Ford Focus 1.0 EcoBoost dorazil na český trh
Ford
Tříválcový Focus vyjde o deset tisíc dráž než stejně silná verze 1.6 Ti-VCT. Je nepatrně pomalejší, ale také výrazně úspornější. A víc uveze.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Ford
Tříválcový Focus vyjde o deset tisíc dráž než stejně silná verze 1.6 Ti-VCT. Je nepatrně pomalejší, ale také výrazně úspornější. A víc uveze.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tady se někdo pos…l v kině! Životnost takovýho motoru v tak velkým a těžkým autě tipuju tak na 50 000 km. Vždyť litrový motorky ještě nedávno měly 125 koní. Ale co, když má někdo potřebu si to koupit, ať se pak v servisu třeba postaví na hlavu.
Zas tak černě to nevydím. Ale … osbně bych volil raději 1.6. Na tu spotřebu nevěřim, tak proč dělat Fordu \“pokusnýho králíka\“.
Zas tak černě to nevydím. Ale … osbně bych volil raději 1.6. Na tu spotřebu nevěřim, tak proč dělat Fordu \“pokusnýho králíka\“.
Bylo by zajímavé 2 stejná auta projet a zjistit reálnou spotřebu. Tipuji, že je při tempu důchodce a vajíčka na deklu od kufru by litrový motor vyhrál spotřebu.
Jinak životnost, myslím si, že automobilky přestávají vydělávat na samotných autech ale na následném servisu. Tak si to každý přeberte.
Stačí se kouknout na převodovku a je hned každému jasné, kde se bude skrývat zásadní problém ve zrychlení. Nikoliv prodleva turba, která se může projevovat jen v nízkých otáčkách, ve kterých jsem testování zrychlení 0-100 nikdy neprovozoval, redakce snad ano?
Zlatá jedna-švestka pánové, s tím tříválcem to nebude tak krásné jak to Ford maluje!
s tím zrychlením si troufám říct, že to bude z 90% na tom jak je poskládaná převodovka. mám 1.2 tsi a dokážu si představit, že s \“pomalejší\“ převodovkou by to na 100 udělalo možná i o sekundu dřív ale jak nám eurosocialisti nakazují aby se snížila spotřeba tak se rychlosti prodlužují což je logicky na úkor zrychlení.
Může to být i převodovkou, ale turbomotory mají obecně horší reakce na plyn ve všech otáčkách. V těch vysokých je to méně patrné, ale prodleva nikdy nezmizí úplně. Ani ty nejnovější turbomotory – pokud nemají antilag jako vozy WRC – nereagují stejně rychle jako atmosférické motory s přímým vstřikováním.
Bez ohledu na to, co automobilky tvrdí, turbomotoru chviličku trvá, než po sešlápnutí plynu posbírá všech 125 koní. Výkon totiž roste až vlivem pozitivní zpětné vazby mezi tlakem vývukových plynů a tlakem v sacím potrubí: atmosféra dosáhne nejvyššího točivého momentu, jakmile se do válců dostane dost vzduchu a benzínu, turbomotor potřebuje několik cyklů, protože teprve přidání plynu zvýší tlak na turbíně, která pak zvýší plnicí tlak a tak několikrát dokola, než systém dosáhne optimální rovnováhy. Dohromady to dá nejvýš pár desetin, jenže právě těch pár motoru 1.0 EcoBoost ve srovnání s 1.6 Ti-VCT chybí.
Ale jak říkám, převodovka může být rovněž na vině.
Nižší kvalty se prodlužují, vyšší zkracují, aby s nimi auto bylo schopno jet \“dálničních\“ 120 v optimálním režimu. Pak ve 130 už motor točí zbytečně moc.