Ford Fusion (2002 – 2012)

Fusion vychází z modelu Fiesta, je však vyšší a nabízí vzdušnější interiér. Na trhu ojetin má velice dobré jméno a zájemci se jen hrnou.

RADOSTI
Nadprůměrná spolehlivost, dostatek nabídka místa pro posádku, příznivá spotřeba motorů, dobré jízdní vlastnosti, příznivé ceny náhradních dílů.

STAROSTI
Do faceliftu v roce 2005 lacině působící palubní deska, méně pohodlné sedačky s krátkými sedáky, nevzhledná manžeta gumová řadicí páky.

Bratranec Fiesty vyjel v roce 2002 a ve výrobě vydržel jen s minimem změn dlouhých deset let. To jasně svědčí o velké oblibě tohoto modelu. Ani na trhu s ojetými vozy si na nezájem motoristů Ford Fusion nemůže naříkat. Zejména automobily vyrobené po faceliftu v roce 2005 se těší velkému zájmu, za což může především lépe zpracovaný interiér.

Ten dostal kvalitnější plasty s lepší povrchovou úpravou. Kromě klasické černé barvy se začala palubní deska a čalounění nabízet také v tmavě modré či tmavě červené, což prostor pro posádku citelně oživilo. Tyto tři odstíny se také kombinovaly s černou, šedou či béžovou, nevzhlednou gumovou manžetu řadicí páky nahradila látková a interiér tak dost zútulněl.

Jednu z největších slabin vozu představují méně pohodlná sedadla s malými sedáky. Zejména cestující vyšších postav tento nedostatek pocítí. Nabídka místa je však na malý automobil opravdu dobrá, zle není ani na zadních sedadlech.


Zavazadlovým prostorem o objemu 337 litrů Fusion už skoro nakukuje mezi automobily o třídu výš. Jeho pětidveřová karoserie typu hatchback navíc umožňuje zavazadelník plně využít, a tak do něj jde po sundání krycího plata naložit ještě více. Výhodu představuje také možnost zcela sklopit přední sedačku spolujezdce, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů.

Z hlediska jízdních vlastností si automobil stojí výborně. Příkladně tlumí nerovnosti a přitom zaujme jistotou v zatáčkách. Komunikativní řízení potěší dobrou zpětnou vazbou a pochvalu si zaslouží také přesné manuální řazení. S Fusionem je zkrátka radost jezdit.

Tedy hlavně pokud zvolíte benzinovou motorizaci. Ty naftové totiž nedosahují takové spolehlivosti, i když celkově patří vůz mezi nadprůměrně spolehlivé automobily. „Ford Fusion se nejčastěji objevuje s povedenou benzinovou čtrnáctistovkou, o níž je mezi motoristy největší zájem,“ prozrazuje Tomáš Svoboda, ředitel služeb Auto ESA.

Ford Fiesta (2002-2008)

Ojetá auta | vydáno 25. 6. 2008

Přední kola vozu mohou roztáčet i jiné motorizace. Nejmenším motorem je agregát 1.25 16V o výkonu 55 kW. O fous silnější čtrnáctistovka pracující s 59 kilowatty je nejen svižnější, ale i úspornější. Při zachování příznivé spotřeby pracuje i motor 1.6 16V/74 kW, který s malým autem umí pěkně zacvičit. Na trhu se však neobjevuje tak často.

Turbodiesel 1.4 TDCi/50 kW pochází stejně jako silnější 1.6 TDCi/66 kW od francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën (Ford spolufinancoval vývoj šestnáctistovky, proto se o ní často hovoří jako o společném díle těchto koncernů). Zatímco dieselová čtrnáctistovka platí při dobré údržbě za spolehlivou, o šestnáctistovce toto říci rozhodně nelze.

„Naftový motor 1.4 TDCi není nejvýkonnější, avšak pracuje velice úsporně. Ne vždy se ale těší dobrému zdraví. Pozor si dejte zejména na stav vstřikovačů a únik motorového oleje,“ varuje Tomáš Svoboda z Auto ESA. Jenže s větším turbodieselem nastávají problémy i v případech, kdy nevykazuje známky zanedbané údržby či nadměrného opotřebení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Problémy jsou například s podtlakovým okruhem, který ovládá práci škrticí klapky, turbodmychadla a EGR ventilu. „Ucpané bývá sítko přívodu oleje, což znamená pro turbo jistou smrt. Pokud dojde jen k výměně turbodmychadla, nové dlouho nevydrží,“ vysvětluje Svoboda. Známé je také prodírání hadic od turba, což má za následek pokles výkonu a dlouho nevydrží ani vstřikovače.

Proti tomu benzinové motorizace platí za spolehlivé, i proto se těší mezi řidiči takové oblibě. „Z dalších typických závad Fordu Fusion musím upozornit zejména na zvlněné brzdové kotouče nebo hlučná a tedy nadměrně opotřebená ložiska kol, případně nefunkční centrální zamykání. Jeho práci tedy nezapomeňte ověřit v rámci kontroly výbavy, což by měla být při pořizování ojetého vozu samozřejmost,“ Pokračuje zástupce Auto ESA.

Někdy vůz trápí vadné podsvícení středového panelu palubní desky či škubání zaviněné poruchou elektronického plynu. Vyskytnout se přirozeně mohou také vůle na přední nápravě, jímž se postupem času neubrání žádný automobil. Tím však výčet nejčastějších problémů Fordu Fusion končí.

Ve zpětném zrcátku
2002 – uvedení Fordu Fusion na trh na podvozku Fordu Fiesta se zvýšenou světlou výškou a novou pětidveřovou karoserii typu hatchback jíž se od Fiesty zcela odlišuje, se zážehovými motory 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW a turbodieselem 1.4 TDCi/50 kW.
2004 – nový benzinový čtyřválec 1.25/55 kW, nový turbodiesel 1.6 TDCi/66 kW.
2005 – facelift modelu, nové zpracování interiréru, předních a koncových světel a úpravy nárazníku.
2010 – na některých trzích uveden motor 1.4 v úpravě pro spalování LPG.
2012 – ukončení výroby bez přímého nástupce.

28.9.2015 11:45| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist