Ford Focus nové generace

Jedno z nejúspěšnějších aut posledních let se chce v nové podobě opět blýsknout řadou technických novinek, luxusnější výbavou a stále vynikajícími jízdními vlastnostmi.

Po šesti letech na trhu a čtyřech milionech prodaných kusů po celém světě se první generace Focusu chystá na odpočinek a dělá prostor nastupující řadě, která se na trhu objeví v prvních měsících příštího roku. Svou veřejnou premiéru si schovává na pařížský autosalon koncem tohoto měsíce, ale v médiích se poprvé představuje s předstihem již v těchto dnech.

Ani v době ukončení výroby současného Focusu si Ford nemůže na jeho prodeje stěžovat, což jen dokazuje, jak solidní základ poskytuje nastupující generaci, ale také to, jak silnou image si udělal na veřejnosti a v médiích, na které zapůsobil hlavně svými vyspělými jízdními vlastnostmi a vynikajícím pocitem z jízdy. V tomto ohledu slibuje vývojový tým Focusu další zlepšení a dodává, že celkově vyspělejší pocit má podpořit i vyšší úroveň interiéru a prostornosti.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Nový Focus se na trh dostane v úvodu ve tří- i pětidveřovém provedení a také jako kombi. Čtyřdveřový sedan, o kterém se v zákulisí říká, že je z celé řady nejhezčí, se má objevit až v příštím roce. Pokud to bude s úspěšností jeho designu pravda, Ford si tak vynahradí neúspěch jeho současné podoby, která nejde na odbyt zdaleka tak dobře jako hatcbhack. Celá řada se bude vyrábět v Evropě na dvou místech, v německém Saarlouis a španělské Valencii.

Po stránce designu došlo u čelní masky ke sjednocení s Focusem C-Max, který na silnicích jezdí již od minulého roku. Zkosenější záď z některých úhlů připomíná Seat Leon, ale ponechala si svislá a úzká světla po stranách, díky kterým může Ford tvrdit, že má nejširší přístup do zavazadlového prostoru ve své třídě. Také čelní sklo je sklopenější a spolu s větším rozvorem i rozchodem kol budou hlavně snížené sportovní verze vypadat velmi dravě.

Hlavní podvozkové komponenty i další díly sdílí Focus s Volvem S40 a Mazdou 3, jejichž vývoj probíhal v rámci Fordu od počátku s tímto cílem. Kvůli tomu dostane například elektromechanický posilovač řízení, jehož úspěšnost v citlivosti a pocitu řízení je u současných aut zhruba 50:50. Mazda 3 ale patří k těm štastně řešeným případům, což pro Focus věští jen to nejlepší.

Dnešní Focus dokáže zaujmout svou citlivostí, pohotovostí a sebevědomým projevem na silnici každého, kdo se za jeho volant posadí, což je zčásti dané zadní víceprvkovou nápravou Control Blade. Ta sice přišla Ford v počátku draho, ale historie dala vývojářům za pravdu a dnes se jí snaží ostatní výrobci v nových generacích svých aut vyrovnat. V novém Focusu se zvýšenou tuhostí karosérie a propracovanějším pomocným rámem přední nápravy má celek velkou šanci na dosažení ještě lepších jízdních vlastností než současná verze. Kvalitní změnou je i větší průměr brzdových kotoučů a zavedení destiček s delší životností, i když na nedostatek brzdné síly si soudobý Focus stěžovat nemůže.

Zastaralost interiéru se u dnešního modelu začala projevovat již před několika lety, ale nová generace chce tento nedostatek ve velkém stylu napravit. Ford pro ní proto připravil lepší materiály a zcela odlišný tvar celého vnitřního prostoru.

Nový Focus se představí s doposud nevyzkoušeným bezklíčovým přístupem, termoizolačním čelním sklen a adaptivními světlomety s natáčením do zatáček, ale příplatková výbava má zahrnovat i Bluetooth, hlasové ovládání a v případě kombi i DVD přehrávač s výklopným displejem pro zadní sedadla. Výjimečným prvkem v nabídce mají být stavitelné pedály.

Premiéru bude mít i nový motor Duratec 1,6 Ti-VCT s výkonem 115 koní a variabilním časováním sací i výfukové vačky, který slibuje vyšší točivý moment a sníženou spotřebu o 5%. Motory se budou podle verze kombinovat buď s pěti- nebo šestistupňovou manuální převodovkou, variátorem CVT či čtyřstupňovým automatem. Úvodní řadu benzínových motorů později doplní výkonnější verze ST a RS. Nové ST má podle stávajících informací dostat dvoulitrové turbo s výkonem 215 koní z bývalého Focusu RS. O příštím Focusu RS se zatím stále spekuluje, ale pokud vše dopadne podle zbožných přání, měl by se objevit jako čtyřkolka Cosworth s výkonem kolem 300 koní.

Úvodní nabídka motorů:

 

Benzínové verze

1,4 l (80 koní)

1,6 l (100 koní)

1,6 l VCT (115 koní)

2,0 l (145 koní)

 

Turbodiesely Duratorq

1,6 l (109 koní)

2,0 l (135 koní)

redakce autoweb.cz

2.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist