Ford Focus Combi 1.8 TDCi (2002 – 04)

Kombík s novou generací turbodieselu patří ke stálicím bazarového nebe. Nadčasový design se dobře drží i po příchodu nové řady.

Focus první generace posunul celou značku Ford na světovém trhu o velký kus dopředu a stal se jedním z nejprodávanějších modelů na celém světě. Ani český trh nezůstal v tomto ohledu pozadu, i když svrchovanou nádvládu Octavie Combi neohrozil. Velkou výhodou Focusu je však u nás cena, která je vedle srovnatelných ojetých oktávií až o 50 tisíc korun nižší. Dieselový model v karosářské verzi kombi si pořizují především malé rodiny s dětmi, lidé ze střední generace nebo živnostníci.

Focus je vždy hodnotnou nabídkou

K přesvědčivým argumentům u dobře zdokladovaných exemplářů je poměrně nízká pořizovací cena, která je vzhledem k celkovým přednostem Focusu jedním z velkých lákadel. V jeho prospěch hovoří i nižší sazba povinného ručení proti motorům s objemem např. 1.9 litru.

Pěkné tvary a vynikající svezení

Na svou dobu (premiéra v roce 1998) přišel Focus s velice líbivým odvážným designem, kterému Ford říká New Edge. Jak zjistily zástupy příjemně překvapených majitelů i novinářů po celém světě, Ford si dal stejně velkou práci i s konstrukcí vyspělého podvozku, který nasadil laťku v této třídě tak vysoko, že ho konkurence dohání vlastně až dnes, o celou automobilovou generaci později. Přesný pocit ve volantu a řazení a hbitý čitelný podvozek, to vše dává Focusu tak kvalitní řidičské vlastnosti, že se v mnohém přibližuje či vyrovnává i čistě sportovním autům, i když jejich rychlosti pochopitelně nedosahuje.

Kvalitní motor s common-railem

Motor 1.8 TDCi s výkonem 116 koní (85 kW) překvapuje svým tichým a kultivovaným chodem, daným zavedením nového rozvodu paliva common-rail. Motor táhne dobře již od spodních otáček a svojí ochotou se vytáčet se značně odlišuje od předchozí řady motorů TDDi. Díky široké síti servisů to také nemají majitelé nikdy daleko pro údržbu či náhradní díly. Interiér je prostorný a tvrdší sedačky poskytují dobrou podporu těla při dlouhých cestách. Nadstandardní zavazadlový prostor o objemu 520 litrů je dobře přístupný a jeho velkou výhodou je plochá podlaha. V crash testu EuroNCAP dosáhl Focus velice dobrých výsledků – dostal 4 hvězdičky.

Převážně spolehlivý provoz

Fordy patří ke spolehlivějším značkám, u tohoto konkrétního motoru se však občas objeví porucha turbodmychadla, i když v tomto ohledu záleží hlavně na majiteli a jeho návycích. Dále se zde objevuje nerovnoměrná funkce elektronického akcelerátoru (neadekvátní odezva motoru na změnu polohy plynového pedálu). Nástup brzdného účinku je v tomto výrobním roce ještě pomalejší a spokojení nebudete asi ani s menším úhlem otevírání zadních dveří.

autoweb.cz

14.11.2005 12:23
Více o tématu: FordFord Focus

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist