Ford Focus (výroba 1998 – 2004)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Automobil Ford Focus první generace můžeme označit za jeden z nejúspěšnějších vozů na trhu ojetin. I přes své konstrukční stáří si totiž na nezájem kupců nemůže naříkat.

Diskuze

8 komentářů

    Jirka

    O tomhle modelu dost uvažuju. Dcera bude v lednu dodělávat autoškolu a bude potřebovat něco, na čem se naučí řídit. Tohle je staré a kvalitní auto, takže by to mohla být dobrá volba. Píšu si na seznam a skočím na něj mrktnou do áček.

    Piiitr

    Velice tohle auto doporučuji, protože je řidičsky velice příjemné a celkem i bezpečné. Jediný „problém“ je, že kvalitní podvozek trochu svádí k agresivní jízdě na okreskách. Jinak určitě doporučuji benzín 1.6, protože je to relativně jednoduchý agregát a případná oprava není tak drahá. Navíc existuje opravdu hodně dílů z druhovýroby a z vrakovišť. Ještě trochu pozor na 3-dveřové varianty…podle servisu Fordu měli většina z nich tvrdší povozek (více sportovní) a ten na rozbitých silnicích není příliš pohodlný (avšak tuto informaci mám ověřenou pouze na svém kusu).

    petrklm

    Žena prohání už druhého Focuse I. generace, je to pohodlné a s šestnáctistovkou i svižné auto. Některé mají i velmi zajímavou výbavu, třeba vyhřívané čelní sklo. Jen odborník z AAA zřejmě zapomněl na korozi spodku dveří (spodní lem), vyskytuje se skoro u 100% ojetin.

    honza

    Sedadla nijak zvlášť pohodlná nejsou – mají horší podepření stehen a slabé boční vedení, jsou umístěna o kousek výše, ve výsledku se z auta velice dobře vystupuje. Pokud tedy nemáš závodní ambice, pak jsou přijatelná. Z auta je slušný rozhled. Vnitřní využití prostoru je perfektní, podvozek taktéž. Řízení je přesné a citlivé, u dieselu tužší, ale že by bylo nějak extra komunikativní, tak to si nemyslím, ale zase rozhodně lepší, než u konkurence. Brzdy se mi zdají výkonově slabší, ale dávkovatelnost je opravdu dobrá. Kastle trpí na korozi, jak je psáno a jak dodal diskutující dole, reznou spodní vnitřní lemy dveří. Výfuk není z nerezu. Vídávám však i pěkné zachovalé kousky. Občas se kazí také zámek pátých dveří. Praskají H7, velice se mi osvědčila značka Narva (mají v Kelly) – levná, svítí dostatečně a drží. Některá světla matní – myslím, že to dělala ta před FL (někdy v 2003). Do kabinového filtru rádo zatéká – plastovou lištu nad ním je dobré něčím přilepit k oknu. Pro naučení se si nekupuj diesel – i když ke komentáři v článku bych měl výhrady. 1.6 je asi nejlepší volba, jak bylo stokrát všude psáno. Myslím, že trpí na spotřebu oleje, pokud už něco za sebou mají. Auto je celkově velice příjemné – má dobře nastavené ovládací prvky, zbytečně nic nepípá, neotravuje. Hluk do cca 100 km/h nízký, od 120 rádio vypínám – není to hrůza ani nepříjemný hluk, ale na poslech hudby už to není. Gumy jsou 195/60 pro R15, tedy mají o kousek menší profil než VW (65), ale nabídka je dostatečná. Taktéž olej je jiný, ale dá se sehnat v pohodě a levně (prodávají se pod značkou Ford).

    honza

    Dodatek – nevšiml jsem si, že to má být pro dceru. Pak tedy je tu ještě jedna volba mezi holkami oblíbená – Citroen C3 ze stejné generace jako FF 1. Je to takové vskutku holčičí auto – sice nejezdí tak dobře jako FF, ale holkám to stačí, naopak jeho výhodou je, že všechno jde více zlehka, sedí se v něm ještě výš a nabízí ještě lepší výhled, má menší rozměry – to všechno holky mají rády včetně jeho roztomilejšího zjevu. C3 nerezne (až na výfuk). Občas zlobí elektrika, ale každé auto má něco. Doporučený motor je 1.4i. Řekl bych, že by to mohla být ještě lepší varianta pro začínající řidičku než FoFo.

    spooon

    Tak jak už bylo zmíněno, spoddy dveří fakt neskutečně kvetou. Jinak opravdu dobré auto. Jen bych asi místo 1.6 doporučoval 1.8 a nebo klidně dvoulitr. Spotřeba nebude o tolik větší, jen o kousek povinný, ale zas je tam určitá rezerva na předjíždění. Mám 1.8 a je to jen tak tak (a jazdím za 7-8l). Další, co je docela častou závadou jsou vydřený vnitřní klouby na poloosách (ty u převodovky, tripod se jím říká), origo stojí nesmysl a v druhovýrobě to žádná normální značka nemá. Ale dají se na aukru sehnat nějaký polský náhrady, obě komplet poloosy vyjdou asi na 4000,- a zatím mi drží 25000km. Při najetých 230000km (asi i reálných) spotřebuje na 15000km (od výměny oleje k výměně) asi necelý litr oleje, což je slušný.

    david

    http://www.katalog-automobilu.cz/

    Kamil

    Loni jsem kupoval synovi Focus k promoci, za 30 000 a uplne v super stavu. Takovej pomer cena/výkon jsem nenašel ani mezi škodovkama… jsem fakt spokojenej, žádná porucha a šlape jako hodinky…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist