Ford Evos s hlavou v oblacích
9 fotografiíFord
Proč modrý ovál tak radikálně změnil designový směr? Je Evos příští Mondeo? Co všechno umí nový koncept Fordu a co chce sdělit světu.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
9 fotografiíFord
Proč modrý ovál tak radikálně změnil designový směr? Je Evos příští Mondeo? Co všechno umí nový koncept Fordu a co chce sdělit světu.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Předek mi hodně připomíná Mitsubishi Concept RA
Ford je král low endu. To je jeho strategie. Pokud někdo, jako pan redaktor očekává něco jiného, je na hlubokém omylu. Plečky v klasické koncepci do začátku devadesátých let dělal proto, že je to výrobně nejlevnější. Když už to bylo zcela neudržitelné převeksloval se do obvyklého řešení. Vzal auto, které dělá etalon třídy v tomto případě passat a opajcoval ho. Samozřejmě udělal jinak světla, masku…… Ale nic podstaného tam nevymyslel prostě to opálil. Totéž udělal následně ve třídě golf. Nic nevymyslel opajcoval ho a vytvořil focus. V osmdesátých letech zjistili ve Fordu, že jim chbí větší auto nad mondeem. Nevzniklo nové větší samostaté auto, jak by čekal pan redaktor. Aby ušetřil tak modeo zvětšili. A vznikl dnešní mastodont. Konkurenti nic takového nepotřebují. Teorie o jakýchsi sportovních vlastnostech jsou totální bajky.
Dobře napsáno…možná na tom něco bude, ale proč to samé nedělají ostatní, když je to tak jasné. Fo us, mondeo i fiesta jsou jako věci, který splňují svůj účel na výbornou a přitom za cenu co ostatní. A na víc jdou chytře v designovém trendu doby.Takže co víc chtít? Bajky nebajky..Evos je vzhledově trefa do černého.Prostě bude se líbit stejně jako současný design fiesty a focuse.
Nechci se příliš hádat, co tvrdíte může být dost dobře pravda. Být králem lowendu není ostuda. Sám nejsem velkým fandou interiérů aut od Fordu, zdály se mi vždy nedůstojně nekvalitní (v posledních dvou letech se dost zlepšily).
Ale v pár věcech pravdu nemáte. Focus není jen převlečený Golf. Býval dokonce jeho dokonalým protipólem: Výrazně méně kvalitní uvnitř, ale zábavnější a schopnější na silnici. První generace byla od VW dál než ta současná, dostala totiž dozadu nápravu Control Blade v době, kdy měli všichni ostatní zkrutnou příčku. Multilink Volkswagenu je inspirovaný právě řešením Fordu – Němci kvůli této nápravě přetáhli modrému oválu několik lidí. A přestože výhody víceprvkové nápravy není úplně snadné ocenit, když to budete zkoušet dost dlouho, zjistíte, že v náročných podmínkách je rozdíl výrazný.
A přesně tam fordy dodnes excelují. Jsou skutečně schopné v situacích, do nichž je většina řidičů nikdy nevystaví. Jsou sportovní, přinejmenším relativně. Focus je dodnes na hraně o poznání lepší bež Golf, stejně tak bylo Mondeo odjakživa lepší než Passat i většina ostatních soupeřů (byť Mazda 6 je ještě schopnější). Mám ke strategii Fordu rovněž výhrady, ale nepodceňujte ho.