Ford Focus (1998 – 2004)

Ojetý Ford Focus patří k nejžádanějším vozům. Nabízí totiž výborné jízdní vlastnosti a vysokou spolehlivost.

Automobilka Ford uvedla nástupce modelu Escort v roce 1998. Výroba Escortu byla však definitivně ukončena až v roce 2000. Nováček Focus vstoupil na trh v provedení tří a pětidveřový hatchback, sedan a kombi. Proti svému předchůdci nabízel modernější motory, nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti i bezpečnost a prostornost.

V roce 2001 prošel vůz modernizací, dostal účinnější světlomety a nový turbodiesel TDCi s přímým vstřikováním common rail.

Následující rok se objevila sportovně laděná verze ST170 s motorem 2.0 16V/127 kW. Na svět přišla i v provedení kombi N1 s možností odpočtu DPH.

Výrazně lepší zážitky však přinesla v roce 2003 uvedená sportovní varianta RS. Automobil poháněný přeplňovaným motorem 2.0 T/158 kW těží ze špičkového naladění podvozku, diferenciálu Quaife a výkonných brzd Brembo. Vyrobeno bylo 4500 kusů a každý z nich má v interiéru štítek se svým pořadovým číslem.

Druhá generace Fordu Focus byla uvedena v roce 2004. První řada se ale i před chystaným uvedením nástupce stále dobře prodávala. Po stránce jízdních vlastností totiž patřila na vrchol třídy.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Ford Focus v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek.

Za volantem

Moderní palubní deska nemusí sedět každému. Ve vyšších výbavách může mít až čtyři displeje a to je už opravdu moc. Pochvalu si ale zaslouží pohodlná sedadla, dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Zde musíme zmínit vynikající sedačky Sparco v ostrém provedení RS.

Zavazadelník hatchbacku odveze náklad o objemu 350 litrů, sedan pojme náklad o objemu 490 litrů a kombi 520 litrů.

Podvozek tlumí dobře nerovnosti a především stojí za vynikajícími jízdními vlastnostmi. Může za ně hlavně propracovaná zadní náprava, která se stará o maximální přilnavost kol v zatáčkách. Jízdním vlastnostem zkrátka nezle nic vytknout!

Řazení je přesné, základní čtrnáctistovka nejede špatně, ale motoristé vyznávající svižný styl jízdy určitě raději sáhnou po silnějším agregátu. Dobrou volbou není dvoulitr v provedení ST. Ten totiž zcela postrádá zátah od spodu.

Nedoporučujeme ani první vznětové motory 1.8 Di/55 kW a 1.8 TDDi/66 kW. Častěji je trápí závady, nepatří mezi nejúspornější a navíc jsou hlučnější. Moderní turbodiesely TDCi pracují výrazně lépe.

Časté závady

Focus postihuje povrchová koroze podvozkových dílů. Nejde však o vážný problém. Následkem pronikání vlhkosti se vyskytuje také drobná koroze v pojistkové skříni.

Vznikají vůle v uložení zadního stabilizátoru, můžete narazit na automobil se zvlněnými brzdovými kotouči nebo s nepřesným palivoměrem. Některé vozy mohou mít potíže s alternátorem, auta z počátku výroby trápilo palivové čerpadlo. Vyskytnout se mohou i poruchy řídicích jednotek u zážehové šestnáctistovky.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/55 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/96 kW, 2.0 16V/127 kW, 2.0 T/158 kW.
Dieselové motory: 1.8 Di/55 kW, 1.8 TDDi/66 kW, 1.8 TDCi/74 a 85 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
vysoká spolehlivost
vynikající sportovní verze RS
příznivé ceny originálních dílů

ZÁPORY
blednutí plastů v interiéru (starší vozy)
verze ST170 postrádá zátah z nízkých otáček
palubní deska nepadne do oka každému
vyšší spotřeba motorů 1.8 16V, 2.0 16V, 1.8 Di a 1.8 TDDi

Milan Jirouš

13.2.2009 11:42| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist