Ford Mondeo (2014): příchod páté generace potvrzen, dorazí před koncem roku

Po nebývalém zpoždění se koncem roku 2014 konečně dostane do prodeje nová generace Mondea. Známe jeho motory i chystanou techniku.

Restrukturalizace doprovázená zavřením tří továren a stěhováním produkce některých modelů, nižší poptávka ale také blíže neurčené „interní problémy“ (zřejmě s homologací) – to vše se podepsalo pod fakt, že začne koncern Ford prodávat v Evropě pátou generaci Mondea s více než dvouletým zpožděním za jeho americkým dvojčetem Fusion.

Začne? Podle kolegů z britského Auto Expressu, kteří si povídali s tamním šéfem Fordu Markem Ovendenem je termín uvedení nového Mondea skutečně hotovou věcí, a přestože konkrétní datum nezmínil, prozradil alespoň, že se tak stane v posledním kvartálu letošního roku.

Ačkoli Ovenden nebyl moc sdílný při otázce, jestli automobilka představí vůz rovnou po faceliftu kvůli tomu, že je na severoamerickém trhu už nějaký ten pátek, rozpovídal se alespoň o jiných detailech. Díky tomu víme, že základní cena auta by měla být poněkud nižší než v případě výběhového modelu a vyjevil také několik podrobností o technice.

Nejmenším zážehovým motorem pod přední kapotou se skutečně stane litrový tříválec Ecoboost, který by měl mít emise CO2 jen 130 g na kilometr, což je ekvivalent přibližně 5,2 litru na 100 km. Jeho výkon neznáme, předpokládáme ale, že bude mít něco mezi 100 až 125 koňmi. Nad ním bude v nabídce 1.5 Ecoboost se 150 koňmi a točivým momentem 240 Nm, těsně následovaný přeplňovanou šestnáctistovkou a vrcholnou verzí, která se bude muset spokojit s čtyřválcovým dvoulitrem.

Zatím nevíme, jestli dorazí hned od počátku anebo o něco později, ale mezi motorizacemi se objeví také dvě benzín-elektrické jednotky. Jedna ponese jméno Mondeo Hybrid, druhá pak označení Mondeo Energi. Rozdíl mezi nimi má být prostý. Obě verze budou poháněné zážehovým dvoulitrem za asistence elektromotoru, ale pouze Energi bude plug-in varianta s větším balíkem akumulátorů a schopností zvládnou v čistě elektrickém režimu kolem 30 km.

Obě hybridní auta mají mít výkon kolem 190 koní, schopnost akcelerovat na stovku za 8,5 sekundy a co je pro účty Fordu to nejdůležitější, díky papírové (a na silnicích nedosažitelné) průměrné spotřebě kolem 4,3, respektive 2,8 l/100 km se automobilka vyhne placení pokut do bruselské pokladny za vyšší než limitní hodnoty CO2.

Zkrátka nepřijdou ani příznivci nafty, kterým Ford nabídne motory 1.5 až 2.0 TDCi a zatímco se u většiny agregátů objeví ve standardu manuální šestikvalt, k mání budou rovněž příplatkové dvouspojkové převodovky Powershift. Pro některé silnější dieselové verze bude vyhrazen i klasický automat s hydrodynamickým měničem a po dlouhé době se opět vrátí Mondeo s pohonem všech kol, který byl dostupný pro prvou a v omezené míře i druhou generaci.

Co se týče karosářských verzí, tady se překvapení neočekávají. Vůz s rozvorem 2850 mm dorazí jako sedan, liftback i kombi a nejlépe vybavená Mondea Vignale budou chtít konkurovat také zástupcům německé luxusní trojky v segmentu střední třídy.

zdroj: AutoExpress

30.1.2014 4:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist