Ford Focus – Crash test Euro NCAP

Nový Focus získal také celkem přesvědčivě plný počet pěti hvězdiček v nejnovějších nárazových testech. Ztrácí ale v elektronické bezpečnostní výbavě.

Protentokrát zcela průměrný, jinak ale výtečný výsledek podal při nárazových testech Euro NCAP Ford Focus. Pět hvězdiček je už dlouho normou, nicméně 92 procent za ochranu dospělých cestujících patří stále k nadprůměru. Focus si vedl skvěle při nárazu zpředu a má také dobře postavená sedadla. K ochraně krku při nárazu zezadu neměli komisaři výhrady. Otazníky visí pouze nad oběma nárazy z boku (auto a sloup) – grafické znázornění nesvítí zcela optimistickými barvami, přesto dostal Focus podobný bodový příděl jako Citroën DS4, který se na první pohled jeví lepší.

Zpráva komisařů mluví o plném počtu bodů za ochranu tříletých cestujících a jen nepatrné srážce v kategorii do osmnácti měsíců. Tabulka s body však v obou disciplínách uvádí shodně dvanáct bodů, tedy maximum. Text dále konstatuje, že zkoušené auto nemělo příplatkový vypínač airbagu spolujezdce, a zaměstnanci Euro NCAP jej proto nemohou hodnotit. Zkritizovali však upozornění na rizika, spojená s umístěním dětské sedačky otočené do protisměru na předním sedadle bez vypnutého airbagu. Cedulky nejsou ve všech jazycích. Celkových 41 bodů a 82 procent způsobila položka „vehicle based assesment“ s pouhými čtyřmi body. Toto hodnocení ovlivňuje mnoho faktorů včetně deformace šasi při ostatních crash testech, viditelnosti a srozumitelnosti upozornění, či právě přítomnost vypínatelného airbagu.Ford Focus si rozumí i se sraženými chodci, 72 procent je v současnosti velmi dobrý výsledek a nejlepší skóre tohoto kola. Přední nárazník neláme nohy a přední hrana kapoty dokáže zabránit nejhorším zraněním. Kapota, s níž se nejčastěji potkávají hlavy dětí, bývá díky přísným předpisům zpravidla přátelským místem a Focus nechystá malým spoluobčanům žádné překvapení. Nečekaně dobře si Ford vedl i dál vzadu, v místech kam dopadají hlavy sražených dospělých. Grafické znázonění Euro NCAP celkově ukazuje velmi málo oblastí označených červeně a přibližně stejně uspokojivé žluté. Víc než polovinu obrázku vyplňuje zelená barva.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Nový rodinný hatchback dnes musí mít standardně montovaný stabilizační systém, a také upozornění na nezapnuté pásy na obou předních sedadlech je dávno normou. Ford si za ně odnesl pět bodů. Žádné další však nedostal, to znamená, že je o dva body chudší než někteří ze soupeřů. Chybí mu nastavitelný omezovač rychlosti a ukazatel zapnutí pásů vzadu.

autoweb.cz

26.5.2011 6:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist