Ford Mondeo 2.0 TDCi 140k (2014)

Mondeo je i po letech ve skvělé formě. Potřebu generačního střídání prozrazuje jen několik maličkostí.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI
Výborný podvozek; Úsporný motor; Poměr cena/výbava

STAROSTI
Hlučný motor; zastaralý interiér;

Čekání na nové Mondeo se poněkud protahuje a podle posledních zpráv bychom se měli nástupce dočkat až ke konci letošního roku. Pro mě osobně je to dobrá zpráva, protože jsem třetí generací Mondea ještě neřídil. Je nejvyšší čas to napravit.


Jestli dnes ale čekáte nějakou zásadní informaci, která u předchozích testů auta s pověstí svatého grálu všech nadšených řidičů nezazněla, pak se jí nejspíš nedočkáte. Oblíbený liftback (a pochopitelně i kombi) jsme na Autowebu měli nesčetněkrát, s různými motorizacemi i převodovkami, a dnešní auto v testu je v asi té nejklasičtější kombinaci, jakou si vůbec umíte představit.

Jde o pětidveřový liftback, kterému pod kapotou pracuje důvěrně známý dvoulitrový turbodiesel v prostředním výkonovém naladění. Tedy 140 koní při 3750 ot./min. a točivý moment 320 Nm při 1750 – 2750 ot./min., abych byl zcela přesný. V praxi to znamená, že můžete otáčky motoru držet příjemně nízko a přitom mít pod pravým kotníkem dostatečnou rezervu pro případné zrychlení.

Odhlučnění ani kultivovanost motoru už ale na dnešní dobu není nijak výjimečná, za studena nebo ve vyšších otáčkách se motor vyznačuje hrubším chodem a nijak zásadně se to nezlepší, ani když se dostane do provozních teplot. Čím ale dokáže modrý ovál pořád zaujmout, je výtečná spotřeba. Plynulou defenzivní jízdou po okreskách jsem se dostal na spotřebu 5,1/100 km, dlouhodobě jsem se pohyboval za 7,6 l/100 km.

Podvozek je – jakkoli je to asi nošení dříví do lesa – výborný. Byl skvělý před lety a je skvělý i teď. Rozdíl oproti konkurenci už ale není zdaleka tak propastný jako kdysi, přesto pořád patří Mondeo na špičku střední třídy co se jízdních kvalit týče. Skvělé řízení, minimální náklony karoserie a obrovská ochota zatáčet – pokud alespoň trochu rádi řídíte, za volantem se budete bavit. No a pokud ne, umí vás Ford zahrnout pohodlím.

A tím nemyslím jen kvalitu odpružení, ale také výbavu na palubě. Grafikou palubního počítače nebo navigace už dnes neohromí, stejně jako výběrem některých materiálů uvnitř, ale příjemné záležitosti jako ventilované a vyhřívané sedačky, monitorování mrtvého úhlu nebo radarový tempomat – nic z toho tady nechybělo. Smontování je výborné, nikde nic nevrže a celé to působí velmi bytelným dojmem, což se bohužel o mnoha současných autech nedá říci.

Stáří auta se projevilo také na ceně auta. Pozitivně, pochopitelně. Ve výbavě nechybělo nic podstatného, výbava Titanium Plus byla dále rozšířena třeba o bixenonové světlomety, parkovací senzory vpředu i vzadu a již zmiňované záležitosti a s takovou jsem osobně čekal cenu rozhodně přes milion. Skutečností jsem byl ale příjemně překvapen – cena konkrétního kusu se zastavila na 782 880 Kč.

Verdikt
Ford Mondeo je ve skvělé formě. Přestože se v otázce hlučnosti nebo architektury interiéru nemůže rovnat s nejnovější konkurencí, ve všem ostatním zvládá plnit svoji úlohu skvěle.  Před příchodem nové generace je odcházející model po technické stránce maximálně doladěný a jeho cena je vzhledem k nabízené výbavě více než příjemná.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevznětový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW (140 k) při 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm při 1750 - 2750 ot./min.
0-100 km/h (s)10,2
Nejvyšší rychlost (km/h)205 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2 / 4,7 / 5,6
Objem nádrže (l)70
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 882
Šířka (mm)1 886 / 2092 (bez / se zrcátky)
Výška (mm)1 460 - 1 500
Rozvor náprav (mm)2850
Provozní hmotnost (kg)1 573
Celková hmotnost (kg)2 230
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)540 / 1460
Ceny
Základní cena modelu490 990 Kč (1.6 Duratec)
Základní cena test. verze645 890 Kč (2.0 TDCi 140k Winner Plus)
Cena testovaného vozu782 880 Kč
19.2.2014 6:55| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist