Ford Focus (1998 – 2004)
9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Nástupce modelu Escort zaujal při svém příchodu na trh odvážnými tvary i vynikajícími jízdními vlastnostmi. Jak čas ukázal, další předností je nadprůměrná spolehlivost.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Nástupce modelu Escort zaujal při svém příchodu na trh odvážnými tvary i vynikajícími jízdními vlastnostmi. Jak čas ukázal, další předností je nadprůměrná spolehlivost.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
K článku nad diskuzí bych přidal ještě pár poznámek.
Focus má oopravdu velmi dobré jízdní vlastnosti, verze Trend má podvozek ještě přitvrzen, navíc má lépe tvarované sedačky – daní za to je menší komfort na rozbitých cestách.
Co se týče závad, tak focus trápí koroze lemů dveří, po FL v roce 2002 je to o něco lepší, ale přece jenom se vyskytuje. Z pohledu výkon/spotřeba je optimální motor 1.6 16V 100k, se kterým lze jezdit bězně pod 7 litrů. Tento motor byl vyvinut společne s Yamahou, má příjemný charakter, rád se vytáčí a má "dravý" zvuk. Motor 1.8 16V jede o něco lépe, ale je potřeba počítat o 1-2L vyšší spotřebou.
K častým závadám patří vytlučené stabilizátory, případně silentbloky na nápravách, občas se vyskyutje zanesený volnoběžný ventil, motory s vyšším nájezdem žerou olej (doporučuju používat olej Ford 5W-30), docela obtěžující je zatékání vody ke spolujezdci přes pylový filtr, problémy může způsobit i vadný regulátor napětí, hlavně diesely trápí alternátor.
jeste bych chtel dodat problemy s neukazujicimi budiky…ale to melo i mondeo 1.generace
Najvacsiu nepriatel je korozia, kombi 1,6 rv. 2003, prevadzka od 2004 a zadne lemy dvery a na kapote zvnutornej strany je poznat. Servis, nepodpisali mi kontrolu karoserie, lebo je lak odraty od kamienkou a povrchove skrkance a tym padom ani neuznali zaruku. Auto nebolo burane. Jazdne vlastnosti i na kombik velmi dobre, super spatna vazbe od volantu, trohu aerodynamicky hlucne, za 200tkm vymenene stabilizatory, zatekanie do vnutra riesene v zaruke a vodna pumpa. Na 20tkm asi 0,5l oleja dolievam. V skratke, ak by nebola korozia, je super.
Tohle auto vlastnim, kombi z 2002, TDDi. Spotreba je oproti koncernovym TDI o neco vyssi, ale zadne terno to neni, jde o to, jak mate tezkou nohu (lepe receno jak vas tlaci cas, protoze neni problem se drzet kolem 5 l). Po FL uz je zatekani ke spolujezdci pres pylovy filtr vyreseno, stjne tak ma i poradne svetlomety s H7 misto archaickych dvouvlaknovek.
Musim potvrdit, ze si s autem muzete dovolit opravdu hodne, podvozek vas podrzi i v hodne osklivych zatackach, a i diesel s 66kW vam dovoli potrapit Q7 s trilitrem.
Naopak si myslim, ze starsi motor TDDi je spolehlivejsi nez novejsi TDCi, v fofo 1 na nich odchazely cerpadla i trysky a ceny za opravy podle me nevyvazi o neco lepsi spotrebu a kultivovanost.
Neukazujici budiky jsou zpusobeny vadnym cidlem tachometru na prevodovce – typicka zavada vozu pred FL, opakujici se po cca 60t.km. Jinak zatekani neni vyreseno ani u modelu po FL, je tam sice takovy okapek, ale stejne tam tece – pokud se nepodari poradne prilepit ten plast pod steraci..
Mám FF 2003, 1.6 kombi od 120 000 do 160 000 km (3 roky).
Závady: prasklý vlnovec výfuku (poměrně častá výrobní vada u 1.6), zapalovací cívka, několikrát do roka měněné žárovky, spínač ovládání okna spolujezdce (neroluje nahoru – také častá závada u FF)
Jinak žádný problém, spolehlivost tedy super. Motor úžasný, řízení nemá mezi předokolkami konkurenci v žádné třídě (obojí podstatně lepší, než u se u FFII).
Mam Ford Focus Turnier Futura 1,6 r.v.5/02,120 000 km.
Mam presne tie zavady ako si vymenoval dufam ze nebudu dalsie.
Jazdne vlasnosti su super.Trapima vyssia spotreba v meste mam 12L/100km
Skvělé auto, měl jsem jedno 66kW TDdi kombi, a to od výroby v r. 1999 až do loňska, celkem >150 tkm.
Za celou dobu odešlo akorát vstřikovací čerpadlo (137tkm), může za to kvalita nafty v ČR. Jinak párkrát měněny stabilizátory na přední nápravě (řádově stovky Kč) a pak už jen spotřební díly (tlumiče 1x, brzdy 1x, žárovky 2x, pneu 2x).
Jinak platí úžasné jízdní vlastnosti, velmi praktický interiér (včetně kufru) a i po 10 letech velmi pěkné auto (nevybledlý lak – Colorado Red), nevrzající interiér, funkční všechny ovladače, kontrolky atd. atd. atd.
Kdyby to Ford dělal s permanentním 4×4, hned bych si FF1 kombi koupil znovu (s motorem kolem 110 kW).
moc pěkná designově i jízdními vlastnostmi. Alespoň ty Evropské verze.
Nyní je nabídka FF a FM široká, ceny mírné. Bratr si koupil Mondeo 2.2 myslím 2007, najeto kolem 70tis za 180 000 KČ. A chrochtá blahem.
Já mám s Fordem a vlastně všema USA výrobky jeden problém. Kdykoliv musím něco z USA koupit či použít, tak vidím krev. Kousnu si do něčeho Mc a říkám si kolik asi mohli amíci ze zisku z toho co jsem koupil zastřelit "teroristů", nebo humanitárně vybombardovat měst a vesnic. Či kolik "demokracie" za můj příspěvek mohou vyvézt do zbytku světa. A jestli neplatím jejich budoucí milou návštěvu třeba u nás…..
Mam Focuse 1,8 benzin r.v.99 auto je dovezeno z Nemecka.Vlastnim ho 2roky Zadnou korozi dveri nema za 2 roky jsem nemenil ani jednu zarovku a taky voda kolo filtru do kabiny mi netece a to jsem ho menil a tesneni jsem tam ani moc nelepil.Jedine co jsem vymenil byl olej a rozvody jinac vse funguje jak ma.Jezdi opravdu skvele.
Ojetý FF I po 3 předchozích vlastnících( najeto 125 t.km) jsem si pořídil před 3 roky a jsem s ním maximálně spokojen. Rozvodový řetěz preventivně vyměněn po koupi, pak po 165 t.km výměna spojky a oprava lemů zadních blatníků,což se u 13 roků starého vozu dalo předpokládat.A o \“kinetickém\“ designu a jízdních vlastnostech se netřeba rozepisovat,na většině současných vozů nejrůzných značek jsou patrné prvky, původně použité na FF I.
Mám Fofo kombi 1.6 r.v.2001 a naprostá spokojenost.Jinak je auto naprosto bez problému a to i po 220 tkm.Jizdní vlastnosti,poruchovost,prostor je prostě super !! Celkem pro mě nepochopitelné je jak jeden \“recenzent\“ napíše,že se mu nelíbí budíky a všichni jak slepé ovce to opisují.Viděl jsem to snad ve všech recenzích.Mě naopak se přístrojovka velice libí a přehledná je,ne že ne.Příště prosím recenzenta a o trošku samostatnosti.
Ale abych jen nechválil,jak už bylo napsáno,zásadní problém má auto s korozi a to ne jen na lemech dveří,ale oběvuje se totálně všude.
Jinak by to bylo nesmrtelné auto.
Mám Fofo kombi 1.6 r.v.2001 a naprostá spokojenost.Jinak je auto naprosto bez problému a to i po 220 tkm.Jizdní vlastnosti,poruchovost,prostor je prostě super !! Celkem pro mě nepochopitelné je jak jeden \“recenzent\“ napíše,že se mu nelíbí budíky a všichni jak slepé ovce to opisují.Viděl jsem to snad ve všech recenzích.Mě naopak se přístrojovka velice libí a přehledná je,ne že ne.Příště prosím recenzenta a o trošku samostatnosti.
Ale abych jen nechválil,jak už bylo napsáno,zásadní problém má auto s korozi a to ne jen na lemech dveří,ale oběvuje se totálně všude.
Jinak by to bylo nesmrtelné auto.