Ford Focus RS (2016): výkon 335 koní, samosvor a možná i cena pod milion korun

O titul nejrychlejší předokolky Nordschleife se momentálně tlučou Seat s Renaultem, kromě Hondy a Opelu má však své nároky také Ford s Focusem RS třetí generace.

Ačkoli se může zdát, že vývoj a příchod třetí generace nejvýkonnější verze Fordu Focus byl vždycky samozřejmostí, ve skutečnosti nad příštím modelem RS dlouho visela spousta otazníků. Pochybnosti o jeho budoucí existenci byly důsledkem globální politiky „One Ford“, o které se předpokládalo, že způsobí zánik regionálních specialit, jakým byla i nejsilnější varianta Focusu.


Také chystaný prodej Mustangu v Evropě pozici ostrého hatchbacku příliš nenahrával. Americký pony-car byl totiž zpočátku považován za jediné „globální sportovní auto“ a podle zdrojů blízkých automobilce existovaly uvnitř modrého oválu vážné pochybnosti, jestli Focus RS nebude krást zákazníky Mustangu i slabšímu provedení Focus ST.

Jak už nyní víme, tato nejistota byla lichá a podle kolegů z britského týdeníku Autocar je Ford s aktuálním stavem spokojen natolik, že práce na Focusu RS úspěšně pokračují. Představení novinky bychom neměli očekávat dříve než koncem roku 2015, spíše se však připravte na to, že premiéra proběhne až na goodwoodském Festivalu rychlosti 2016.

Práce konstruktérů pokročila natolik, že byly v provozu zastiženy první kamuflované testovací prototypy a zasvěcené osoby bez váhání potvrzují, že byl budoucí Focus RS zařazen do příštího obchodního plánu.

O technice adepta na nejrychlejší produkční hatchback jsme již leccos psali a jak se zdá, v tomto směru se nic zásadního nemění. Předpokládáme, že pro vás ztráta pětiválcového motoru a jeho nahrazení přímovstřikovým přeplňovaným čtyřválcem 2.3 Ecoboost není žádnou novinkou, takže si akorát bleskově zopakujeme, co už víme.

Pohonná jednotka Focusu se v tuto chvíli již montuje pod přední kapotu Fordu Mustang, kde nabízí 314 koní a maximální točivý moment 434 newtonmetrů. V modelu RS bude pochopitelně ložena napříč, roztáčet bude pouze kola přední nápravy a měla by být vyladěna na 330 bhp, tedy 335 koní a nejvyšší točivý moment překročí hranici 440 newtonmetrů.

O přenos těchto parametrů se (nejpravděpodobněji skrze šestistupňovou manuální převodovku) postará mechanický samosvorný diferenciál a o redukci přenosu sil při změnách výkonového zatížení se opět postará nová verze předního zavěšení s označením RevoKnuckle.

Navzdory zvýšení výkonu o zhruba deset procent by měla nová jednotka vykazovat zlepšení papírové průměrné spotřeby o cirka 20 procent a to by znamenalo, že místo 9,4 litru na 100 kilometrů dosáhne 2.3 Ecoboost v normovaném testu na hodnotu jen 7,8 litru. 

Že bude apetit motoru v reálu vyšší, o tom v zásadě nepochybujeme, víme, jak to při NEDC chodí, reálně by však spotřeba ve srovnání s pětiválcem skutečně mohla být o něco nižší. Tomu pomůže i fakt, že Focus RS bude celkově lehčí než dříve a to na druhou stranu pomůže také jeho dynamickým schopnostem, jelikož velkou část hmotnosti se podaří uspořit nad přední nápravou.

Bez diskuse je taktéž snížení světlé výšky, použití tužšího odpružení, rozšíření rozchodu, instalace výkonnějšího brzdového systému, spoilerů a fotografové, kterým se již prototypy podařilo zachytit, hlásí, že auta měla devatenáctipalcové disky nazuté do pneumatik Michelin Pilot Super Sport.

Stejně jako v případě dvou předchozích generací modelu RS, také třetí pokračování bude labutí písní pro aktuální typovou řadu Focus. Standardní nástupce se připravuje na uvedení na trh v roce 2017-2018, než ale dorazí, pokusí se modrý ovál zpeněžit to nejlepší, co momentálně dokáže pod karoserii svého hatchbacku nacpat. Ceny Fordu Focus RS III pochopitelně známé být zatím nemohou, v Británii se nicméně mluví o tom, že by díky částečnému sdílení techniky s Mustangen a výrobě na běžné lince mohla základní cenovka spadnout pod (v přepočtu) milion korun.

zdroj: Autocar

21.7.2014 11:22| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist