Ford Mondeo (1993 – 2000)

Populární model Sierra nahradila v roce 1993 první generace Fordu Mondeo. Ta má na rozdíl od svého předchůdce pohon předních kol.

Ford Sierra sice při svém uvedení na trh předběhl dobu, ale v roce 1993 byl už zastaralý. Příchod nového modelu – Fordu Mondeo byl proto naprostou nutností. Na trh se dostal v provedení sedan, liftback a kombi.

V roce 1996 prodělal vůz rozsáhlý facelift a modernizaci, kterou někteří chybně považují za novou generaci. Kromě radikální změny tvarů došlo i k modernizaci velmi zastaralého vznětového motoru, ale také podvozku.

Následující rok prošel vůz bariérovým testem Euro NCAP s výsledkem tři hvězdičky z pěti možných, jedna mu však byla dodatečně šktrnuta. Výsledek tedy nevalný. Po dalších dvou letech výroby se na trhu objevila sportovněji laděná verze ST200 vybavená motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 150 kW. Druhá generace Fordu Mondeo dostala slovo v roce 2000.

Ford Mondeo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Mondeo fotogalerie

Za volantem

Po modernizaci vyrobený vůz působí mnohem mladším dojmem než do roku 1996 vyráběné provedení. Vzhledem k celé řadě změn doporučujeme k pořízení právě mladší verzi. Ta nabídne příjemné odpružení i solidní jízdní vlastnosti.

Interiér potěší nabídkou prostoru pro posádku, ale ani se zavazadly problém nenastane. Objem zavazadelníku je totiž dle karosářské verze od 460 do 540 litrů.

Na trhu s ojetými vozy není problém nalézt bohatě vybavené automobily v provedení Ghia. Ty nabídnou prvky jako je tempomat, klimatizace, vyhřívání čelního skla či klasickou elektrickou výbavu. Cenově se přitom od chudších vozů liší jen minimálně, proto doporučujeme hledat právě je.

Pokud jde o nabídku pohonných jednotek, tak zde musímě upozornit na nemožně zastaralý turbodiesel 1.8 TD/66 kW, který poháněl i Sierru. Dobrou volbou není ani po modernizaci v roce 1996. Je velmi poruchový, hlučný a proti konkurenčním agregátům i neúsporný.

Jasně lepší volbu tedy představují benzinové motory. Doporučujeme zejména 1.8 16V disponující výkonem 85 kW. Spadá do příznivé sazby povinného ručení, je kultivovaný, pracuje s dostatečným výkonem.

Časté závady

První řadu Mondea často trápí poruchy zapalování, u dieselů praská hlava válců a výjimkou není ani přetržený rozvodový řemen. Vozům vyrobeným do modernizace slepnou světlomety, všechny automobily mohou trápit zatuhlé brzdy či vůle na přední nápravě.

Mnohdy se vyskytuje problém s volnoběžným ventilem, což vede ke kolísání otáček motoru. Známé jsou i potíže s opotřebovanými klíčky.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6 16V/66 kW, 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/96 a 100 kW, 2.5 V6/125 a 150 kW.
Dieselové motory: 1.8 TD/65 a 66 kW.

KLADY
prostorný interiér i zavazadelník
příznivé ceny ojetin
často bohatá výbava
líbivý design

ZÁPORY
zastaralý a poruchový diesel
horší potahové materiály základních verzí
vyšší spotřeba paliva

Milan Jirouš

10.10.2008 8:47| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist