Ford Focus 1.0 EcoBoost dorazil na český trh

Tříválcový Focus vyjde o deset tisíc dráž než stejně silná verze 1.6 Ti-VCT. Je nepatrně pomalejší, ale také výrazně úspornější. A víc uveze.

Jaký bude letošní rok? Na revoluci v motorářství to nevypadá, spíš na další postup downsizingové vlny. Symbolickým příslibem na příští měsíce je zahájení prodeje tříválcového Fordu Forcus na českém trhu. Co jsme si ještě před pár lety neuměli představit, se stalo: Oblíbenou šestnáctistovku Ti-VCT doplnil litrový motor s nepatrně lepšími parametry. V nabídce zatím zůstávají obě jednotky, ta novější je o dest tisíc korun dražší.Tříválec 1.0 EcoBoost má přímé vstřikování a turbo. Ford Focus je pro premiéru motoru odvážnou volbou, litrové jednotky v Evropě teprve zvolna pronikají do segmentu B, o třídu výš zatím působí exoticky. Jenže Ford si to může dovolit, jeho nový EcoBoost má stejných 125 koní jako zmiňovaná atmosférická šestnáctistovka.

Proti jejím 160 newtonmetrům ve čtyřech tisících může tříválec postavit 170 newtonmetrů kdekoli mezi 1300 a 4500 otáčkami za minutu a při overboostu dokonce až dvě stě. Ostatní čísla kupodivu mluví mírně ve prospěch Ti-VCT: Pětidveřový hatchback bude s motorem EcoBoost o tři kilometry v hodině pomalejší (193 a 196 km/h) a sprint na stovku mu zabere o čtyři desetiny sekundy víc (11,3 a 10,9 s).Všechny hodnoty platí pro auta s manuální převodovkou. Motor Ti-VCT se prodává i s dvouspojkovým PowerShiftem, s nímž je naopak pomalejší než EcoBoost. Tříválec bude přinejmenším zatím k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Přestože má 1.0 EcoBoost proti soupeři z vlastní stáje k dobru jeden převodový stupeň a deset newtonmetrů, je tedy nepatrně pomalejší. Na vině bude spíš prodleva turba než vyšší hmotnost, Ti-VCT váží jen o tři kilogramy méně. První výhodou EcoBoostu je skutečnost, že uveze o 72 kilogramů víc nákladu. Utáhne také výrazně těžší přívěs – až 1200 kilogramů proti osmi stům staršího motoru.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Největší předností novinky je samozřejmě výrazně nižší papírová spotřeba. Šestnáctistovka žere v kombinovaném provozu 5,9 litru na sto kilometrů, litrový motor rovných pět. O devět desetin je modernější jednotka úspornější i v ostatních karosářských variantách Focusu. EcoBoost výrazně překonává i přímou konkurenci od Volkswagenu, motor 1.4 TSI o výkonu 122 koní. Ten žere v Golfu s DSG šest litrů benzínu a s manuální převodovkou potřebuje ještě o dvě desetiny víc.Zbývají už jen ceny. Nejlevnější pětidveřový hatchback ve výbavě Trend stojí s motorem EcoBoost 463 990 korun, nyní ho však dostanete v akci za 377 990 korun (zlevněná je kompletní nabídka). Ti-VCT pořídíte o deset tisíc levněji a tento rozdíl je zachován ve všech výbavách a verzích Focusu.

Přestože se Ford s EcoBoostem ujal vedení v soutěži o nejmenší motor segmentu C, nekončí kupodivu ani se zábavnými atmosférickými jednotkami. 1.6 Ti-VCT v nabídce nejen zůstává, ale brzy mu přibude posila. Modrý ovál totiž chystá vysokootáčkový atmosférický dvoulitr s výkonem kolem 175 koní. A nasadí ho i do Focusu.

17.1.2012 5:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist