Ford Focus Combi 1.0 EcoBoost

15 fotografiíFord Focus

Litrový tříválec je i na dnešní dobu malý motor, ale když mu vrazíte turbo, můžete dosáhnout slušných výkonů. Funguje to však v rodinném autě?

Diskuze

24 komentářů

    Kuban

    Je úplně jedno co připadá rozumné/nerozumné Vám, ale porce kroutící síly 175NM v takovém rozsahu při tak krátkém zpřevodování dává takovou tahovku, že s nákladem si starosti dělat nemusíte…. Když to nevidíte, a soudíte zase jen dle objemu, pak jste ještě technicky nedozrál a měl by jste přestat recenze psát!

    BoBik

    A jejda, zase s nasel nekdo, pro koho je základním udajem motoru kroutici moment. Jenomze tahle \“porce kroutici sily\“ dostala u tohoto motoru o dost tezsi zprevodovani nez u stejne vykonne atmosfericke jednasestky. A to by mel \“technicky dozraly\“ jedinec, za ktereho se povazujete zohlednit, nemyslite?

    Takze zazrak se opet nekona. Mame tady proste v pripade lehce nalozeneho auta tunu a pul, kterou musi utahnout 92kW motor. Takze zadny zazrak.

    Markus

    Ford ist eine große katstrofe.Nikdy bych to za ty prachy nekoupil.To už dávají větší smysl korejci,kteří udělají stejnou službu za míň peněz a se spolehlivějšími atmosferickými motory.

    jj

    1. Nikdo ti to necpe.
    2. Pořád máš u ff možnost koupit atmo 1.6 se stejným výkonem.
    3. kdo ti nakukal, že korejské motory jsou spolehlivější a oturbené fordy nespolehlivé?
    4. Pokud tobě a p.Žákovi nestačí to co stačí-převyšuje potřebu k normálnímu využití, tj.92kW/170Nm bez ohledu na objem motoru, pak budete zřejmě závodníci levopružníci a musíte se poohlédnout jinde.
    5. Když už píšeš německy, zopakuj si slovní zásobu.

    Třeba nejsou korejské motory spolehlivější,a když už se něco p..,tak to řeší záruka.Nejde o to,že by nestačil výkon 92kw 170NM,ale co ten motor bude dělat po takových 100000km?!To bych měl docela strach u takto málého motůrku,ale to se uvidí,až s tím někdo těch 100000km opravdu najede.

    Michal

    Podle mě to s tím lehkým čumákem nebude až tak horké.Hmotnost tohoto tříválce,bude sice nižší než třeba v případě 1.6 atmosféry,ale né o moc.Protože,tříválec má turbo,mezichledič,na motoru dále masivní plast a mnohem silnější odhlučňovací maeriály a to zas přidá na hmostnosti.Co se týče zmenšování motorů,moc se mě to nelíbí,myslím si,že to nebude dlouho trvat a budou s takových to motorů kubatůry 1,0-1,2 žďímat výkon někde kolem 150-200k a dávat je i do takových autobusů,jako je třeba Galaxy.To znamená,koupit na 3roky,šrotace a \“hurá\“pro nové.

    Diesel

    Musíš být závodník levopruhý,neboť pravý(masážní)D1 pruh ti rozvrže auto a vyklepe tlumiče,zvláště v úseku od Jihlavy do Brna,má to i výhodu jízda s masáží.

    Pinocchio

    Už jste mě s tím \“lehkým čumákem\“ předběhnul….vypadá to, že se to jednou objevilo v nějaké tiskovce a od té doby všichni novináři opisují jeden od druhého, protože to přece zní tak dobře. Přitom když jsem se podíval na stránky FORDu, tak FF kombi provozní hnmotnost: 1.6 Duratec Ti-VCT (85 k) – 1307kg, 1.6 Duratec Ti-VCT (125 k) – 1312kg, 1.0 EcoBoost (125 k) – 1316kg. Čili auto s přeplňovaným motorem je jednoznačně nejtěžší. Předpokládám, že zbytek auta je totožný (mimo toho co jste vyjmenoval). Tak páni autoři, jak to tedy je s tím úžasným odlehčením přídě?

    Dalibor Žák, autoweb

    Pán autor srovnával 1.0 EcoBoost s 1.6 EcoBoost (1316 vs. 1357 kg). Atmosférická 1.6 je o trošku lehčí než tříválec, aspoň tedy podle údajů výrobce. Ale hlavně jsem mluvil o pocitu z řízení v porovnání s 1.6 EcoBoost kombi, do čehož se může projevit nejen o trochu lehčí motor, ale i jiné pneumatiky či trošku rozdílné nastavení podvozku a řízení.

    Pinocchio

    Aha, tak to je moje přehlédnutí. Ale to že je foukaná 1.6 větší a tím i těžší než foukaná 1.0 je opravdu očekávatelné a určitě to tedy bude mít vliv na zatížení přední nápravy. Zmátlo mě, že v předcházejícím textu jste se věnoval právě náhradě 1.0 turbo za 1.6 atmo. Budu číst pozorněji.

    David

    Jako ta spotřeba je vážně krutá..

    Dalibor Žák, autoweb

    Těžko říct, kdy Ford tu atmosférickou 1.6 stáhne úplně. Zatim se s ní dá Focus koupit. Bohužel jsem s ní v novém Focusu nejel, takže nemůžu soudit, jaký je to proti 1.0 EB rozdíl.

    Konias

    Díky za článek. Mě by nejvíc zajímalo, jak jezdí Focus kombík se základní motorizacé 1,6 atmo. (85k). Protože mi to za cenu 329 tisíc přijde jako celkem dobrá nabídka. Veškerá výbava co bych potřčeboval tam je ( klima, radio, airbagy, kožený volant… )

    michal

    No nejel jsem s tím,ale za tyto peníze už můžete dostat u konkurence silnější motory.Namátkou třeba Opel Astra 115k,Renault Megane,C4 100k,VW golf 85k,Ceed 105k,i30 105k,Cruze 125k.Jestliže uvažujete o kombi,tak si myslím,že 85k je docela málo.Typoval bych dynamiku někde na úrovni Fábie s tříválcem.Což postačuje na městské a příměstské ježdění,ale né na dálnice.

    Konias

    Díky za odpověď. Koukal jsem se na ceník fordu a druhá 105 koňová 1.6ka je dražší jen o 10 000. Tedy celkem za 339000. Ostatní motorizace jsou již s větším cenovým odskokem.

    josef

    Tento motor je sice pěkně tichý,ale moc to nejede a ani pružnost nic moc,aby to trochu jelo musí se docela točit,alespoň těch 4500ot. a to zas už docela koštuje.Při běžné jízdě do 100km/h ukazuje pal.počítač 7l-solo,7,5l-když jedu více obsazen,při snažení se o svižnou jízdu to jde někam k 9l.Nadruhou starnu,na víc jak 9l jsem se nikdy nedostal a to ani po městě se studeným motorem.Podle mě už to není tak dobré,jako byla 1.6 74kw s Fokusu 1,kde byla i spotřeba nižší.Zas na takové to normální ježdění to stačí.Verze 77,92kw bude asi lepší,ale zas už je to dost drahý.

    Ten motor ma podla mna aj Mada 3 1.6 77kw.Tak do mesta je super.

    Pavel

    Mám Focus II FL. A mám motor 1,6/85kw a lze jezdit kolem 6l. S městem kolem 6,5 v průměru. Nový Focus ma eliktrická posilovač a pár dalších vychztávek, takže ve výsledku bude spotřeba asi ještě o něco nižší. A to je myslím hodně solidní spotřeba. Při rychlejší jízdě se i tak lze vejít do 7l.

    Pavel

    Mám Focus II FL. A mám motor 1,6/85kw a lze jezdit kolem 6l. S městem kolem 6,5 v průměru. Nový Focus ma eliktrická posilovač a pár dalších vychztávek, takže ve výsledku bude spotřeba asi ještě o něco nižší. A to je myslím hodně solidní spotřeba. Při rychlejší jízdě se i tak lze vejít do 7l.

    sir

    Dle mych zkusenosti..spotreba ok…pruznost a zrychleni na takovy moturek super…tichy az az…nevidim smysl kupovat diesl, pokud clovek opravdu nelita casto po dalnici…ale to bych zase sel do 1,6 ecoboost nez opet diesl, tech vyhod je tam mraky,

    Kuban

    né, jen se našel někdo, pro koho je údaj kroutícího momentu definice síly motoru, nikoliv objem…. Takže si dejte spršku 😉

    A k těm převodům 🙂 Raději nic… Maximálka 193 při 6tisíc otáček a 6ti rychlostech… Ani se nemusím snažit hledat konkrétní čísla převodů abých měl dostatečnou představu, zvláště, když bude mít dlouhé odstupňování prvních rychlostí díky vysoké tažnosti, vysvětlujíc i poměrně malé zrychlení přes 11sekund 0-100 při své standartní váze…. Víte… tyhle čísla neoblbnete…. oblbnete jen sám sebe díky vaší hlouposti.

    Kuban

    Hele, nechci si teď vyloženě vymýšlet, ale co ti brání udělat zesílené písty, ojnice, kliku, superbrutální blko s 6ti litry oleje, pro objem válců 1 litr???? 1litr je 1kilo vody…. Podle jednoho litru objemu ty hodnotíš velikost a životnost motoru? Fíha….

    bez urážky… přemýšlíte občas zadkem… Samozřejmě člověk si nemůže dělat iluze že komponenty záměrně předimenzují, ale jsou jisté hranice 😀 A lid to dost často přehání.

    O Háťápkách se mluvilo stejně, a dnes to jsou poměrně spolehlivé motory! Co dokážou zažít víc než jste zmínil….

    alfa a omega konstruktera motoru jsou teploty, nezadouci treni, tlaky a vibrace.

    Az tady prestanete vsechny urazet, protoze vam kritikou 3valcove litrove herky patrne slapli na bebinko, tak zkuste zapojit mozek a vyjde vam, ze 3valcovy turbeny motor je z konstrukcniho hlediska ve vsech ohledech horsi volba nez neturbeny ctyrvalec sesnactistovka.

    Teplotni namahani .. bezpochyby vyssi, kvuli vyssimu mernemu vykonu a turbum.
    Tlaky, bezpochyby vyssi, jednak hlava (turbo) jednak klikovy mechanismus 9o valec mene)
    Vibrace .. vyssi, protoze trivalec nema zdaleka tak pravidelny chod jako ctyrvalec
    Nezadouci trebi.. tady ma trivalec navrch, protoze ma mene rotujicich soucasti. Proto ma taky o nejakou tu desetinu litru nizsi spotrebu v Eu testech ale v realu se to co ? no ? neprojevuje, protoze pod zatezi zere pres sedm litru, coz je logicke, protoze vsecky turbobenziny zerou pod zatezi i travu u silnice, kdyby nedochlazovaly bohatou smesi turba, tak by je zadrely.

    Tolik k problematice ekoboostu…

    motor by to byl kazdopadne pekny a zajimavy, kdyby do jednoho bloku spojili dva a vytvorili 2litrovy turbeny plochy sestivalec s 200kW / 260 HP.

    jako litrovy trivalec to je fakt akorat tak do te Fiesty, do Focuse a uz vubec do Focuse kombi bych to nechtel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist