Ford Fiesta pojede Pikes Peak – má přes 800 koní!

3 fotografieFord

Na legendárním závodu do vrchu se představí brutální Ford Fiesta.

Diskuze

15 komentářů

    Aleš

    1) Nejde mi do hlavy, jak je možné zrychlit na štěrku z nuly na sto za 2,5 sekundy – 800 koní je hezká věc, ale jakými kouzly ho to auto na nezpevněný povrch takovou porci přenese? Logicky by to nebylo možné bez pneumatik se skutečně extrémním "drapákem", ale ten jaksi nepozoruji… O Audi Quattro S1 pro Pikes Peak se tady před časem psalo, že má dokonce 0 – 200 za 5 sekund…Jaktože prostě při rozjezdu na plný plyn otáčky na jedničku nevyletí do omezovače a kola se jen zběsile neprotáčí jako u normálního auta např. na sněhu?

    2) Snížení výkonu ve velké nadmořské výšce bych chápal u atmosférických motorů, ale u přeplňovaných a elektronicky řízených? Myslel jsem, že za nižšího tlaku okolí si prostě řídící jednotka "řekne" o větší plnicí tlak a tím se to zhruba vyrovná… I když tak jednoduché to asi není…

    Elsin

    Ono hlavně je problém u řeplňovaných motorů, že při řidčím vzduchu se zvětšuje turbodíra a to dost masivně. Četl jsem o tom před pár lety ve Speedu, kde jeli na Pikes Peak s Cayenne Turbo a zatímco dole se turbo chytalo od 2-2 a půl tis. ot., tak ke konci to byla až kolem 5 tis. a pokud na tuto hodnotu otáček přeřadili, trvalo doslova pár sekudn, než se trubo naplnilo a začlo odvádět svou práci. Pokud má tato Fiesta chytrou řídící jednotku, tak radši sníží plnící tlak turba (tím i výkon), ale dostane rychlejší reakci motoru a také zátah již z nižších otáček.

    Co se týče toho zrychlení, opravdu nevím, jen vím, že bych to chtěl zažít

    ja

    tak na toto bych asi koule nemel

    krosnic

    Mně zase není jasný, jak se povedlo dostat 800koní z 2.0l Duratecu. Klasické kity s turbem nebo kompresorem mají cca do 300koní a i to je masakr. Na druhou stranu pokud to motor vydrží, je to dobrá zpráva. Aspoň se nemusím bát ho taky trošku vyladit…:)

    king

    F1 mela z 1,5 pro kvalifikace cca 1500 koni, dragstery maji o par 1000 koni vic

    da_bomb

    Jednak palivo co používaj bude mít 1xx oktanů a na motoru zůstal původní tak možná ten nápis Duratec a logo Ford 🙂 A v neposlední řadě se počítá, že nejbližší generálka (nutná) bude nejspíš hned po závodu.

    krosnic

    Tak nějak to asi bude. Standartní Duratec to bude jen těžko…:)

    RS

    To si kamarade dost mimo. Ten Duratec presne oznaceni Duratec R 2.0 (Duratec RS) nema jen logo Ford, prave naopak, je kompletni tovarni zavodni motor Fordu, vychazi ze serioveho bloku Ford Duratec HE, dela a vyviji ho sam Ford, presneji jeho oddeleni Ford team RS (sidlo UK Dunton Engineering Centre), stejny motor s ruznymi restriktory pouziva bezne jak v rallycrossu, tam ma cca 552 koni, ve Fieste ERC a Focusu ERC nebo nekolik let ve Focusu WRC.

    Foto motoru Fieste ERC …

    http://www.mediasport.cz/images/gallery/miss-rallycross-ford-fiesta/013_full.jpg

    http://www.mediasport.cz/images/gallery/miss-rallycross-ford-fiesta/005_full.jpg

    Foto Fiesty na Pikes Peak http://ukazto.com/img/4295691~800_x270520094829.jpg

    http://teamrs.aeston.no/

    da_bomb

    Dík za rozšíření obzorů, kamaráde, ale tady byla řeč o normálním Duratecu. Sám to píšeš, že závodní D vychází z bloku standardního, takže mají právě společný tak blok a ty loga 😉

    Jimm

    Tak by mi zajímalo, kdy se podobný křídlo objeví na nějakym tuzink srazu na dieselový 406 😀

    Ale tohle video znam, je masakr. Když sem to videl poprvý tak sem na to čučel jak péro z gauče. Nejvíc je ta část, kde si jednou rukou stíní a druhou řídí 😀

    Sklenk@

    To já tohle vidim poprvý v životě a jako naprostej záhul. Nevíš kde sehnat podobný videa? Nebo jenom prostě napsat na youtabu do vyhledávání Pikes Peak?

    Jinak co je to jak se mu rozplácne na sklíčku od kamery? moucha? :- D

    Jimm

    já se o tomhle konkrétním videu poprvý dočet myslim ve Speedu, když na Pikes Peek testovali Porsche Cayenne. jinak na youtube je toho docela dost…

    Yuri

    Ari Vatanen je řidičský polobůh, tohle video mě dostává do kolen pokaždé když ho vidím. Ty části, když si jednou rukou stíní proti slunci nebo jak si před zatáčkou nadjíždí a míjí okraj srázu o pár cm jsou kulervoucí 🙂

    milan

    Je to sila ale osobne se mi vic libi to video kde Walter Röhl jede v Audi S1,zvuk petivalce je fantasticky.

    Fuzzy_Stone

    Tak to je neuvěřitelný. Jiná dimenze řízení auta toto xD

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist