autoweb.cz > Ford > Ford Model T (1927) Double Trouble: dvakrát V8 + čtyři kompresory = 1200 koní
Ford Model T (1927) Double Trouble: dvakrát V8 + čtyři kompresory = 1200 koní
Jste-li nechutně bohatí a hledíte k automobilovému Olympu optikou výkonů a rychlosti v přímce, dost možná přemýšlíte nad Bugatti Veyron SS. Jeho osmilitrový šestnáctiválec dopovaný čtyřmi turbodmychadly je schopen vyprodukovat 1200 koní, na 200 km/h akcelerovat za 7,3 sekundy a pokud najde dost dlouhou rovinku, s odstraněným omezovačem zvládne jet rychlostí až 434 km/h.
To je samozřejmě po všech stránkách působivé, nicméně v případě, že vám stačí impozantní suchá čísla, byl by tady automobilový adept, který umí na silnici či promenádě nadělat velmi podobnou (anebo v některých kruzích možná ještě větší) parádu než „nejrychlejší Volkswagen“.
Jmenuje se Double Trouble, tedy něco jako dvojnásobný problém, což je poměrně přiléhavé označení. Dvousedadlový hot rod je postavený na bázi Fordu Model T z roku 1927 a pohání jej dvojice vidlicových osmiválců modrého oválu řady Modular. Počet válců ve srovnání s Veyronem tedy sedí, společný objem spalovacích komor obou jednotek však činí 9,2 litru.
Ještě lepší je, že se motory nemusí trápit s nasáváním vzduchu při atmosférickém tlaku. Při honbě za patřičným výkonem jim pomáhají čtyři mechanicky poháněné kompresory, takže vůz je rrovněž schopen vyprodukovat 1200 koní.
Dvouspojkový automat či chytrý pohon všech kol byste zde hledali marně, tvůrce vozu Novozélanďan Gordon Tronson se podobnými „zbytečnostmi“ nezabýval, přičemž v kabině byste marně hledali třeba i bezpečnostní pásy – tady je prostě základním bezpečnostním prvkem pravidlo nebourat.
Jízda v tomto voze musí být slovy popsatelná jen stěží, přesto se o to pokusili kolegové z internetového kanálu /Drive, kteří se chopili příležitosti strávit za volantem Fordu Double Troube pár hodin. Výsledek stojí za to.