Ford má nový cíl: Nízkou spotřebu

Modrý ovál se vždy stavěl do pozice soupeře Volkswagenu, v jedné disciplíně však zaostává. Cílem Fordu je dohnat a předehnat modely s nálepkou BlueMotion.

Derek Kuzak, který šéfuje plánování nových produktů celého Fordu, rozkryl tisku plány automobilky na nejbližší dobu. Americký výrobce prohrává srovnání s nejnovějšími úspornými volkswageny a spotřeba se proto stává jeho hlavní prioritou. Ford má v hledáčku auta s nálepkou BlueMotion.

Volkswagen dokázal s nástupem poslední generace modelů snížit spotřebu o víc než deset procent. Kromě motoru 1.2 TDI na tom má zásluhu celá řada maličkostí jako důsledné šetření zvukovou izolací (a tedy redukce hmotnosti), snížení pasivních odporů, ať už na straně pneumatik nebo ložisek v převodovce, a malé změny aerodynamiky.

Evropský Ford
bude tohoto příkladu následovat. Věnuje obrovskou pozornost všem detailům, ačkoli neúnavný výoj motorů zůstává mezi prioritami na prvním místě. Jedině tak Ford dosáhne svého cíle. Kdo někdy slyšel Fabii GreenLine, která má s úsporným Polem mnoho společného, dobře ví, že BlueMotion není taková výhra jak si Kuzak myslí. Jenže image je image a Ford si nesmí nechat ujet vlak.

autoweb.cz

25.1.2011 1:00
Více o tématu: FordVolkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist