Ford Galaxy a S-Max (2015): Jak funguje adaptivní řízení skryté ve volantu?

Ford začal montovat do některých svých modelů adaptivní řízení ukryté přímo v samotném volantu. Jak tento systém funguje názorně ukáže video a pokus s rozebraným volantem.

Adaptivní řízení je dnes už zcela běžnou součástí mnoha vozů, na světě však existuje několik různých řešení toho, jak při nízkých rychlostech ulevit řidiči od zbytečného ručkování a při vysokých rychlostech zase docílit bezpečné stability. Zajímavý přístup v této problematice předvádí automobilka Ford.

Její systém Adaptive Steering Technology se totiž nenachází přímo na řízení, jak bývá obvyklé, ale celý je ukrytý ve volantu. Uvnitř se skrývá aktuátor sestávající z elektromotorku a převodového ústrojí, který plynule mění poměr mezi tím, nakolik řidič otočil volantem a nakolik se otáčejí kola.

„Všechny produkty Ford Motor Company mají nabídnout skvělé jízdní zážitky. Tato technologie umožní snadné manévrování při nízkých rychlostech, jako třeba při parkování, a zároveň zábavné řízení ve vyšších rychlostech,“ říká o adaptivním řízení Raj Nair, viceprezident oblasti vývoje.

Systém Adaptive Steering Technology v současnosti používají na evropském trhu modely S-Max a Galaxy, na americkém pak Edge a modely značky Lincoln. Jak systém funguje v praxi můžete vidět právě ve Fordu Edge.

18.9.2015 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist