Ford Focus 1.8 Flexifuel

Tenhle polepený Focus jezdí na poctivý špiritus, ale za volantem byste to nepoznali.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Našinci je představa auta jezdícího na alkohol velmi vzdálená, ale třeba ve Švédsku je směs E85 (85 % biolihu, 15 % benzínu) běžnou součástí nabídky čerpacích stanic. Ford tam prodává auta na biolíh od roku 2001, a ne zrovna v malém: osm z deseti focusů prodaných ve Švédsku je právě v provedení Flexifuel! Focus FFV a C-MAX FFV má v ceníku i český Ford, jde ale spíše o symbolické gesto – v ČR zatím chybí infrastruktura i politická vůle pro rozvoj biolihu jakožto paliva.

I při spalování CO2 se uvolňuje CO2 – ale ne ten, který byl miliony let vázán ve fosiliích. Podle některých odborníků jde o uzavřený cyklus, který nezvyšuje koncentraci C02 v atmosféře. Biolíh se navíc vyrábí z rostlin, takže jde o obnovitelný zdroj. (Ponechme stranou, zda je na světě dost půdy pro „pěstování paliva“). Na straně automobilu není zapotřebí žádných větších úprav. Stačí tvrzená ventilová sedla, přeprogramování řídicí elektroniky a předehřívání bloku motoru (pro studené starty za teplot nižších než minus 15°C).

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Focus FFV se řídí úplně stejně jako verze s benzínovým motorem 1,8 l. Řidič nemusí nic nastavovat a je dokonce úplně jedno, kolik paliva a jakého je zrovna v nádrži – řídicí jednotka pozná, co zrovna teče do motoru, a na základě toho upraví parametry. Benzín i E85 se tankují do společné nádrže, a to ve zcela libovolném poměru. Mírně vyšší spotřeba při jízdě na E85 je v zemích jako Švédsko kompenzována rozsáhlými ekonomickými úlevami.

Ford chce, aby se systémem pobídek přišla i česká vláda. Chápeme– bez daňových úlev nevznikne poptávka po autech na E85, která by nastartovala poptávku po infrastruktuře. My sice trochu pochybujeme, zda biopaliva mohou spasit svět, ale víme, že by nám vůbec nevadilo, kdyby ekologická auta blízké budoucnosti vypadala, jezdila a chovala se jako Focus Flexifuel.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyFord Focus 1.8 Flexifuel
0-100 km/h (s)10,3
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín, E85 nebo jakákoli jejich kombinace
RozvodDOHC, 16V
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1798
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)92/125 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)165 Nm v 4000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)198
Spotřeba paliva (l/100 km)9,5/5,6/7,0 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4342
Šířka (mm)1840
Výška (mm)1447
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1288
Celková hmotnost (kg)1775
Zavazadlový prostor (l)385/1247
Ceny
Základní cena modelu521 990 Kč
16.12.2007 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist