Ford Evos s hlavou v oblacích

9 fotografiíFord

Proč modrý ovál tak radikálně změnil designový směr? Je Evos příští Mondeo? Co všechno umí nový koncept Fordu a co chce sdělit světu.

Diskuze

4 komentáře

    Mivec

    Předek mi hodně připomíná Mitsubishi Concept RA

    Josef K.

    Ford je král low endu. To je jeho strategie. Pokud někdo, jako pan redaktor očekává něco jiného, je na hlubokém omylu. Plečky v klasické koncepci do začátku devadesátých let dělal proto, že je to výrobně nejlevnější. Když už to bylo zcela neudržitelné převeksloval se do obvyklého řešení. Vzal auto, které dělá etalon třídy v tomto případě passat a opajcoval ho. Samozřejmě udělal jinak světla, masku…… Ale nic podstaného tam nevymyslel prostě to opálil. Totéž udělal následně ve třídě golf. Nic nevymyslel opajcoval ho a vytvořil focus. V osmdesátých letech zjistili ve Fordu, že jim chbí větší auto nad mondeem. Nevzniklo nové větší samostaté auto, jak by čekal pan redaktor. Aby ušetřil tak modeo zvětšili. A vznikl dnešní mastodont. Konkurenti nic takového nepotřebují. Teorie o jakýchsi sportovních vlastnostech jsou totální bajky.

    honzip

    Dobře napsáno…možná na tom něco bude, ale proč to samé nedělají ostatní, když je to tak jasné. Fo us, mondeo i fiesta jsou jako věci, který splňují svůj účel na výbornou a přitom za cenu co ostatní. A na víc jdou chytře v designovém trendu doby.Takže co víc chtít? Bajky nebajky..Evos je vzhledově trefa do černého.Prostě bude se líbit stejně jako současný design fiesty a focuse.

    Martin Plaštiak - autor

    Nechci se příliš hádat, co tvrdíte může být dost dobře pravda. Být králem lowendu není ostuda. Sám nejsem velkým fandou interiérů aut od Fordu, zdály se mi vždy nedůstojně nekvalitní (v posledních dvou letech se dost zlepšily).

    Ale v pár věcech pravdu nemáte. Focus není jen převlečený Golf. Býval dokonce jeho dokonalým protipólem: Výrazně méně kvalitní uvnitř, ale zábavnější a schopnější na silnici. První generace byla od VW dál než ta současná, dostala totiž dozadu nápravu Control Blade v době, kdy měli všichni ostatní zkrutnou příčku. Multilink Volkswagenu je inspirovaný právě řešením Fordu – Němci kvůli této nápravě přetáhli modrému oválu několik lidí. A přestože výhody víceprvkové nápravy není úplně snadné ocenit, když to budete zkoušet dost dlouho, zjistíte, že v náročných podmínkách je rozdíl výrazný.

    A přesně tam fordy dodnes excelují. Jsou skutečně schopné v situacích, do nichž je většina řidičů nikdy nevystaví. Jsou sportovní, přinejmenším relativně. Focus je dodnes na hraně o poznání lepší bež Golf, stejně tak bylo Mondeo odjakživa lepší než Passat i většina ostatních soupeřů (byť Mazda 6 je ještě schopnější). Mám ke strategii Fordu rovněž výhrady, ale nepodceňujte ho.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist