autoweb.cz > Ford > Ford Mondeo > Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost (2015)
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost (2015)
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 7.6
Radosti
Velký kufr a praktičnost jako taková, image
Starosti
Objem motoru, resp. dynamika versus charismatický vzhled
Nastala doba „mondeovská,“ tedy pro nás v redakci určitě a jistě i pro širší automobilovou veřejnost. Ford je tady s novou generací Mondea a my už máme nějaké testy za sebou. Takže v tom ohledu mohu odkázat na podrobnosti v předchozích testech a nemusím se znovu opakovat. Zaměřím se na odlišnost a silné a slabší stránky vzhledem k vozům, které už jsme testovali.
Interiér
Tady určitě mohu zavzpomínat – a nebude to příliš složité vzhledem k tomu, že od předchozí zkušenosti s novým Mondeem uplynuly řádově dny – na kabinu aut, které jsme už v redakci měli. Nejsem si jistý, ale toto Mondeo jako kdyby mělo o něco prostší interier než to z minula, na palubě jsem se cítil vcelku příjemně.
Pohon
Podle mého je patnáctistovka, byť přeplňovaná, na tak velké auto málo. Pravda, motor má sice 160 koní v 6000 otáčkách a točivý moment 240 Nm v 1600 – 4000 otáčkách a to není málo, ale nemohl jsem se zbavit subjektivního dojmu a pocitu, že bych uvítal (možná vzhledem k hmotnosti) větší „svaly.“
Řeknu to jinak – naložil jsem sebe a tři kamarády, které bych jen stěží mohl označit za podvyživené, k tomu plný kufr pití a jídla na prodloužený víkend, a v situacích, kdy bych s jiným autem předjížděl, jsem u 1.5 EcoBoost neměl dost odvahy, motivace, jistoty či prostoru a dostupu na manévr a raději než abych se vrhl před pomalejší auto, přejížděcí manévr jsem si rozmyslel.
V pružném zrychlení by na můj vkus mohlo být nové Mondeo odhodlanější. Šestistupňová převodovka pouštěla výkon na přední kola, řadila přesně, jistě, při přesednutí do naší dlouhodobě testované Mazdy 6 s atmosférickým dvoulitrem jsem ale měl z řazení jistější pocit.
Spotřeba
Důležitý aspekt – právě 1.5 EcoBoost by asi měl být jistotou při co nejnižší spotřebě. Ta „papírová“ by měla být 5,9 litru, já jsem jezdil v průměru s o tři litry vyšším apetitem, většinu času mi na palubním displeji svítil údaj 8,9 l/100 km. Jestli je to pro mne tak zásadní informace, abych začal jako kupec o nejmenším benzínovém motoru pomýšlet namísto naftového dvoulitru, dražším bratru o padesát tisíc? Musel bych zohlednit všechna hlediska, od ceny servisu přes dlouhodobé náklady až k průměrnému měsíčnímu nájezdu. Od boku – volil bych ale asi raději naftu, navzdory svému pozitivnímu vztahu k benzínu.
Ovladatelnost
Velké kombi s „malým“ motorem… Takže ovladatelnost v každém případě v pořádku, protože s autem, které je opravdu velké, komfortní, praktické s velkorysým kufrem, jsem jezdil tak pomalu a rozvážně, že ovladatelnost byla vždy dobrá, nikdy jsem se nedostal „na hranu,“ kdy bych vnímal snahu jít auta po tečně ven, řešil prokluzování pneumatik na limitu přilnavosti nebo tak něco. Komunikaci ve volantu jsem nečekal a tak ani nepostrádal, podvozek byl nastavený komfortně… V kostce – k ovladatelnosti nemám námitek.
První jízda: Ford Fiesta ST na testovacím polygonu
Autonovinky | vydáno 13. 5. 2013
Verdikt
Mondeo se základní benzínovou patnáctistovkou určitě má svůj smysl a jistě může uspokojit potřeby klidného, rozumného a uvážlivého řidiče, který svou rozvážnou jízdou dokáže pracovat se spotřebou a zvládne využít tento potenciál downsizingového motoru. K tomu bude mít k dispozici velký zavazadlový prostor a image, která dokáže navzdory nižšímu výkonu „vyklízet“ levý pruh na dálnici a zařídí „aston-martinovský“ dojem opulentnosti a luxusu.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1499 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 118/160 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 240 v 1600 - 4000 |
0-100 km/h (s) | 9,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 217 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,9 |
Objem nádrže (l) | 62 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4867 |
Šířka (mm) | 2121 |
Výška (mm) | 1501 |
Rozvor náprav (mm) | 2850 |
Provozní hmotnost (kg) | 1504 |
Zavazadlový prostor (l) | 488 (730 po střechu) |
Ceny | |
Základní cena modelu | 641 990 Kč |
Základní cena test. verze | 702 990 Kč |
Cena testovaného vozu | 755 090 Kč |