Ford Kuga 2.0 TDCI

24 fotografiíFord Kuga

Ford umí stavět zábavná auta. Podvozky jeho rodinných modelů excelují ve svých třídách. A co takhle první pokus o SUV? Jde vůbec takové auto obdařit zábavnými jízdními vlastnostmi?

Diskuze

34 komentářů

    KFL

    Tenhle podkres se objevuje na autowebu pomerne casto – co je to zac? 🙂

    Jinak fajn video!

    Ondra

    myslel sem, že uvidim Kugu aspoň v mírným terénu, konečně je ho tam kolem Mořiny docela dost a občas by se mi vyšší auto na ty polňačky hodilo..tohle byl test na 15 fotek a nazdar bazar 🙁

    aston

    V posledom Fifth geary ho testovali a vzali ho do mierneho terenu, potom to trosku narocnejsieho a spravili skodu za 8tis libier tusim :). To ani netreba testovat, ze prejde po obycajnej polnej ceste. Je to dobre Suv, super vyzera a koho trapi, ze nie to je off-road ked bude v nom vyzerat cool pred Tescom, alebo Starbucks. Aj ja by som si take kupil (zene);).

    p

    Po dlouhé době video opravdu nestoji za moc. Taky jsem cekal, ze uvidim vic nez jenom jeden prejezd pres sterkovou cestu nebo co to vlastne bylo. Co se tyce prostoru na zadnich sedadlech(na hlavou), tak mam pro retaktora spatnou zpravu – do X6 si na zadni sed. nesednete aniz by jste nemel hlavu hodne sklonenou, takze tady to jeste celkem uslo. Samozrejme tim nechci srovnavat tyto 2 auta, ale kdyz jsem X6 zkousel, tak jsem prave prostorem nad hlavou byl velmi rozladen (i v 3-kove rade je vice mista).

    Kuga vypada celkem dobre, ale jestli ji to bude stacit k dobrym prodejum…ta cena ji velmi srazi dolu.

    m

    tak priority, co od auta chci si snad ujasnim predem a nemusim si jit do nej ani sednout..

    Carlos

    Na druhou stranu, co bys chtel mit vic v reportazi s takovym autem. Vse podstatne bylo receno, SUV se tady testovalo uz hodne, takze by se jen opakovali… Moc takovych aut a reportazi jako treba Lexus IS-F asi nebude…

    m

    nic ve zlem, ale tohle je bida..prerostlej focus za dvojnasobek ceny(myslim vybavenejsi verze focusu) a mnohem mene mista uvnitr..kdyz da clovek 1 a pul milionu za x5, tak aspon vi, ze podvozek pochazi z auta rovnake cenove kategorie (rada 5) a celkova hodnota je nekde uuuplne jinde..a rocni x5 bude stoji podobne penize..nekdo si opravdu nedokaze spocitat 1+1, ze za tyhle bidaky ala CRV RAV4,Freelander atd, vyhazuje takove penize..kdyz se zamyslim, ze za takove penize jsme objednali 135i (diky kurzu meny) a roli auta pro vsechno hraje forester za mnohem mnohem lepsi penize a z mnohem lepsi technikou, tak nevim, nevim, co si mam o tom myslet..kdyz uz investovat penize, tak mnohem lip..nez za plastak bez pridane hodnoty..pozor nejsem zaujatej, doma bylo jak kacko, tak focus a nemuzu rict pul kriveho slova na ford..spis je mi lito lidi, ze po tom tak touzi a pritom existujou mnohem, mnohem lepsi nabidky..i u auta pro vsechno..

    Honza U.

    vsichni tady vědí jak Subaru miluju, ale bohuzel musim rici že novy Forest se jim nepovedlo (achjo proč zrovna ja to musim rikat), stejne jak kolega NorgE bych radeji bral Outbacka. Teda kdybych už musel byt IN

    m

    kazdej preferuje neco jineho, cestuje se nam s nim mnohem pohodlnejc, nez s predeslou generaci a pomer vykon, kvalita, cena u me, podotykam u me nema konkurenci..na hrani mam jine..

    Honza U.

    ano mate pravdu kazdy ma rad neco jineho, ale na predchozim jsem mel rad ze se choval jak Outback, ona to vlastne byla prima konkurence outbacku, to ze vnitrek ma nepomerne lepsi nez starsi je fakt, ale jak rikam ja jsem spis na outbacka. A vubec nejradeji klasicke Legacy.

    Verim pevne ze ste spokojen se svym Subu stejne jak ja, ale oba preferujem neco jineho a neminim vam brat vase nazory prece jen vy Forestika posledni gen. vlastnite a ja snim ujel jen deset km

    dddd

    Sice jsem v 135i nejel ale jel jsem 130i a ze by to byla

    mnohem, mnohem lepsi nabidka nez veci od Fordu bych rozhodne nerekl.

    Spis je mi lito lidi kteri mysli ze oni jsou ty nejchytrejsi.

    Chytry clovek si pocka uz bude v KUGA v akci pak to bude proti Bavoru nebo Subaru super koupe.

    m

    🙂 promin, ale tebe jsem nemel namysli, i kdyz taky budes urcite chytrej.. existujou i lidi, kteri musi za auto urcite penize dat a akce je nezajimaj, vim presne, kolik na auta MUSIM minout, bohuzel :)..

    m

    ja preferuji zadokolky, nebo ctyrkolky..kazdej ma jine preference..nekdo si koupi naskok diky technice, ktery vyskocil pul metru pred, nebo za zadni napravu a neda na to dopustit..je to kazdeho osobni vec..

    NorgE

    Za tuhle Fordovic "ctyrkolku" je to cena skutecne zoufala, kdyz si clovek uvedomi, kolik stoji treba Outback v plne vybave… Ovsem Subaru sve produkty dle meho neumi dostatecne prodat, cesky trh je pro ne zjevne nezajimavy, takze by me vubec neprekvapilo, kdyby se Kugy prodalo mnohem vic, nez prave treba toho Outbacku.

    dddd

    Kug se proda urcite vice protoze auto nedela jen porizovaci cena ale take nasledny servis a ten u Subaru stoji v CR za prd.

    m

    no jelikoz mam zkusenosti s obema, nemuzu souhlasit, ani nahodou..vice problemu jsem mel najit kvalitni servis na ford..myslim, ze prave velke masove znacky maj problem udrzet kvalitu sluzeb na vysoke urovni, u subaru, jsem byl od zacatku vic nez spokojenej!

    dddd

    Velke masove znacky opravi za den na servise o 10 aut vice, kdyzto se nejaky Subarista ktery jeste pred mesicem dal v garazi se sere cely tyden s jendou karou.

    Ford ma daleko vice servisu tak ze muzes jit jinam kdyz to nekdo zvora coz se stava vsude, u Suburu mas smulu, pokud nechces na servis jezdit 100km. Jo muzes si to delat jeste sam. 😉

    Jeste horsi je to u Mitsubishi.

    Honza U.

    ja nevim kam na ty Srxxky chodite….. u Subaru jsem NIKDY nemel problem se servisem

    dddd

    Jo my vime ze s.e.r.e.s koblihy ve znaku Subaru 😉

    Honza U.

    to máš pravdu taky jim modre barvivo aby bylo jo modre 😉

    no nevim kde si přišel na to že se Subarista s.e.r.e. s jedním autem tyden? jinak máš minimálně dva oficialní servisi Subu v PZE, jezdím jen k jednomu a měnit to nehodlám jsem více jak spokojen, takže ja osobně nepotřebuju miliardu servisu, pardon že mam radeji kvalitu nez mnozstvi 😉

    a není potřeba tolik servisu když vemes v uvahu kolik jezdi Sub po CR a jak jsou spolehlive 🙂

    dddd

    PZE neni cela CR jak se nablblemu prazaku muze nekdy zdat.

    Ano spolehlivost, o tom sveci ADAC 07 i TUV 07.

    TUV 07 FORESTER 11 misto pred nim jsou dva FORDY!

    V ADAC 07 jsou pred Subaru vsechny nemecke znacky. Tak ze vyrazne zhorseni proti roku 06 kde bylo Subaru na urovni Mazdy a Mitsubishi.

    Honza U.

    nojo ale ja nejsem Pražak 😀 i když uznavam imbecil jsem dobrej 😀

    mě jedno co pise adac a tuv mě zalezi na tom jak na tom jsem ja 😉

    jo k tomu pražakovi:) mě tech 50km nezabije, alepson mam duvod se projet:)

    dddd

    50 mne take nezabije, ale 150 uz je nic moc.

    Mas pravdu Subaru vyhrava spokojenosti zakazniku vecina z nich jsou fandove kteri raci jedou 50 na servis nez by si priznali ze jinde bude to same a pohodlnejsi. Mitsubishi to je to jeste horsi. Ale daleko nejhorsi je na tom velka Toyota, dela urcite dobra auta, ale ceska sit je strasna at cenou tak dostupnosti servisu. V tomto proste Skoda/VW nebo Ford ma velke +. To opravis vsude +- dobre.

    Honza U.

    No mega LOL ted s Váma nesouhlasim ani v jednom písmenku až na tu spokojenost =-O tomu řikám masakr !

    Mitsu soudit nebudu neznám ho a ridil jsem ho skutečně minimálně a jejich servis jsem nevybavoval.

    Co se tyče Toyoty¨? Protestuju ! Jeden čas mě ruplo v bedně a chtěl jsem děsně moc Celicu a když jsem si zjištoval informace, musim uznat co se cen dílu tyče tak nejedno TT od VW by zrudlo zavisti, to same Corlla co tu máme cenou za servis jsme se nikdy nedostali pres pet tisic (vždy zatim jen inspekcky) u Octavky II se bežne dostavame na 7 kapriku. Ano servisni sit neni tak husta, ale ja opet mam v okoli Toyotu do 15km…. (ford asi 26km)

    A co se tyce Subu tak si prdel vozim v Legacy 3,0Spec-b a až na tu spojku je to absolutne pohodlne a vyrovnane auto se smyslem pro zabavu, neřekl bych auto pro nadsence. To Subu co se komfortu tyce srovnavam proti Audi A6 3,2 Q.

    Nevim proc tak propagujes Fordy sam mam znameho s 2,5T mondeem (mimochodem Subu se chova lip) a než nasel kvalitni servis projel 5 servisu Fordu (no to jde). A co se tyce VW/Audi/Porsche sám jsem tam delal praktickou cast sveho studia a sam bych si tam nedal ani zalepit podpatek u boty a to kamos pracoval u dvou konkurentu a rikal ze to je vsude stejny… nemam duvod mu neverit.

    Promin Subu me nikdo nerozkeca, ale to neresme. Servisy jez jsou v mem okoli tak muzu s chladnou hlavou rici ze nejlepsi jsou u Subu a pak u Mazdy, v Toyote jsem se taky parkrat musel rozcilit, pak nekde bude Ford a posledni bych videl VW koncern, omlouvam se to je muj pohled na vec, osobni zkusenosti ale s Fordem nemam a soudim dle nazoru kamarada (kteremu nemam duvod neverit)

    promin ja sve osobni zkusenosti si rozkecat nenecham stejne tak nenecham hazet spinu na veci jez mam rad

    A až se postesti a koupim si sveho Lotus(e) Esprita tak do toho servisu s radosti budu jezdit i tech 600 km tam a zpet, když budu vedet že svou praci odvedli dobre tak me tech par stovek (v benzinu) a hodin (jizdy) nezabije za naslednou spokojenost….

    dddd

    promin ja sve osobni zkusenosti si rozkecat nenecham stejne tak nenecham hazet spinu na veci jez mam rad.

    Nemusis…

    Vidim to stejne, ja take ne, sam mam doma x..teho Forda …Fiesty Focuse atd., tak pokud dobre vyberes dobry servis jsi na tom lepe nez u beznych japoncu asi jako na urovni sestry Mazdy, kontrolni procedury stejne, o mile daleko od VW koncernu.

    Jestli jezdi lepe Mondeo nebo Legacy, prosneji Ford nebo Subaru, hodnoti nebudu, ja myslim ze Ford jako ve WRC ale tobe tvuj Subaru pohled brat nebudu;)

    Honza U.

    to mas absolutni pravdu, kolikrat vice zalezi na servisu a na majiteli nez na vozidle:)

    Pockej Subu Forda rozdrti 🙂

    NorgE

    Mam osobni zkusenost jen s jednim servisem Subaru, ale ten je zatim opravdu vynikajici, a to jsem jezdil do ruznych servisu ruznych znacek. Popravde je to nejlepsi zkusenost, jakou jsem zatim se servisem udelal.

    Kubi

    Já slyšel,že ceny u Kugy šli od tohohle týdne o 130 000 Kč ze základního ceníku dolů..K tomu Vám většinou dá dealer i nějakou procentuelní slevu,tak to už neni zas tak hrozný ne?

    Yaroukh

    asi jsem hnidopich, ale první oficiální užití kinetického designu je facelift C-Maxe

    XR

    Ale ten prisel az po Mondeu. Prvni kinetika bylo Mondeo.

    Ale muzu se plest.

    Janota

    Nechapu, Vážený redaktore, jak muzete delat recenzi neceho co uz predtim nesnasite a nemate rad. Vlastnim Kugu uz vice nez pul roku a musim Vam sdelit, ze Vase recenze je naprosty blabol, lzi a vymysly. Jako by jste vypadl ze skoleni manipulatora Paroubka. Kdybych mel opravit vsechny vase "nepresnosti" musel bych napsat novy clanek. Bude dobre aby jste priste delal to co umite a ne delat co nesnasite.

    olso

    A ake mas skusenosti s Kugou? V inych testoch ju oznacili ako horsie SUV, rozkyvana ako kacica.

    Škeřík

    Autor článku ve svém úvodníku nechápe malá SUV.
    Zřejmě asi nepochopí potřeby mnohých motoristů, když si myslí, že SUV se hodí jen pro pár \“zálesáků\“, jak píše.
    Co třeba docela slušná armáda lidí vlastnících penziony, chalupy a chaty na horách nebo i jinde, když posledních pár set metrů nebo kilometrů musí dojet po traktorové cestě a s Fordem Fokus (a pod) tam zničí geometrii v tom lepším případě. Co třeba sportovně založené rodiny, kteří v létě jezdí do přírody, k vodě a v zimě lyžovat na hory, co třeba vodáci, rybáři atd.
    Ne každý používá auto jenom na ježdění do práce nebo na dovolenou k moři.
    Já patřím mezi početnou skupinu vlastnící chalupu v našich horách. Bez 4×4 bych v zimě musel co chvíli cvičit manévry se sněhovými řetězy, což si ani nedovedu přestavit. Potřebuji tedy něco s trochu vyšším podvozkem, pořádnými koly a nejlépe připojitelným pohonem 4×4 pro případy, kdy silničáři, jako obvykle zaspí. Jinak ale potřebuji, aby se to jízdními vlastnostmi a komfortem co nejvíce podobalo běžným autům. Za průchodnost lehčím terénem, za který lze u nás považovat i běžné okresní silnice, a za dostupnost v zimě jsem ochoten něco připlatit a něco málo i obětovat, ne však moc. Tohle přesně splňují SUV. Tedy běžné silniční auto trochu křížené se schopnostmi terénních vozů. Takové auto do nepohody a pro všechno. Až samotný fakt, že podvozek u SUV mnohem více vydrží a že nemusím po každém neopatrném přejetí železničního přejezdu do servisu na seřízení geometrie kol, je obrovským přínosem. Vím o čem píšu neboť mé předchozí auto byl Ford Fokus s docela chatrným podvozkem. Ford Kuga je proto mnohem vhodnějším autem pro české silnice, chataře, chalupáře rybáře a milovníky zimních sportů.
    Už chápete pane \“nechápavý\“???

    Václav

    Mám KUGU 4×4 podotýkám jsem automechanik x let. V současné době za opravdu rozumnou cenu lepší SUV nekoupíte. Tento crosouver se v jízdních vlastnostech vyrovná všem vyšším třídám a má spoustu vychytávek a nikde o tom nemluví. Je sestaven z úspěšného auta fokusu RS. Podvozek má vynikající.
    Václav.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist