Ford Focus Vignale

První evropský Ford se sklápěcí pevnou střechou půjde do výroby; na starost ho bude mít Pininfarina.

Koncem minulého týdne se Ford rozhodl pro uvedení konceptu Focus Vignale do sériové výroby, k čemuž ho vedly „pozitivní reakce médií i veřejnosti“ na studii představenou jako jednu z hlavních atrakcí stánku Fordu na pařížském autosalonu. Focus Vignale je založený na čtyřdveřovém klasickém Focusu nové generace, představeném rovněž v Paříži ve světové premiéře.

Pro sériovou výrobu, s jejímž spuštěním se počítá ke konci roku 2006, se Ford opět obrátil na italskou návrhářskou a karosářskou firmu Pininfarina, proslavenou hlavně díky fenomenální spolupráci s Ferrari. Pininfarina vyrábí pro Ford již několik let malý dvoumístný roadster StreetKa.

V modelové nabídce evropského Fordu bude Focus Vignale prvním autem s pevnou sklápěcí střechou, což je trend, který v moderní době odstartovala původní generace Mercedesu SLK a později ještě více zpopularizoval Peugeot 206 CC. Dnes má řada velkých automobilek podobný model buď přímo v současné nabídce, nebo alespoň ve fázi příprav.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Focus Vignale nebude v hrubých rysech nijak vybočovat ze standardu daném ostatními modely v této kategorii. Sklápění pevné střechy bude elektrické s ovládáním na tlačítko, s nataženou střechou bude mít dvoudveřová karosérie kupátkový tvar a v interiéru budou plnohodnotná čtyři místa, i když ta zadní nebudou asi tak komfortní jako v klasickém hatchbacku. Je také otázka, nakolik bude sériová verze vypadat jako koncept. V porovnání se sériovou StreetKa vypadá její koncepční předchůdce velmi podobně, ale charakterem a vnitřním nábojem jde o dvě různá auta.

V oblasti motorů a jiných technických údajů zatím Ford nic neupřesnil, ale s ohledem na řešení nového Focusu a výbavu konkurenčních nabídek lze přesto leccos předvídat.

Čistě spekulativně by mohl být úvodním motorem dvoulitr s proměnným časováním a výkonem kolem 170 koní. Pravděpodobně nebude chybět ani známý 2.0 TDCi, který má dnes 136 koní a 320 Nm. Časem by mohly jeho hodnoty ještě o 10% stoupnout, hlavně kvůli konkurenci, která vesměs míří k 150 koním a 340 Nm, nebo už je v cíli a jde ještě dál.

S tradičním půlročním odstupem, tedy v roce 2007, by se také mohl objevit startovní model se slabším dvoulitrem nebo i menším motorem o objemu 1,8. Pod tuto hranici Ford ale určitě nepůjde, protože StreetKa, která je o jednu úroveň níž, má od začátku objem 1,6 l.

Vzhledem k exkluzivnosti Vignale se v něm nejspíše objeví jen šestistupňové převodovky, a to opět proto, že konkurence bude mít to samé. V Americe se s největší pravděpodobností prodávat nebude a důvod pro automat tím padá, i když není vyloučené, že v té době bude ještě více rozšířená dvouspojková převodovka typu DSG. Je také možné, že jako specialitu bude mít Vignale za příplatek variabilní převodovku CVT.

Za dva roky nebude mít Focus Vignale o konkurenty nouzi. Na trhu se bude utkávat nejen s Méganem CC a 307 CC, ale i s nadcházejícím Opelem Astrou a také chystaným, avšak dražším ekvivalentem od Volkswagenu.

redakce autoweb.cz

9.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist