelejte:) a je skvele, jak bez argumentu o jakemkoliv nadstandardu vyzdvihujete VW:) btw, v cem je lepsi nez Skoda? v kvalite interieru? akorat tak v nabidce motoru. proberte se, superb treba podle vyvojaru skody je na dilenskem zpracovani audi. pletete si dojmy s pojmy a jen placate do te male kaluze, kterou jste chvili pred tim naplnil:) ukazte mi testy, kde vyhral passat nad mondeem
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/superb-combi-mondeo-turnier-passat-variant-im-test-drei-geraeumige-kombis-im-vergleich-1748484.html
toto je taky najcerstvejsi… nezabudajme ake je passat stare auto, nova generacia zmetie vsetkych zo stola…
duc duc 😀
"nezabudajme ake je passat stare auto" hlavne na to nezapominej ty sam a v "Das auto motor und sport" na to zapominaji dost casto. Ale chapu u VW jim dobre plati.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/214869/mazda_6_vs_ford_mondeo_vs_volkswagen_passat.html
VW je obecne take mainstream "low-cost" znacka. I kdyz podle cen v CR se to nekomu evidentne plete. V DE je to ale jinak.
Tu Dacii bych srovnaval s tou Skodou. Historicky to sedi take daleko vice.
Proboha, to je kravina jak Brno…
…tak sa bez pozret do bazara na cenovku rovnako stareho mondea a Passata v rovnakej vybave 😀 a pozri si aj servisnu historiu mondea a Passata…. A ani takato propaganda ako autoweb Fordu robi toto nezmeni!!!!!!!!!!
Chce to víc vykřičníků.
ta cena v bazaru samozrejme presne souvisi s tim, ze cesi jsou z VW hotovi. protoze TDI je prece buh:) boze, jdi, kup si pet passatu a bud stastnej, jiste jezdis se sedackou sklopenou dozadu jak to jde a jednou rukou na volante. vid? 🙂 chapu, ze pak neumis pochopit kvalitu podvozku a rizeni, ktere passat nema.
Kačer, melír, kšilt do nebe, tepláky z New Yorkeru, boty puma až nahoru zavázaný, mosaznej řetěz, loket pravačky na opěrce ( každej vidí že na ni mám), volant je držen volně položeným zápěstím levé ruky, přímka ramen je kolmá na horizontálu, duc duc, nejlíp když to nikdo přes černý skla nevidí.
Nicméně Passat není horší auto, i když Mondeo má lepší podvozek.
Človeče Ty si úplne mimo. Neblúzni a choď do garáže preleštiť svojho pašíka 🙂
statistiky prodeje. boze, moudro promluvilo:) To, ze je nadpolovicni vetsina lidi bez spetky vkusu, rozumu a daji na prvoplanovou blystivost a dulezitost je vec, ktera se ti projevuje v tech tvych statistikach.
…ano vsetci su blby iba ty si kraaaaal 😀 pozri si nemecke stranky, vsade je passat na prvom mieste a potom mudruj ty riadenie….
tak sup sem s linkem na ty tve supertesty passatu:) ja zadne nenasel
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/superb-combi-mondeo-turnier-passat-variant-im-test-drei-geraeumige-kombis-im-vergleich-1748484.html
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/224907/ford_mondeo_econetic_vs_vw_passat_bluemotion.html
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/214869/mazda_6_vs_ford_mondeo_vs_volkswagen_passat.html
Konečne normálne, dobré a pekné auto. Už ma nebavilo stále Subaru, BMW, alebo nejaký hybrid. Neviem čí to je, možno vzťahmi s automobilkami… Uvítal by som napríklad aj nejaké Mitsubishi. Inak fajn video.
Mám testované auto a je super, žádné vady, přečip na 207 koní, prostě letadlo 🙂
Když je super, proč ho čipovat? Je vám doufám jasné, že ten motor vydrží méně. Kdybych měl Mondeo, nebo Accord Tourer v dieselu, nechávali by mně nějaké Octavie TDI naprosto v klidu, kvůli "dieslovým závodníkům," je podle mně naprostý nesmysl ničit si auto.
nevím jestli jsem se přeslechl ale v testu byla zmiňovaná rychlejší akcelerace z 50 na 100 km/h na !šestku! rychlejší než u dvoulitru. Na šestku zrychlovat z 50? Mám pocit že to bude ten motor silně podtočenej a dovedu si to představit leda tak z velkyho kopce.
Opravte mě jestli se pletu prosím
Presne z techle tri v Combu jsem vybiral a vybral jsem Passat 2.0 TDI CR, DSG, 125 kW, R-Line Ext, Exekuctive, 4motion a stavitelnej podvozek. Pro fesaka si zitra konecne jedu (4 mesice) a moc se na nej tesim..uz jsem mu vezl poradne zimaky, takze ho mam zkoukle a osahane 🙂 Je mensi a lehci nez Mondeo i Insignie, ale uvnitr je vic mista nebo to alespon tak pusobi. Vypada chlapec jako R36 a pusobi kupodivu jako mensi auto nez je. Podotykam, ze Superb II se nedela 4motion, 2.0 TDI s DSG a ja automat i diesel proste chtel, nebot hodne jezdim. Navic Passat mi prijde proste dravejsi vzhledem a dat se s nim vic delat. Superb je v combu hezci nez sedan (liftback) ale je to stejne takove dedkovske vozidlo a me je 32.
Ve vsech tech autech jsem realne sedel i jezdil. No a proste Passat funguje, nevrze a je bez problemu. Sice bych radeji Audi ci BMW, ale to je otazka penizku. Mondeo vas obklopi takovym divnym plastikem kolem dokola a to same je v Insignii. Ale to je trend obecne. Navrch jsem opravdu chtel u silneho dieslu alespon Haldex na zpusob "4×4" a dobry automat, coz DSG s vyhradami (jen dve spojky) je.
Navic Opel ma tragickou uroven vnitrku a nektery vylozeny blbosti jako zdvojeny zadni svetla kvuli designu blatniku a nic moc vznetove agregaty.
…dobre si kupil, prajem vela stastnych km. Aj ja som ho chcel ale nakoniec som dal prednost mercedesu C W204. Kolega kupil passata 2,0tdi CR a ked ho soferujem, mam z neho ovela lepsi pocit ako z Cecka.
Dik za podporu. Asi uz to nebudes cist, ale auto je to super. Prevodovka v rezimu sport a zapnuty sportovni rezim. To je proste … a navic muzu kdykoliv zacit padlovat a padla vypnout. Vsechno funguje na 101 %. Jsem spokojenej. Kazdopadne v ruznych mercedesech-automatech jsem nekolikrat jel a je to moc hezky svezeni. Podle me maj hodne slusny motory.
Passat je ale urcite univerzalnejsie auto!
Mercedes ale stylovejsi.
😉
Dobrý den,
kdo má skušenost?
Mám najeto 119.000 km. Přestávají svítit xenony,
čas od času začne blikat kontrolka žhavení a auto
ztratí výkon, musím zastavit a pak to zase jede,
nebo začne blikat ABS a EPS auto nebrzdí,nejde posilovač po pár kilometrech samo naběhne.
Děkuji Jiří