Ford Mondeo HEV (2015): První jízdní dojmy

Hybridní Ford Mondeo dorazil na český trh a my jsme měli možnost se v něm poprvé krátce svézt. Jak na nás zapůsobil?

Ford jistě nepatří k těm značkám, které si ve spojitosti s hybridním pohonem vybavíme jako první, přestože třeba ve Spojených státech patří k předním hráčům na trhu hybridních vozidel. Z části je to možná dané i tím, že automobilka doposud žádný hybrid na evropském trhu nenabízela. To se však příchodem Fordu Mondeo HEV, který je vůbec prvním hybridním vozidlem modrého oválu dostupným v Evropě, mění.

Pod kapotou se udsadil atmosférický benzínový čtyřválec 2.0 Duratec využívajcí Atkinsonův cyklus a dvojice elektromotorů (durhý však slouží jako k rekuperaci energie a pohonu příslušenství). Kombinovaný výkon činí 187 koní při 6000 ot./min., točivý moment potom 173 Nm při 4000 ot./min. a celá pohonná jednotka je spojena s bezstupňovou převodovkou iCVT. Kapacita akumulátorů činí 1,4 kWh, což vystačí na 1,5 km jízdy, čistě na elektřinu pak vůz dokáže uhánět rychlostí až 135 km/h, nad touto hranicí eletřina nestačí výkonem ani kapacitou a spalovací motor zůstává neustále zapnutý.

Spotřeba je v případě hybridu to hlavní, o co jde, samozřejmě tedy nemůžeme nechat bez povšimnutí ani tuto disciplínu. Oficiální údaje hovoří o 2,8 litru ve městě, 5,0 l/100 km mimo a 4,2 litru kombinovaně. Zjistit, nakolik jsou reálné, jsme neměli vhodnou příležitost, jelikož prezentace vozu probíhala na venkově, a jak už samotná tabulka spotřeby naznačuje, největší potenciál má hybridní Mondeo ve městě, kde nejvíce využije elektrický pohon a zpětné rekuperace. V některém z budoucích testů se však na spotřebu jistě zaměříme podrobněji.

Klidná a rozvážná jízda je přesně tím, co vozu vyhovuje, jak z hlediska spotřeby, tak dynamiky. Jakmile začnete po pohonné jednotce vyžadovat nějakou akci prostřednictvím plynového pedálu, nepříliš ochotně a velmi hlasitě vám připomene, že máte raději ubrat. Ve skutečnosti hybridní Mondeo působí svižněji, než by čísla v tabulce napovídala, když ale uberete, auto se vám odmění tichem na palubě a komfortním podvozkem, který stojí na 16″ kolech s vysokým profilem pneumatik.

Zvláštností Fordu Mondeo HEV, kromě samotného pohonu, je skutečnost, že se vyrábí pouze v karoseii sedan, která je v běžných modelech nedostupná (Mondeo běžně dostanete jen jako liftback nebo kombi). Znamená to tedy, že otvor do kufru je omezenější, navíc samotný zavazadlový prostor je kvůli akumulátorům, které se nevešly pod podlahu, omezený na 383 litrů. Stejně tak se zmenšila i palivová nádrž, a to na 53 litrů.

Ford Mondeo HEV (2015): Oficiální fotogalerie

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nový Ford Mondeo HEV vyjde na 762 900 korun, za které dostanete vrcholnou (a v případě hybridu jedinou) výbavu Titanium, tedy např. aktivní snižování hlučnosti (využitím čidel ke snímání hluku v interiéru a audiosystému k jeho neutralizaci), multimediální systéme SYNC s hlasovým ovládáním, palubní počítač se dvěma 4,2″ displeji, bezklíčové startování, vyhřávaná sedadla, stejně jako čelní sklo a vnější zrcátka (navíc sklopná), senzor stěračů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, funkci rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost nebo chromovanou lištu kolem linie bočních oken a dolní mřížky chladiče.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec + synchronní elektromotor
Palivobenzín + elektřina
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1999
Vrtání x zdvih (mm)87,5 x 83,1
Převodovkas plynule měnitelným převodem
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/60 R16
Pneumatiky vzadu215/60 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 / 187 v 6000
Točivý moment (Nm)173 v 4000
0-100 km/h (s)9,2
Nejvyšší rychlost (km/h)187
Spotřeba paliva (l/100 km)2,8 / 5,0 / 4,2
Objem nádrže (l)53 + 1,4 kWh
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4867
Šířka (mm)1852
Výška (mm)1501
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1579
Celková hmotnost (kg)2250
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)-
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)-
Zavazadlový prostor (l)383
Ceny
Základní cena modelu611 990,- Kč (1.5 EcoBoost 160 k Trend 5 dv.)
Základní cena test. verze762 990,- Kč (2.0 HEV 187 k Titanium 4 dv.)
15.5.2015 10:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist