Ford Focus Vignale

První evropský Ford se sklápěcí pevnou střechou půjde do výroby; na starost ho bude mít Pininfarina.

Koncem minulého týdne se Ford rozhodl pro uvedení konceptu Focus Vignale do sériové výroby, k čemuž ho vedly „pozitivní reakce médií i veřejnosti“ na studii představenou jako jednu z hlavních atrakcí stánku Fordu na pařížském autosalonu. Focus Vignale je založený na čtyřdveřovém klasickém Focusu nové generace, představeném rovněž v Paříži ve světové premiéře.

Pro sériovou výrobu, s jejímž spuštěním se počítá ke konci roku 2006, se Ford opět obrátil na italskou návrhářskou a karosářskou firmu Pininfarina, proslavenou hlavně díky fenomenální spolupráci s Ferrari. Pininfarina vyrábí pro Ford již několik let malý dvoumístný roadster StreetKa.

V modelové nabídce evropského Fordu bude Focus Vignale prvním autem s pevnou sklápěcí střechou, což je trend, který v moderní době odstartovala původní generace Mercedesu SLK a později ještě více zpopularizoval Peugeot 206 CC. Dnes má řada velkých automobilek podobný model buď přímo v současné nabídce, nebo alespoň ve fázi příprav.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Focus Vignale nebude v hrubých rysech nijak vybočovat ze standardu daném ostatními modely v této kategorii. Sklápění pevné střechy bude elektrické s ovládáním na tlačítko, s nataženou střechou bude mít dvoudveřová karosérie kupátkový tvar a v interiéru budou plnohodnotná čtyři místa, i když ta zadní nebudou asi tak komfortní jako v klasickém hatchbacku. Je také otázka, nakolik bude sériová verze vypadat jako koncept. V porovnání se sériovou StreetKa vypadá její koncepční předchůdce velmi podobně, ale charakterem a vnitřním nábojem jde o dvě různá auta.

V oblasti motorů a jiných technických údajů zatím Ford nic neupřesnil, ale s ohledem na řešení nového Focusu a výbavu konkurenčních nabídek lze přesto leccos předvídat.

Čistě spekulativně by mohl být úvodním motorem dvoulitr s proměnným časováním a výkonem kolem 170 koní. Pravděpodobně nebude chybět ani známý 2.0 TDCi, který má dnes 136 koní a 320 Nm. Časem by mohly jeho hodnoty ještě o 10% stoupnout, hlavně kvůli konkurenci, která vesměs míří k 150 koním a 340 Nm, nebo už je v cíli a jde ještě dál.

S tradičním půlročním odstupem, tedy v roce 2007, by se také mohl objevit startovní model se slabším dvoulitrem nebo i menším motorem o objemu 1,8. Pod tuto hranici Ford ale určitě nepůjde, protože StreetKa, která je o jednu úroveň níž, má od začátku objem 1,6 l.

Vzhledem k exkluzivnosti Vignale se v něm nejspíše objeví jen šestistupňové převodovky, a to opět proto, že konkurence bude mít to samé. V Americe se s největší pravděpodobností prodávat nebude a důvod pro automat tím padá, i když není vyloučené, že v té době bude ještě více rozšířená dvouspojková převodovka typu DSG. Je také možné, že jako specialitu bude mít Vignale za příplatek variabilní převodovku CVT.

Za dva roky nebude mít Focus Vignale o konkurenty nouzi. Na trhu se bude utkávat nejen s Méganem CC a 307 CC, ale i s nadcházejícím Opelem Astrou a také chystaným, avšak dražším ekvivalentem od Volkswagenu.

redakce autoweb.cz

9.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist