Ford Focus (1998 – 2004)

Nástupce modelu Escort zaujal při svém příchodu na trh odvážnými tvary i vynikajícími jízdními vlastnostmi. Jak čas ukázal, další předností je nadprůměrná spolehlivost.

První generace Fordu Focus přišla na trh v roce 1998. Už od začátku se nabízely karosářské varianty tří a pětidveřový hatchback, sedan i kombi.

V roce 2001 prodělal vůz modernizaci, dostal účinnější světlomety a turbodiesel s přímým vstřikováním systémem common rail. O rok později rozšířila nabídku sportovně pojatá verze ST170 poháněná atmosférickým dvoulitrem o výkonu 127 kW.

Rok 2003 však znamenal uvedení ostrého provední RS s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem disponujícím výkonem 158 kW. V roce 2004 byl představen nástupce – Ford Focus druhé generace.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Bariérovou zkoušku Euro NCAP vůz absolvoval v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných. Tedy dobrý výsledek.

Za volantem

Moderně pojatá palubní deska vozu nemusí padnout do oka každému. Důvodem je jak samotný tvar, tak nepříliš pohledné plasty. Místa automobil nabídne dostatek a špatně na tom není ani nákladový prostor.

Hatchback disponuje zavazadelníkem o objemu 350 litrů, sedan nabídne 490 litrů. Nejlépe je na tom kombi s prostorem pro zavazadla o objemu 520 litrů.

K hlavním přednostem vozu patří excelentní jízdní vlastnosti. Auto díky propracované zadní nápravě v zatáčkách sedí jako přibité a opravdu hodně si nechá líbit i při vyhýbacím manévru.

Základní čtrnáctistovka stačí méně náročným řidičům. Znatelně lepších výkonů dosahuje šestnáctistovka, která je naším tipem. Rozhodně však nelze doporučit agregát 2.0 16V/127 kW montovaný do verze ST170. Výrazně totiž postrádá zátah z nízkých otáček.

To přeplňovaný dvoulitr v provedení RS je jiné kafe. „Er-eso“ se celkově velmi vydařilo a sportovně založené řidiče dokáže opravu hodně potěšit.

Turbodiesely jsou méně spolehlivé než zážehové pohonné jednotky. U motorů TDDi se někdy vyskytují problémy se vstřikováním. Agregáty 1.8 TDCi jsou na tom trochu lépe, navíc nabídnou vyšší výkon.

Časté závady

Nezřídka se můžete setkat se zkorodovaným či prasklým výfukem, povrchová koroze napadá menší podvozkové díly i části zavěšení kol. Nejde ale o nic vážného, jedná se jenom o povrchovou korozi.

Diesely může potrápit EGR ventil, alternátor, ale i palivové čerpadlo. Obehranou písničkou jsou zvlněné brzdové kotouče či nepřesný palivoměr.

Nezřídka se lze setkat s vůlemi na zadní nápravě. Velmi nepříjemné potíže mohou způsobit opotřebené klíčky. Pozor také na zasekávající se zámek kapoty. Doporučujeme jej dvakrát do roka promazat. Plasty použité v interiéru u vozů z prvních let výroby blednou vlivem slunečního záření.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/55 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/96 kW, 2.0 16V/127 kW a 2.0 T/158 kW.
Dieselové motory: 1.8 Di/55 kW, 1.8 TDDi/66 kW, 1.8 TDCi/74 kW, 1.8 TDCi/85 kW.

KLADY
vynikající jízdní vlastnosti
široká nabídka ojetin
spolehlivost
výborné provedení RS

ZÁPORY
verze ST nemá tah z nízkých otáček
palubní deska nesedne každému
vyšší spotřeba motorů 1.8 16V a 2.0 16V
hlučné turbodiesely TDDi s vyšší spotřebou

Milan Jirouš

23.10.2009 7:33| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist