Ford Focus Combi 1.8 TDCi (2002 – 04)

Kombík s novou generací turbodieselu patří ke stálicím bazarového nebe. Nadčasový design se dobře drží i po příchodu nové řady.

Focus první generace posunul celou značku Ford na světovém trhu o velký kus dopředu a stal se jedním z nejprodávanějších modelů na celém světě. Ani český trh nezůstal v tomto ohledu pozadu, i když svrchovanou nádvládu Octavie Combi neohrozil. Velkou výhodou Focusu je však u nás cena, která je vedle srovnatelných ojetých oktávií až o 50 tisíc korun nižší. Dieselový model v karosářské verzi kombi si pořizují především malé rodiny s dětmi, lidé ze střední generace nebo živnostníci.

Focus je vždy hodnotnou nabídkou

K přesvědčivým argumentům u dobře zdokladovaných exemplářů je poměrně nízká pořizovací cena, která je vzhledem k celkovým přednostem Focusu jedním z velkých lákadel. V jeho prospěch hovoří i nižší sazba povinného ručení proti motorům s objemem např. 1.9 litru.

Pěkné tvary a vynikající svezení

Na svou dobu (premiéra v roce 1998) přišel Focus s velice líbivým odvážným designem, kterému Ford říká New Edge. Jak zjistily zástupy příjemně překvapených majitelů i novinářů po celém světě, Ford si dal stejně velkou práci i s konstrukcí vyspělého podvozku, který nasadil laťku v této třídě tak vysoko, že ho konkurence dohání vlastně až dnes, o celou automobilovou generaci později. Přesný pocit ve volantu a řazení a hbitý čitelný podvozek, to vše dává Focusu tak kvalitní řidičské vlastnosti, že se v mnohém přibližuje či vyrovnává i čistě sportovním autům, i když jejich rychlosti pochopitelně nedosahuje.

Kvalitní motor s common-railem

Motor 1.8 TDCi s výkonem 116 koní (85 kW) překvapuje svým tichým a kultivovaným chodem, daným zavedením nového rozvodu paliva common-rail. Motor táhne dobře již od spodních otáček a svojí ochotou se vytáčet se značně odlišuje od předchozí řady motorů TDDi. Díky široké síti servisů to také nemají majitelé nikdy daleko pro údržbu či náhradní díly. Interiér je prostorný a tvrdší sedačky poskytují dobrou podporu těla při dlouhých cestách. Nadstandardní zavazadlový prostor o objemu 520 litrů je dobře přístupný a jeho velkou výhodou je plochá podlaha. V crash testu EuroNCAP dosáhl Focus velice dobrých výsledků – dostal 4 hvězdičky.

Převážně spolehlivý provoz

Fordy patří ke spolehlivějším značkám, u tohoto konkrétního motoru se však občas objeví porucha turbodmychadla, i když v tomto ohledu záleží hlavně na majiteli a jeho návycích. Dále se zde objevuje nerovnoměrná funkce elektronického akcelerátoru (neadekvátní odezva motoru na změnu polohy plynového pedálu). Nástup brzdného účinku je v tomto výrobním roce ještě pomalejší a spokojení nebudete asi ani s menším úhlem otevírání zadních dveří.

autoweb.cz

14.11.2005 12:23

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist