Ford Focus (1998 – 2004)

9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Nástupce modelu Escort zaujal při svém příchodu na trh odvážnými tvary i vynikajícími jízdními vlastnostmi. Jak čas ukázal, další předností je nadprůměrná spolehlivost.

Diskuze

13 komentářů

    Petr

    K článku nad diskuzí bych přidal ještě pár poznámek.

    Focus má oopravdu velmi dobré jízdní vlastnosti, verze Trend má podvozek ještě přitvrzen, navíc má lépe tvarované sedačky – daní za to je menší komfort na rozbitých cestách.

    Co se týče závad, tak focus trápí koroze lemů dveří, po FL v roce 2002 je to o něco lepší, ale přece jenom se vyskytuje. Z pohledu výkon/spotřeba je optimální motor 1.6 16V 100k, se kterým lze jezdit bězně pod 7 litrů. Tento motor byl vyvinut společne s Yamahou, má příjemný charakter, rád se vytáčí a má "dravý" zvuk. Motor 1.8 16V jede o něco lépe, ale je potřeba počítat o 1-2L vyšší spotřebou.

    K častým závadám patří vytlučené stabilizátory, případně silentbloky na nápravách, občas se vyskyutje zanesený volnoběžný ventil, motory s vyšším nájezdem žerou olej (doporučuju používat olej Ford 5W-30), docela obtěžující je zatékání vody ke spolujezdci přes pylový filtr, problémy může způsobit i vadný regulátor napětí, hlavně diesely trápí alternátor.

    anonym

    jeste bych chtel dodat problemy s neukazujicimi budiky…ale to melo i mondeo 1.generace

    olso

    Najvacsiu nepriatel je korozia, kombi 1,6 rv. 2003, prevadzka od 2004 a zadne lemy dvery a na kapote zvnutornej strany je poznat. Servis, nepodpisali mi kontrolu karoserie, lebo je lak odraty od kamienkou a povrchove skrkance a tym padom ani neuznali zaruku. Auto nebolo burane. Jazdne vlastnosti i na kombik velmi dobre, super spatna vazbe od volantu, trohu aerodynamicky hlucne, za 200tkm vymenene stabilizatory, zatekanie do vnutra riesene v zaruke a vodna pumpa. Na 20tkm asi 0,5l oleja dolievam. V skratke, ak by nebola korozia, je super.

    Pepan

    Tohle auto vlastnim, kombi z 2002, TDDi. Spotreba je oproti koncernovym TDI o neco vyssi, ale zadne terno to neni, jde o to, jak mate tezkou nohu (lepe receno jak vas tlaci cas, protoze neni problem se drzet kolem 5 l). Po FL uz je zatekani ke spolujezdci pres pylovy filtr vyreseno, stjne tak ma i poradne svetlomety s H7 misto archaickych dvouvlaknovek.

    Musim potvrdit, ze si s autem muzete dovolit opravdu hodne, podvozek vas podrzi i v hodne osklivych zatackach, a i diesel s 66kW vam dovoli potrapit Q7 s trilitrem.

    Naopak si myslim, ze starsi motor TDDi je spolehlivejsi nez novejsi TDCi, v fofo 1 na nich odchazely cerpadla i trysky a ceny za opravy podle me nevyvazi o neco lepsi spotrebu a kultivovanost.

    Petr

    Neukazujici budiky jsou zpusobeny vadnym cidlem tachometru na prevodovce – typicka zavada vozu pred FL, opakujici se po cca 60t.km. Jinak zatekani neni vyreseno ani u modelu po FL, je tam sice takovy okapek, ale stejne tam tece – pokud se nepodari poradne prilepit ten plast pod steraci..

    HonzaV

    Mám FF 2003, 1.6 kombi od 120 000 do 160 000 km (3 roky).

    Závady: prasklý vlnovec výfuku (poměrně častá výrobní vada u 1.6), zapalovací cívka, několikrát do roka měněné žárovky, spínač ovládání okna spolujezdce (neroluje nahoru – také častá závada u FF)

    Jinak žádný problém, spolehlivost tedy super. Motor úžasný, řízení nemá mezi předokolkami konkurenci v žádné třídě (obojí podstatně lepší, než u se u FFII).

    Daniel

    Mam Ford Focus Turnier Futura 1,6 r.v.5/02,120 000 km.

    Mam presne tie zavady ako si vymenoval dufam ze nebudu dalsie.

    Jazdne vlasnosti su super.Trapima vyssia spotreba v meste mam 12L/100km

    Petr

    Skvělé auto, měl jsem jedno 66kW TDdi kombi, a to od výroby v r. 1999 až do loňska, celkem >150 tkm.

    Za celou dobu odešlo akorát vstřikovací čerpadlo (137tkm), může za to kvalita nafty v ČR. Jinak párkrát měněny stabilizátory na přední nápravě (řádově stovky Kč) a pak už jen spotřební díly (tlumiče 1x, brzdy 1x, žárovky 2x, pneu 2x).

    Jinak platí úžasné jízdní vlastnosti, velmi praktický interiér (včetně kufru) a i po 10 letech velmi pěkné auto (nevybledlý lak – Colorado Red), nevrzající interiér, funkční všechny ovladače, kontrolky atd. atd. atd.

    Kdyby to Ford dělal s permanentním 4×4, hned bych si FF1 kombi koupil znovu (s motorem kolem 110 kW).

    JirkaF

    moc pěkná designově i jízdními vlastnostmi. Alespoň ty Evropské verze.

    Nyní je nabídka FF a FM široká, ceny mírné. Bratr si koupil Mondeo 2.2 myslím 2007, najeto kolem 70tis za 180 000 KČ. A chrochtá blahem.

    Já mám s Fordem a vlastně všema USA výrobky jeden problém. Kdykoliv musím něco z USA koupit či použít, tak vidím krev. Kousnu si do něčeho Mc a říkám si kolik asi mohli amíci ze zisku z toho co jsem koupil zastřelit "teroristů", nebo humanitárně vybombardovat měst a vesnic. Či kolik "demokracie" za můj příspěvek mohou vyvézt do zbytku světa. A jestli neplatím jejich budoucí milou návštěvu třeba u nás…..

    Mam Focuse 1,8 benzin r.v.99 auto je dovezeno z Nemecka.Vlastnim ho 2roky Zadnou korozi dveri nema za 2 roky jsem nemenil ani jednu zarovku a taky voda kolo filtru do kabiny mi netece a to jsem ho menil a tesneni jsem tam ani moc nelepil.Jedine co jsem vymenil byl olej a rozvody jinac vse funguje jak ma.Jezdi opravdu skvele.

    Tony

    Ojetý FF I po 3 předchozích vlastnících( najeto 125 t.km) jsem si pořídil před 3 roky a jsem s ním maximálně spokojen. Rozvodový řetěz preventivně vyměněn po koupi, pak po 165 t.km výměna spojky a oprava lemů zadních blatníků,což se u 13 roků starého vozu dalo předpokládat.A o \“kinetickém\“ designu a jízdních vlastnostech se netřeba rozepisovat,na většině současných vozů nejrůzných značek jsou patrné prvky, původně použité na FF I.

    Smells

    Mám Fofo kombi 1.6 r.v.2001 a naprostá spokojenost.Jinak je auto naprosto bez problému a to i po 220 tkm.Jizdní vlastnosti,poruchovost,prostor je prostě super !! Celkem pro mě nepochopitelné je jak jeden \“recenzent\“ napíše,že se mu nelíbí budíky a všichni jak slepé ovce to opisují.Viděl jsem to snad ve všech recenzích.Mě naopak se přístrojovka velice libí a přehledná je,ne že ne.Příště prosím recenzenta a o trošku samostatnosti.
    Ale abych jen nechválil,jak už bylo napsáno,zásadní problém má auto s korozi a to ne jen na lemech dveří,ale oběvuje se totálně všude.
    Jinak by to bylo nesmrtelné auto.

    Smells

    Mám Fofo kombi 1.6 r.v.2001 a naprostá spokojenost.Jinak je auto naprosto bez problému a to i po 220 tkm.Jizdní vlastnosti,poruchovost,prostor je prostě super !! Celkem pro mě nepochopitelné je jak jeden \“recenzent\“ napíše,že se mu nelíbí budíky a všichni jak slepé ovce to opisují.Viděl jsem to snad ve všech recenzích.Mě naopak se přístrojovka velice libí a přehledná je,ne že ne.Příště prosím recenzenta a o trošku samostatnosti.
    Ale abych jen nechválil,jak už bylo napsáno,zásadní problém má auto s korozi a to ne jen na lemech dveří,ale oběvuje se totálně všude.
    Jinak by to bylo nesmrtelné auto.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist