ford-focus-1-0-ecoboost-dorazil-na-cesky-trh.jpg

Ford Focus 1.0 EcoBoost dorazil na český trh

Ford

Tříválcový Focus vyjde o deset tisíc dráž než stejně silná verze 1.6 Ti-VCT. Je nepatrně pomalejší, ale také výrazně úspornější. A víc uveze.

Diskuze

9 komentářů

    vzteklej pes

    Tady se někdo pos…l v kině! Životnost takovýho motoru v tak velkým a těžkým autě tipuju tak na 50 000 km. Vždyť litrový motorky ještě nedávno měly 125 koní. Ale co, když má někdo potřebu si to koupit, ať se pak v servisu třeba postaví na hlavu.

    Th0r

    Zas tak černě to nevydím. Ale … osbně bych volil raději 1.6. Na tu spotřebu nevěřim, tak proč dělat Fordu \“pokusnýho králíka\“.

    Th0r

    Zas tak černě to nevydím. Ale … osbně bych volil raději 1.6. Na tu spotřebu nevěřim, tak proč dělat Fordu \“pokusnýho králíka\“.

    Jonatán

    Bylo by zajímavé 2 stejná auta projet a zjistit reálnou spotřebu. Tipuji, že je při tempu důchodce a vajíčka na deklu od kufru by litrový motor vyhrál spotřebu.

    Jinak životnost, myslím si, že automobilky přestávají vydělávat na samotných autech ale na následném servisu. Tak si to každý přeberte.

    Kuban

    Stačí se kouknout na převodovku a je hned každému jasné, kde se bude skrývat zásadní problém ve zrychlení. Nikoliv prodleva turba, která se může projevovat jen v nízkých otáčkách, ve kterých jsem testování zrychlení 0-100 nikdy neprovozoval, redakce snad ano?

    Gallardo

    Zlatá jedna-švestka pánové, s tím tříválcem to nebude tak krásné jak to Ford maluje!

    Pavel

    s tím zrychlením si troufám říct, že to bude z 90% na tom jak je poskládaná převodovka. mám 1.2 tsi a dokážu si představit, že s \“pomalejší\“ převodovkou by to na 100 udělalo možná i o sekundu dřív ale jak nám eurosocialisti nakazují aby se snížila spotřeba tak se rychlosti prodlužují což je logicky na úkor zrychlení.

    Martin Plaštiak - autor

    Může to být i převodovkou, ale turbomotory mají obecně horší reakce na plyn ve všech otáčkách. V těch vysokých je to méně patrné, ale prodleva nikdy nezmizí úplně. Ani ty nejnovější turbomotory – pokud nemají antilag jako vozy WRC – nereagují stejně rychle jako atmosférické motory s přímým vstřikováním.

    Bez ohledu na to, co automobilky tvrdí, turbomotoru chviličku trvá, než po sešlápnutí plynu posbírá všech 125 koní. Výkon totiž roste až vlivem pozitivní zpětné vazby mezi tlakem vývukových plynů a tlakem v sacím potrubí: atmosféra dosáhne nejvyššího točivého momentu, jakmile se do válců dostane dost vzduchu a benzínu, turbomotor potřebuje několik cyklů, protože teprve přidání plynu zvýší tlak na turbíně, která pak zvýší plnicí tlak a tak několikrát dokola, než systém dosáhne optimální rovnováhy. Dohromady to dá nejvýš pár desetin, jenže právě těch pár motoru 1.0 EcoBoost ve srovnání s 1.6 Ti-VCT chybí.

    Ale jak říkám, převodovka může být rovněž na vině.

    Honza

    Nižší kvalty se prodlužují, vyšší zkracují, aby s nimi auto bylo schopno jet \“dálničních\“ 120 v optimálním režimu. Pak ve 130 už motor točí zbytečně moc.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist