Ford Focus (2014) má předčasně po premiéře, také on teď vzdáleně připomíná Aston Martin

AKTUALIZOVÁNO (+ videa) Modrý ovál chtěl v Ženevě odhalit přepracovaný model Focus, díky úniku oficiálních fotek si však může o překvapení ve své režii nechat už jen zdát.

Doplněno 24. 2.: Patrně jste již zaregistrovali, že se o víkendu objevila na internetu celá sada továrních fotek, takže asi rovněž víte, že jsme kromě nich neměli v ruce ani čárku z oficiální tiskové zprávy, která by je doprovázela. V tuto chvíli je nicméně vše důležité venku. V aktualizované galerii najdete spoustu dalších nových záběrů, na konci článku jsou nějaká videa, ještě předtím se však podíváme na konkrétní technické detaily a co vše se změnilo pod přepracovanou karoserií.

Modernizovaný Focus má podle sdělení automobilky oficiální premiéru dnes v Barceloně na konferenci a výstavě Mobile World Congress 2014, kde se Ford chystá představit modernizované multimediální rozhraní s hlasovým ovládáním Sync 2 doplněné o osmipalcový dotykový displej. Protože jej tak trochu už známe a hodně napoví také fotografie, otevřeme raději tu přední kapotu.

Pod ní najdete třeba novou benzínovou patnáctistovku Ecoboost naladěnou buď na 150 anebo 180 koní. Souběžně s tímto čtyřválcem zůstává mezi předními koly zážehový tříválec 1.0 Ecoboost s výkonem 100, respektive 125 koní. Obměna proběhla také mezi dieselovými pohonnými jednotkami. Už o víkendu jsme registrovali informaci o motoru 1.5 TDCi a ukazuje se, že byla správná. Modrý ovál ji skutečně nabídne, přičemž tato novinka mezi předními koly Focusu bude v prodej s 95, alternativně pak 120 koňmi.

Ford konkrétní čísla dynamiky či spotřeby Focusu prozatím nezveřejnil, předběžně však slibuje výrazně nižší žízeň. Třeba 1.5 TDCi (120 k) ve spojení s dvouspojkovým automatem PowerShift by měl mít podle tabulek o devatenáct procent nižší průměrnou spotřebu ve srovnání s podobně výkonným předchůdcem a stejná převodovka s motorem 1.0 Ecoboost bude oproti modelu před faceliftem papírově vykazovat o sedmnáct procent nižší spotřebu. Snížit apetit se konstruktérům podařilo také v případě verze 2.0 TDCi se 150 koňmi – o 14 % s manuálem a 13 % u automatu.

Co dalšího auto nabídne? Kupříkladu adaptivní světla s bi-xenony a schopností aktivně (v sedmi stupních) přizpůsobovat světelný paprsek rychlosti, úhlu natočení volantu i vozům okolního provozu. Součástí výbavy jsou též dvě nové barvy karoserie nazvané Deep Impact Blue a Glace Blue, které výrobce zviditelnil na obrázcích, je tady ale i pár věcí, které odhalí až první svezení. Ford říká, že se mu pomocí přepracované izolace v motorovém prostoru, tlustších koberečků a silnějších bočních oken podařilo své auto ztišit a tím vylepšit komfort jízdy. To ale zdaleka není všechno.

Nutno říci, že třetí generace Focusu nebyla ani zdaleka přijata tak vřele, pokud jde o ovladatelnost a jízdní vlastnosti a teď se zdá, že si Ford pořádně vstoupil do svědomí. Konstruktéři zvýšili strukturální pevnost celé přední části karoserie, přepracovali geometrii předního zavěšení, použili tužší silentbloky vpředu i vzadu ve snaze zpevnit ramena v podélném směru a nově naladili rovněž tlumiče (pružiny zůstaly identické). Přeprogramována byla nejen stabilizace, ale ke změnám došlo také u elektrického posilovače řízení, který by měl „řidiči nabídnout mnohem citlivější spojení se silnicí“.

Podle očekávání byla vylepšena rovněž soustava bezpečnostních či automatických systémů, takže Focus nyní umí sám zaparkovat nejen do podélné řady vozů, ale také mezi auta stojící kolmo či šikmo ke směru jízdy. Systém automatického brzdění před překážkami nyní umí zasáhnout nikoli do 30 ale nově až 50 km/h a ve voze je též technika varující řidiče před vozy kolmo křižující směr jízdy při couvání z parkovacího místa, což se hodí, protože Focus nyní umí i sám z takového prostoru vyjet.


Světovou premiéru jednoho ze svých nejdůležitějších globálních modelů po mezigenerační modernizaci si koncern Ford nepochybně představoval poněkud jinak, každopádně první fotky přepracovaného Focusu jsou i bez přičinění modrého oválu na světě, tak se pojďme podívat na to, jak bude vůz vypadat.


Jsou facelifty, které musíte zkoumat pod lupou, abyste nějaké změny vůbec objevili, Focus ale není zrovna ten případ, což pouze dokládá, že automobilka nebyla s původním designem stoprocentně spokojena. Jinak se dá asi jen těžko vysvětlit fakt, že vůz modelového roku 2014/2015 dostal kompletně novou příď.

Do stran protažená hlavní světla a štíhlá šestiúhelníková maska chladiče s jemnými lamelami přiblížila také tento Ford k designu vozů Aston Martin. Logicky jiný je rovněž přední nárazník a několik prolisů dokládá, že ani kapota nezůstala původní. Boky hatchbacku i kombíku se zdají být (s výjimkou nových kol) identické, záď ale nikoli. Tvar světel je zhruba stejný, jsou ale trochu menší a stylistické oddělení pozměnilo i detaily kolem prostoru pro espézetku.

Pokud bychom o přestavbě zevnějšku mluvili jako o výrazné evoluci, v kabině problěhla hotová revoluce. Ford evidentně dal na kritiku a minimálně na první pohled značně zpřehlednil a zjednodušil pracoviště řidiče. „Uklizena“ byla zejména tlačítka audiosystému, zvětšen byl barevný displej umístěný uprostřed palubní desky a místo čtyřramenného volantu je zde opět nový tříramenný. Nepochybujeme, že toho bude tady více, tisková zpráva či další záběry odhalující nové podrobnosti nám však momentálně chybí.

Pokud jde o techniku, faceliftovaný Focus dorazí také s některými novými motorizacemi. Očekávaná je patnáctistovka Ecoboost nahrazující přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru a podle britského Autocaru by mělo dojít také na nasazení zcela nového dieselového dvoulitru. Informátoři hlásí brzké představení hybridní varianty využívající komponenty z plug-in modelu C-Max Energi, který má konkurovat Volkswagenu Golf GTE a očekávat máme i vrcholnou verzi Focus RS.

Na rozdíl od předchůdce se špičkový hot hatch již nebude spoléhat na přeplňovaný pětiválec, ale dostane motor 2.3 Ecoboost vyladěný na nějakých 330 koní a kolem 400 newtonmetů, který Ford připravil rovněž pro nejaktuálnější Mustang. Premiéra Focusu po modernizaci proběhne už příští měsíc na ženevském autosalonu, termín prodeje však v tuto chvíli ještě neznáme.

zdroj: Autocar

23.2.2014 6:02| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist