Ford Fiesta (2002-2008)

Minulá generace Fordu Fiesta patří mezi dvacítku nejžádanějších ojetin. Důvodem jsou zdařilé jízdní vlastnosti, spolehlivost a levný provoz. Ale každá mince má dvě strany...

Příchod nové generace Fiesty byl netrpělivě očekávaný. Model shodný s Mazdou 121 totiž už dávno nelákal. Rok 2002 se však nesl ve znamení návratu Fiesty na výsluní. Tří a pětidveřový hatchback doplnila později užitková verze Van a také sportovně laděná varianta ST s atmosférickým motorem 2.0/110 kW.

Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Fiesta fotogalerie

Konec roku 2005 přinesl facelift modelové řady. Automobil dostal novou masku, nárazník, všechna světla a zásadní proměnou prošel interiér. Palubní deska, ale i čalounění bylo nově možné pořídit ve třech barevných kombinacích, ke slovu přišly i kvalitnější materiály. Prostor pro posádku díky tomu výrazně prokoukl a získal na útulnosti. Jen jedno minus si Fiesta nesla dál – nepohodlná sedadla s malými sedáky (neplatí pro model ST, který má standardně zdařilé sportovní sedačky). Nová generace Fordu Fiesta spatřila světlo světa v roce 2008.

Za volantem

Kladem automobilu jsou především vynikající jízdní vlastnosti. Ocenit musíme také přesné řazení. Tužší nastavení podvozku ale znamená omezený jízdní komfort.

Z pohonných jednotek nemůžeme žádnou označit za vyloženě špatnou. Přesto nedoporučujeme třináctistovku o výkonu 43, později 44 kW. Při rozjezdech se totiž snahou zrovna nepřetrhne. Silnější agregát 1.3/50, později 51 kW je na tom o poznání lépe. Pokud toužíte po turbodieselu, můžete volit z motorů 1.4 TDCi/50 kW a 1.6 TDCi/66 kW. Zejména druhý z motorů vřele doporučujeme. Jedná je o agregát na jehož vývoji pracoval Ford s koncernem PSA Peugeot Citroën a zaujme kultivovaným během i nízkou spotřebou nafty.

Zcela samostatnou kapitolu tvoří sportovně laděné provedení ST. Dvoulitr pod kapotou disponuje výkonem 110 kW, což vzhledem k objemu není mnoho, na druhou stranu pro sportovní jízdu zcela dostačuje. Jízdní vlastnosti vozu můžeme označit za excelentní.

Časté závady

Typickou slabinou Fiesty předchozí generace je nepřesný palivoměr. Pokud kupujete ojetinu, buďte ostražití, ať nezůstanete někde stát bez benzinu, či nafty. Překvapit by vás neměla koroze výfuku, karoserie je však dobře chráněna. Nenechte se rozházet povrchovou korozí podvozkových dílů, trpí jí i větší Focus. Nejde o nic vážného a jen těžko budete hledat automobil bez této vady.

Mnoho vozů trápí vůle na přední nápravě, setkat se můžete i s hučícími ložisky předních kol. To značí, že jsou na konci životnosti.

Motorizace

Benzinové motory: 1.25/55 kW, 1.3/43, 44, 50 a 51 kW, 1.4/58 kW, 1.6/74 kW, 2.0/110 kW. Dieselové motory: 1.4 TDCi/50 kW a 1.6 TDCi/66 kW.

Klady a zápory

+

nízké ceny originálních náhradních dílů

výborné jízdní vlastnosti

nadprůměrná spolehlivost

velmi povedená sportovní verze ST

výkonné turbodiesely

do faceliftru v roce 2005 nevzhledná palubní deska

horší dynamika motorů 1.3/43 a 44 kW

nepohodlná sedadla (neplatí pro ST)

chudá základní výbava

povrchová koroze podvozkových dílů

Milan Jirouš

25.6.2008 7:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist