Ford Focus RS

25 fotografiíFord Focus

Na světě stále existují auta, která si označení RS právem zaslouží.

Diskuze

42 komentářů

    sir

    Skdoa, ze redakce testuje znova to stejne auto a nepocka na RS500 a pokud by se jim tenhle kousek nepodarilo na testovani ziskat, tak normalni RS s oficialnim kitem co zvysuje vykon na 350 koniku…at mame popsane RS na 2.. :o)))

    Cars

    Ano RS500 by to chtelo.

    Pan Peťan

    špatná koncepce, špatné pojetí sportovního auta. někomu se to může zamlouvat, já bych si sportovní vůz s pohonem předních kol nekoupil. že se to fordu podařilo vyřešit a najít pěkný kompromis? z prvu jsem na to taky skočil a s radostí do něj usedl s tím, že zažiju něco nevšedního. Nestalo se tak, to už i moje bývalý trojkový bávo s 2.3i mi nabídlo více zábavy a sportovních jízdních vlastností.

    Pepis

    Tak si ho nekupuj

    Lukas

    Souhlas, mám jednoho doma (zeleného) a že bych se u řízení neunavil, stačí přepnout posilovač řízení do režimu Sport a zajet na Severní smyčku a jste naprosto vyřízení a adrenali je hodně vysoko, a že pak zvládne ještě 800 km domů v pohodě je pro mě taky báječné, je to správné auto ….. p.s. osobně vyzkoušeno před 14 dny – uvažoval jsem také o 130i, ale v rychlostech nad 150 je docela nestabilní …. proto RS

    L.

    Tomáš Beran

    130i v rychlostech nad 150 nestabilní? I ve 260ti na dálnici je zakousnuté do asfaltu jako buldok a jestli myslíte na okreskách, tak mně osobně s Mkovým podvozkem a ve spojení se zadními pneumatikami rozměru 255/30/19 nestabilní rozhodně nepřijde. Focus RS jsem sice neřídil, ale se svou 130i bych se neobával. 🙂

    Lukas

    Dle mého názoru ho rozhodí příčné nerovnosti, přijde mi, že v něj při vyšších rychlostech nemám tolik důvěru, neříkám, že se s ním nedá jet 250 (každopádně jsem tam neměl M – packet a jsou tam jen pneu 18). U RS se naopak auto tak kolem 180 zklidní a "jakoby se přisaje blíž k zemi", a to mi u BMW chybělo, přestože ho považuji za neuvěřitelně zábavné auto ….

    pes

    asi to dělá to křídlo, vono prej na Focusu skutečně funguje.

    Tomáš Beran

    Tak jestli uvádíte příčné nerovnosti, tak za to spíš může aktivní řízení. Ve městě skvělá věc, ale na dálnici v rychlosti zůstává ještě pořád hodně citlivé a přičné nerovnosti mají tendenci trhat volant z ruky. V opravdu vysokých rychlostech je nutno volant chytit hodně pevně a "drtit" v ruce. Takže jestli jste měl na mysli tohle, tak s tím bych souhlasil, ale jde to na vrub aktivnímu řízení a ne podvozku.

    Trojta

    Ten focus drží hlavně díky těm difusorům, a chtěl. A pokud vím tak M-ková 1 od BMW není, s těma 260 nevím když má omezovač na 250……a stejně i když tam dáš 285/30/20 tak nebude tak stabilní jako Focus RS, na to má totiž ty difusory a křídlo…….

    Tomáš Beran

    Omezovač má sice mít na 250, ale 260 tacho dá.

    F 40

    Příběhy o jakési zábavnosti běžných modelů BMW jsou mi celkem k smíchu,hlavně když si vzpomenu na 328i,kterou jsem po pár měsících prodal a to z důvodu velké nudy za zbytečně velké peníze.Zadní náhon je skvělý,ale v silných a sportovních vozech,v běžném autě na něm nic světoborného není a taková Honda Integra Type R s předním náhonem je milionkrát zábavnější než většina bavoráku bez znáčku M.

    pes

    hmm… mě osobně se třeba se 116i jezdilo mnohem lépe než s Golfem GTI, kterej mi přišel sterilní jako gynekologovy rukavice.

    Ale chápu, že Integra Type-R má koule, narozdíl třeba od 318d.

    Cars

    Sorry ale Golf neni Focus!!

    pes

    to rozhodně neni, Golf je fajn, ale nudnej. Focus je mnohem víc pro řidiče, i když už je na něm znát, že je starej, hlavně uvnitř.

    Richard

    Jestli jsi měl e46 328i v coupé a mpacketu, svornym difem a nebyla to totální social edition, tak fakt nechápu výměnu za Hondu:)) ale zaplať pánbůh za tyhle lidi. Jinak by všechny hřály klíčky od modrobílé vrtulky v kapse a to by nebylo ono…

    Richard

    ale stejnětak to mohla být i e36 pochopitelně.

    AMG

    Děláš jak kdyby tady bylo BMW raritou, přitom jich vidím desítky děnně, a to bydlím v malém městě…

    F 40

    Ta Honda nebyla moje,ale mého kámoše.

    Tom

    Mě by celkem zajímalo, co zábavnějšího sis místo toho 328i koupil…

    mecatz

    Az v brne na cilovce vybrzdis ze dvoukil vsechny E46 vc. M3, tak mozna pochopis 😉

    Petanek

    Jojo povidali, ze mu hrali:D

    Tarmac Joe

    Tůdle u nás v Jihlavě jsem viděl tohle brko s nabořeným PZ blatníkem,jak v něm sviští rallymeister Prokop a ejhle,najednou ho testujou páni z autowebu.Jak je ten svět majictatej….

    Kyle

    je skutečně děsivé. Před 14 dny jsem jel asi kilošede v zahoustlém provozu od Mbnichova na Holedau. Vlevo mě předjížděl skoro stejně rychle jedoucí chlápek. Dojelo ho RSo v hnusný černý barvě s bílejma pruhama. Když pán uhnul, RSsář na to dupnul. Tak raketový zrychlení snad na maximálku jsem dlouho neviděl, zvuk skutečně impozantní.

    RSo je vládce předokolek, o tom žádná.

    matheus

    nevím který idiot vymyslel že do videa o zrychlení atd. patří místo zvuku motoru nějaké dementní muzika. To by zasloužilo trest ve formě walkmanu na uších s Rihanou na max volume a k tomu vstupenku na Sraz Sportovních aut, ať si to užije, a nesundávat!!!

    watchtower

    :o)))

    souhlas

    SkylineGT-R

    Suhlas. Hudba pri aute s takym zvukom, nechapem ze im to v redakcii nedochadza. A vobec, tie videa na trati su uplne trapne! Nechapem ich zmysel. Ras sa meria toto, inokedy zasa tamto, ale nikdy nie vsetko. Priecne zrychlenie meraju u SUV, ostre kolo s SUV a Citronom C3 ale u Focusu RS nic z toho. Tak nemaju tie videa ziadnu hodnotu. Tak hlavne ze si chlapci v redakcii zajazdia, amateri…

    Dronte Mauricijský

    A jaký že je skutečný (naměřený) výkon, proč se to moc neuvádí? Snad proto, aby nebyla příliš nápadná práce dost prolhaného fordího marketingu?

    Děkuji za odpověď.

    Dronte Mauricijský.

    Tomáš Beran

    U BMW lžou bohužel stejně. Místo 265 koní ve 130i tam bylo na brzdě jen 240… 🙂

    Petanek

    Hehe na brzdě říkáš jo? No tak to není lhaní ale realita všech aut … rozdíl mezi DYNem … automobilky neudávají skutečný výkon na kolech (na hnaných samo) …jestli jsi naměřil pěkných 240PS na svém 130i, tak jsi šťastný muž a nemá švůbec důvod k remcání.

    SkylineGT-R

    Lenze brzda meria aj vykon samotneho motoru, nielen vykon na kolesach, je tam nejaky prepocet. Focus RS namerali vacsinou okolo 275 – 278 koni na motore. Na kolesach bude mat este menej.

    Petanek

    Tohle asi neklapne … výkon na klice těžko změříš, když to řešení je principielně stavěné na hnanou nápravu … tudiž se samozřejmě ztráty v převodovém ústrojí započítavají. Ano, výstupem je průběh výkonu a točivého momentu,a le těžko očištěný výkon samotného motorü.

    mecatz

    Ty vysledky z lepsich brzd jsou vc. ztrat celkem realne. Ono zmerit vykon MOTORU je prace na den a stoji to 10-15tisic 😉

    SkylineGT-R

    Chlapi pozrite na tento vysledok z brzdy.

    http://picasaweb.google.sk/babeliak/Dyno_charts#5232051304458067058

    Je to ine auto, ide o typ cisel, ako vyzera vystup z brzdy. Vysledky vykon je "vykon motoru", ktory by mal mat motor, je ocisteny od strat. "Vykon na kole" je este nizsi, je udavany zvlast. My sa tu ale bavime o vykonoch motorov, ktore uvadzaju automobilky. Takze urcite by som nebol rad, keby malo moje auto 240 namiesto 265 koni.

    Tomáš Beran

    To si nerozumíme. Z měření jsou oba výstupy, tj. jak měření výkonu motoru, tak ztráty po cestě a výsledný výkon na kolech. Ztráty jsou necelých 60 koní, takže na kolech je 180 koní.

    Petanek

    Hmm to je divne to jsem +- na kolech u stare 328ci:))) a ta mela papirove 142kW …

    Tomáš Beran

    Po úpravách (chip+sportovní filtr+výfuk) je teď na kolech podle brzdy 202 koní, na klice pak 270. Ale jestli měla stará 328i papírově 142 kW, kdo ví, kolik měla doopravdy na kolech… 🙂

    SkylineGT-R

    Trochu off-topic ale ked uz si to tak poladil, tak dufam ze mas aj samosvor 😉 BTW gratulujem k volbe auta, 130i je moje oblubene. Jedine co mi vadilo, ked som na nom jazdil, ze po rychlom ubrani plynu otacky neklesali okamzite. Zrejme nastavenie elektroniky kvoli emisiam? Snad sa to da vyriesit softwarom, lebo mi to riadne kazilo zazitok so sportovej jazdy. Inak 19" sa mi zda zbytocne velke kolesa, 18" M-kove max. 18" s M-podvozkom uz riadne poskakovalo na hrbolatej okreske. Ja by som nechal asi seriove 17" 205/50 vpredu aj vzadu, aby sa to lepsie riadilo plynom a lahsie sa driftovalo 😉

    Tomáš Beran

    Samosvor nemám. 🙂 Když odhlédnu od investice (cca 3 000 EUR), tak jsem šel spíš cestou širších pneumatik, které nebudou tolik prokluzovat a zdá se, že to docela funguje. Teď tam jsou 225/35/19 a 255/30/19, jak jsem psal výše a ty zadní jsou dost široký na to, aby vnitřní kolo prokluzovalo o poznání méně. Samosvor to samozřejmě není, ale je to hodně znát.

    Na zimu mám 205/50/17 a tam by to samosvor chtělo, to je bez debat. Ty úzký gumy prokluzujou samozřejmě mnohem snadněji, ale zas je problém s trakcí. Když jsem vybíral letní pneu, tak jsem chtěl záměrně co nejširší. Původně jsem chtěl dozadu dokonce 265ky, ale už by se tam bez velkých úprav nevešly. I na ty 255ky jsem musel nechat trochu upravit podběhy, aby se vešly. 19ky se možná zdají jako příliš velké, ale z hlediska gripu jsou skvělé. Díky šířce prokluzují až hodně pozdě, což má svoje plus a svoje mínus. Výhodou je, že auto lépe brzdí, lépe zrychluje a snese větší přičné přetížení – prostě lépe sedí. Je tedy celkově bezpečnější. Na užších je víc srandy (ty jdou okamžitě), ale na těch úzkých mne zklamaly právě při brzdění.

    Samozřejmě nevýhodou těch širších je menší čitelnost driftu, protože dlouho, dlouho drží a pak se najednou pustí. Víc jim vyhovuje, když se auto trochu rozhodí nebo se postupně "utrhává" ve vyšší rychlosti, ale při snaze je utrhnout v menší rychlosti se potřebná síla hůř dávkuje a hůř odhaduje. To je sice z hlediska zábavnosti nevýhoda, ale upřímně mi víc vyhovuje prvotřídní a spolehlivý grip v zatáčkách a skvělé chování pod brzdama, než ochota kdykoliv vybočit zadkem napřed. 🙂 Maximální příčné přetížení jsem zatím neměřil, ale chystám se v létě na okruh a tam to změřím. 🙂

    Samozřejmě v zimě je to sranda, zvlášť na sněhu jdou ty 205ky okamžitě, ale na léto bych si je určitě nekoupil. Resp. jen v případě, když bych chtěl takové auto jen na zábavu, ale koupil jsem si ho i trochu na praktično (5 dveří), aby se s ním dalo jet jak na pohodu (stejně najezdím nejvíc kilometrů po městě), tak i velmi rychle na okreskách. 🙂

    Petanek

    2.8 M52 s double vanosem byl vdecny motor, kdy nektere jednou lepe nez ostatni proste:) … ale jinak mas super auto, ale na to praseni a upravy, to uz bylo mozna vhodnejsi investovat do jeteho Mka.

    Tomáš Beran

    Jaký prasení? 😉

    Mko by bylo fajn, jenže ojetý Mko, který by se mi líbilo (E90 – sedan) stojí pořád kolem 50 tisíc euro. A tohle stálo (i s dalšíma investicema) polovinu. 🙂

    Petanek

    Rozumim:D…taky bych e92 nebo e90, ale i s e46 M3 CS se da zit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist