Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240k (2014)

52 fotografiíFord Mondeo

Ikona své třídy, věčný rival německého Passatu a někdejší "lektor" řidičské zábavy se vrací ve své další generaci. A v rámci našeho testu hned s nejvýkonnějším benzínovým motorem.

Diskuze

12 komentářů

    bubulak

    Tomuhle říkáte velký test? Co třeba aspoň napsat, jak řadí ten automat. A hlavně, jde vůbec oproti dosavadní generaci o posun k lepšímu? Co tak čtu ty testy, tak o tom jsem méně a méně přesvědčen.

    A ten interiér mi přijde dost otřesný. Člověk je za volantem utopený, přes vysoké hrany je blbě vidět, a ten prehistorický panel rádia jak z 80. let….

    T.

    Pane redaktore, to jste snad psal po draku.
    Když pominu skromný obsah a celkovou již zmíněnou odfláknutost testu (skutečně je problém si na půl hodinku otevřít katalog výbavy a pročíst si ho?), nešel článek kvůli chybám a stavbě textu na úrovni žáka základní školy skoro číst.

    Pepe____

    Auto „nejede“ a pritom nameráte 0-100 za 7,64 sekundy.
    Nie je to skôr pochvala Fordu, že dokázal utmiť kabínu na prémiovu úroveň?
    Veď v takej S-classe sa človeku tiež zdá, že auto „nejede“ kým nepozrie na rýchlomer alebo kým neide 200km/h….

    Mirek

    Zdravím všechny „Forďáky“.
    Nejprve předesílám, že jsem majitelem Ford Mondeo Titanium 2.0 TDi, r.v. 2012.
    Sleduji bedlivě všechny dosavadní komentáře a „testy“ od počátku, co se o novém Mondeu začalo psát. Celkově se mi zdá, že se novému Mondeu chce někdo „lehce“ škodit. Na druhou stranu, kdo z těch kritiků v něm opravdu jel ?
    Jako potenciální zákazník, jsem měl možnost si zapůjčit nové Mondeo na cca 1 hod. Vůz měl najeto cca 1 000 km. Ujel jsem s ním cca 70 km. ( Paha – Beroun a zpět ) Není to mnoho, ale nějaké první dojmy si člověk udělá. Pokusím se o ně podělit, zejména ve srovnání s předešlým modelem:

    +
    Vzhled: Určitě hezčí
    Vnitřní hluk: Výrazně nižší
    Řazení: „Řadička“ o něco výš, kratší dráha, ale celkově velmi přesné
    Řízení: Výrazně lehčí
    Ovladatelnost: Ač je vůz papírově větší, subjektivně se to nezdá
    Jízdní vlastnosti: Velice dobré
    Spotřeba: Podle počítače se zdála o něco větší, ale byl to zcela nový vůz

    Rádio: Zaslouží si samost. popis:
    Existují 3-4 varianty. Nikdo přesně neví, kdo je výrobce. Snad jen u těch nejdražších je to Sony.
    Měl jsem možnost vyzkoušet zřejmě sadu Audio 5
    Musel jsem chvíli nastavovat „eqalizér“………..
    Subjektivně mi tam chyběly výšky
    Určitě bude výrazně lepší sada s bass. repro, ale ten příplatek ! Měl jsem možnost ji slyšet na předváděčce hrála úžasně…..


    Co mne dost rozhodilo, byly výrazně „krátké“ sedáky. A to jsem měl možnost vyzkoušet „sportovní“ model. Proboha na čem ty Španělé šetřej ? Dokonce se mi zdálo, že po hodině jízdy mne bolely stehenní partie, které nejsou dostatečně podepřeny. Nedalo mi to a změřil jsem délku sedáků. A opravdu, nedosahovaly ani 50 cm !!! Už se o tom někde psalo, že někdo dal dotaz do Forda a že se údajně u prvních vozů se jednalo o jakési „prototypy“ , no nevím. Ale tím si Mondeo odradí mnoho zákazníků. Pohodlí se tím velmi degraduje.

    Pokud by měl někdo ještě nějaký dotaz, pokud budu vědět, rád odpovím.

    Pavel

    – Hodnocení dynamiky je dost ošidná věc a myslím,že by bylo lepší exaktně změři 0-100, 80-120, apod. čím je auto pohodlnější tím se může dynamika zdát menší, ikdyž to nění vubec pravda. Mnohem důležitější je dynamika při jízdě než 0-100, kdo reálně sprintuje ze semaforu?

    – Nebylo by špatné se výjadřit ke komforu jízdy. Co jsem zatím četl komfort je až neuvěřitelný i na velkých kolech. A celkově komfort cestovaní patří v minimálně neprémiovém segmentu na špičku.

    – Testovat benzinouvou 2,0 a ještě s „americkým“ automatem. Ale to je asi spíš problém Fordu ČR, jaké dodává auta na testy. Takových aut bude v Evropě jezdit naprosté minumum.

    Z testu, kde chybí nějaké srovnání v Passatem, Insignii, atd.

    – Naprosto chybí informace o výkonu světel za tmy, erognonomii ovládání, apod. To jsou věci, které myslím zajímají káždého potencionálního vlastníka….

    Domvívám se, že by bylo vhodné se zaměřit na popis toho, co se v ceníku nedočteme. Zatím, co tento test obsahuje z velké částí právě faktografický popis…Myslím, že redaktor za dobu testování musel získat mnohem víc poznatku než je v článku…

    Josef

    Zdravím Mirku,
    jsem taky „forďák“, který se snaží najít co nejvíce informací k novému modelu, jelikož hledám vhodného nástupce za moje mondeo 2,2 Tdci, 147 orig Kw+chip, r.v. 2011, výbava titanium S, electric white a mimo Power Shift, takzvaně plné prádlo.S autem naprostá spokojenost, do dnešního dne ani jedna závada (najeto 110 tkm) a průměrná spotřeba i přes fakt, že mi všichni říkají, že jezdím hrozně rychle 6,9 l/100 km.Bylo koupeno jako nové (resp. objednané a dodané) u Charouze na Kladně jako už v řadě čtvrté za 860 000 Kč vč.DPH.Toto sem nepíšu proto, že bych si chtěl honit triko, ale jako výraz zoufalství, protože je jasné, že takto výborné auto už nikdy za ty peníze mít nebudu!

    Nový model jsem viděl v rámci prezentace, pouze na stojánce, tudíž je jasné, že jako řidič s ním nemám vůbec žádnou zkušenost.Oproti všem testům, fotkám a videím, které jsem do té doby viděl, mě na první pohled překvapil celkový vzhled, který je na živo absolutní bomba (hlavně není tak ošklivý zadek, který vypadá na fotkách divně).Co se týče interiéru, pozitivně překvapil vzhled středového panelu, (kde jsem asi čekal dle recenzí úplnou trágu a byl jsem připraven na nejhorší) který paradoxně navozuje auru luxusu i přes ty druholigové čudlíky.Co je oproti minulému modelu, ale největší mínus, je šířkou středového panelu působící pocit utlačenosti a sklíčenosti nejen pro pravou nohu, ale celkově pro celého řidiče.

    Nepíšeš, v jaké specifikaci jsi přesně jel a zda to splnilo Tvé očekávání a hlavně zda jako forďák bys měl volbu jasnou.Já si tedy jistý bohužel zatím nejsem, protože při výkonnější motorizaci a slušnější výbavě je cena hodně za milionem a to je sakra argument.Samozřejmě u konkurence je cena také sci-fi….passat stejně jako mondeo novinka, tudíž slevy spíše symbolické, u další přímo porovnatelné konkurence ve třídě z hlediska výkonu Insignia cca fakticky o třetinu levnější, P 508 asi taky, ale z mondea do 508 ??? nebo superbu???

    Chci věřit, že mě jízda přesvědčí a že se s peněženkou nějak domluvím….. každopádně se velmi těším…

    Mirek

    Ahoj Pepo.
    Mluvíš mi úplně z duše 🙂 Zlatý předchozí Mondeo 🙂
    Nemám ho sice tak „vymazlené“ jako Ty, ale bylo za 550,- ……… ( spotř. 6,5-7 l / 100 km )
    Z Forda jsem měl zapůjčeno Mondeo 2.0 TDCi, 110 kW. Titanium se sadou Audio 5
    Mám úplně stejné pocity i dilema, co dál …………. Byl jsem se i podívat u Klokočky na Nového Passata. Vnitřní dojem je úplná hrůza ! Ta palubka je oproti Mondeu o třídu bídnější. Ale musím přiznat, že sedáky ( výjimkou potahu ) se mi zdály lepší. Možná by mě Passat „dostal“, kdyby ho dělali v provedení HB. Kombik nevyužiji a sedan, to je bída….. ( vstup do kufru má jen 45 cm !!! )

    Jinak ten středovej panel nového Mondea mě na předváděčce také úplně vyděsil. Kam až to dospělo ………..
    Jednalo se zřejmě o sadu Audio 23 s subwooferem. Zvuk brilantní, ale to ovládání jak na zesilovači Tranziwat z roku 1980 🙂
    Pak jsem se dozvěděl, že standardně dávaj do Titania Audio 3, která nemá sice dotykovej barevnej displej, ale ovládací tlačítka jsou trochu „koukatelná“ a lépe ovladatelná. V katalogu je vyobrazena u modelu Trend ( to aby trochu zmátli budoucí zájemce ). Jinak je od včerejška na Fordu už i konfigurátor nového Mondea.
    Co se týče prostoru ve předu, nemám žádné výhrady. Dokonce si myslím, že je tam zbytečně více místa než je potřeba. Zadní sedadla jsem zase tak bedlivě nezkoumal, ale myslím, že to není žádná tragedie. Na předváěčce jsem si sedl “ normálně za sebe“ a to nejsem žádný drobek ( 176 cm / 100 kg )
    Co dál ? Asi to bude Mondeo, ale rozpaky zatím nejsou zcela vyvráceny 🙂 Fakt je, že při první jízdě jsem měl hodně podobně příjemné pocity, jako když jedu ve „svém“. Manželka, která seděla vedle mne dokonce spokojeně na chvilku usnula 🙂 Takže podle ní „dobrý“ 🙂
    Také vím, že bude na jaře nový Superb. Ale znáš to, na jaře výstava, možná na podzim fyzicky v prodeji……….

    stern

    Pořád čtu: málo držící boční opěry sedadel, radost jízdy na okreskách apod. Jsou tito lidé vůbec svéprávní? Na dálnici je rychlost omezena na 130, přičemž skoro každý moderní auto může jet na 2 proudé, přehledné a bezpečné komunikaci mnohem rychleji (v Německu, není-li provoz se jezdí 200 a nikomu to nepřijde). Ale u nás nad 130 bdí policie a lid to považuje dokonce za správný. Ve městě se jezdí 50, tedy opět výrazně méně než by snesly moderní přehledný silnice, co nám často komunisti zanechali (samozřejmě jet v historickym centru na kostkách více je debilní)… a také to lid jakž takž zkousnul. Takže si to vynahradí na okreskách, kde jede hlava nehlava neboť se to smí. Devadesátka (a nikdo neměří v zatáčkách – tak i více) je mnohdy rychlost nebezpečná! Mnohokrát jsem byl ohrožen takovým kochajícím se řidičem, co jel částečně v protisměru nebo zbytečně prudil svou bezohlednou jízdou ostatní!!! Proč je tohle stále podporováno? Jezdit se má dle povahy silnice – a jedu-li jako „šnek“ na dálnici či ve městě – nevidím žádný důvod, aby se ze mně stal na okresce závodník!!!!

    cudzinec11

    Jedna alternativa by sa nasla: Mazda 6 kombi:D, ale po facelifte!!

    Pozeral som porovnavaci test mazdy 6 a noveho mondea na nejakom americkom webe a vyhrala to mazda. Sam vlastnim novu trojku sedan, takze o mazde viem snad viac ako nasi predajcovia…

    Mazda 6 MINUSY:
    – odhlucnenie – facelift to ma zlepsit
    – interier – sucasny ma svoje muchy, po facelifte po vzore mazdy 3 s MZD Connect vsak bude patrit k tomu naj
    – vyhlad – na moj vkus horsi, chce to vyskusat

    PLUSY:
    – podla testov, co som doteraz pozeral, je to soferskejsie auto ako nove mondeo
    – spolahlivost je u poslednych pravych japoncov ako mazda, toyota, honda jednoducho bezkonkurencna
    – dizajn – patri k naj v triede
    – drzi si cenu, nie su ziadne vypredaje, brutalne zlavy ani vela jazdeniek
    – nie je na kazdom rohu
    – nekradne sa
    – u benzinov vynikajuca spotreba, u dieslov zive az benzinoidne biturbo, automat je tiez z tych lepsich a vie podradit aj o viac stupnov…

    Rozhodne by som dal mazde 6 kombi sancu, hlavne pokial je clovek zvyknuty sa perfektne jazdiace a dobre vyzerajuce spolahlive auto strednej triedy…

    cudzinec11

    Testeri sa hraju a jednoducho si vsimli zmenu – z nedneho z najsoferskejsich aut na jedno z najpohodlnejsich a tato zmena sa im zjavne nepaci:D

    To vobec neznamena, ze by bolo mondeo zle, ale stratilo hlavny predajny argument, uz nevynika, lebo je sice pohodlne a velke, ale to su aj ine znacky, navyse je v dost komickej situacii, ked tu je to nove modeo a v zahranici predfaceliftove mondeo.

    Mirek

    V poslední době jsem zde viděl několik velice povedených videotestů. Nechápu proč, u takovéto novinky na našem trhu, nebyl podobný videotest udělán. Rozhodně by si to Mondeo zasloužilo více, než zkrácená verze velkého testu v psané formě.

    Petr

    Ve městě se jezdí 50, tedy opět výrazně méně než by snesly moderní přehledný silnice, co nám často komunisti zanechali…..

    To snad ani nemůžeš myslet vážně, 50 km/h není kvůli silnicím ale kvůli chodcům přeci, kteří se ve městě obvykle tak nějak dost vyskytují.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist