Ford Escort (výroba 1990 – 2000)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

U nás kdysi velmi populární Ford Escort už patří mezi nejlevnější ojeté vozy. Zájem o něj mají především ti, co hledají levného sluhu.

Diskuze

18 komentářů

    Jendass

    No, nevím, ale měl jsem Escorta kombi 1,8 16V rv97 a jeho jízdní vlastnosti bych si netroufl označit podrůměrné (najel jsem sice s ním jen 40t.km), ale to co dokázal bych si neodvážil označit jako podrůměrné….spíš naopak!! Pravda, byl prkenný(nekomfortní), ale zatáčky uměl excelentně! A hlavní slabost F Escort? Koroze, koroze, koroze…. ostatně jako všech Fordů z té doby (měl jsem Fiestu, Escorta, Mondeo) a všechny hnily na počkání….

    MSL

    S Escortem jsem taky něco najezdil, ale hlavně jsem se docela aktivně účastnil života na „escortovém“ fóru. Z toho titulu bych si dovolil na základě mnohých zkušeností ostatních upřesnit tři věci: 1) špatný snímač polohy škrtící klapky se vyskytuje velmi zřídka. Pokud je nějaké čidlo problémové, je to spíše váha vzduchu. 2) mezi opravdu časté závady patří špatný volnoběh, často způsobený volnoběžným ventilem 3) do výčtu často korodujících míst bych rozhodně zahrnul zadní nosníky karoserie. Nejsou tak na očích, ale z pohledu bezpečnosti jsou kritické. Navíc se nedají jen tak lehce vyvařit, aby to za něco stálo.

    TV

    …měli jsme jednoho zeleného sedana z 97 doma. Ještě že je pryč… pořizoval se jako \“zánovní pár let stará ojetina\“ z německa za 160tis. , najeto 50tkm. Chtěl ho otec že se mu líbí a chce ho.

    nekomfortní tvrdej jako prkno, za volantem jsem nemohl najít správnou polohu jak si sednout, po vystoupení jsem dostal křeče do lýtka… Otci sezení asi vyhovovalo a to je o 10cm vyšší než já. řazení bylo nepřesný, byly problémy s ŘJ, škrtící klapkou… Ještě že jezdil jen občas, jinak by nebyly sežrany jenom lemy 😉 Ale abych ho jen nehanil ta 1.6 měla docela hezkej zvuk…

    TV

    Tak to jsme asi měli kus z páteční směny…
    1) ano bylo,
    2) taky, několikrát měněno,
    3) … 😀

    TV

    Tak to jsme asi měli kus z páteční směny…
    1) ano bylo,
    2) taky, několikrát měněno,
    3) … 😀

    Jendass

    Souhlas s MSL v bodě 1 a 3! Za studena mi motor hrozně škubal. Odpojil jsem váhu vzduchu (nechtělo se mi kupovat novou- cca 2,5t.Kč) a problém \“byl vyřešen\“. Ad bod 3. Zadní nosníky mizí před očima (pokud se člověk pod auto zhýbne), stejně jako prahy, lemy atd. A jako \“drobnost\“ bych uvedl absurdně křehké nárazníky. Ty se dají oškubat opravdu velmi snadno. Budíž, to auto je celkem nepohodlné, prkenné, ale dát F.Escortu v X-Faktoru usmrkanou hvězdičku? S tímhle autem (1,8 16v) jsem se bavil, jako s žádným jiným (třeba při zdolávání nedotknutelných TDIček v mohelnickém kopci nebo divočení v Alpách). Koupil jsem za 17t.Kč a v této cenové relaci neexistuje auto s větším fun faktorem….a to už jsem těch aut vystřídal.

    spooon

    jízdní vlastnosti asi trošku přestřelili. Taky si nemylsím, že by zrovna byla podprůměrné. Na tu dobu spíš lehce nad průměrem…
    A k motorům, ač sem nikdy žádného nevlastnil, z fóra většina majitelů tvrdí, že rozdíl ve spotřebě mezi 1.6 a 1.8 je neznatelný při větším výkonu 1.8. Takže bych doporučoval spíš 1.8. To taky z toho důvodu, že stejnou 1.8 mám v Mondeu, najeto má 400tisíc a stále startuje na druhý otočení po  týdením stání a nedělá ji problém každou chvíli výlet do 7 tisíc v červeným poli. A spotřebou oleje se vejdu do 1litru na 15tisíc(tedy od výměny k výměně). Po vzoru škodováckýho slangu, je to prostě držák 🙂 jo, je trošku háklivější na svíčky a spotřebou se pohybuju kolem 8-9litrů (neduhy 1.8 Zetecu)

    Jendass

    Opravdu, tenhle motor všem vřele doporučuji. Při extrémně nadprůměrných dálničních rychlostech (doby předPassatové) jel do 9L/100km, při hodně svižné okresce a Alpách lehce nad 8L/100km a při nedostatku peněz dokázal jet hodně pod 7L/100km. Ale za ty překvapené výrazy majitelů O II. v TDIčku v kopci, když je \“stará plečka s modrým oválem a ještě v benzínu\“ zesměšnila, tento motor stojí….To auto má hromadu svých much, mušek, i masařek, ale hanba by mě poliskala, kdybych se o něm odvážil tvrdit, že má podprůměrné jízdní vlastnosti a x-faktor s jednou hvězdičkou….třeba měl autor článku připravené hodnocení pro Pikááso, a jen zaměnil auto s …

    pop

    tak to jste těch aut asi ještě moc nevyzkoušel.)
    nic proti escortu…ale i v této cenové kategorii se dá pořídit spousta zajímavějších aut.

    Jan

    a co třeba konkrétně?

    Nissan almera / primera P10

    nizka spotreba, nesmrtelne a zive motory a skvely podvozok s multilink napravami /aj v predu !/, ktory skvele jazdi a pri tom aj tlmi nerovnosti, ziaden kostitras co odskakuje na rozbitej ceste

    korozia ich zerie menej ako fordy

    pop

    jo…almery/primery…mazdy3F. Cokoli od Fiatu. No a ikdyz ta 156 bude za ty prachy opravdu vrak(coz ten escort bude samo taky)…tak je to auto jizdne nekde uplne jinde.

    ..

    No mám pocit, že jste asi testovali jiné auto. Spoustu let jsem jezdil s escortem rv.92 nejdříve jako pasažér a pak i jako řidič a jízdní vlastnosti byly ve srovnání s většinou evropské produkce devadesátých let velmi dobré-rozhodně lepší než třeba Octavia I nebo fabie. Především bylo to auto dokonale čielné, takže se dal jeho potenciál dokonale využít. Motor byl 1,6 Zetec 66kW na svůj papírový výkon velmi slušně táhnul a neuškrcen emisními normami bleskově reagoval a měl pěknej zvuk. Bohužel spotřeba kolem 9l/100km byla dost neúměrná a nepřesný palivoměr situaci moc nepomáhal. Hanit sedačky mi taky přijde naprosto mimo, byly celkem pohodlné, i když bez výraznějšího bočního vedení a byly z velice příjemného materiálu. I přes trochu nestandartní postavu mi nedělalo nejmenší problém najít správnou pozici za volantem, což například o Focusu II, rozhodně říct nemůžu a převodovka měla sice dost dlouhé dráhy, ale chodila i při více jak 300tis km naprosto hladce. Naopak slabou stránkou byla vysoká hlučnost auta, která se postupem času zhošovala, asi degradovaly izolace a především koroze-když mi po 20 letech věrné služby, kdy to auto poznalo jen nejnutnější údržbu při výměněně pneumatiky prolezl zrezlou podlahou hever dovnitř auta, znamenalo to jeho definitivní konec. Zbývá jen dodat: čest jeho památce.

    pop

    tak ve sve dobe byl escort doce dobra volba rekl bych..z vlastni zkusenosti spolehlivost spise prumerna/podprumerna…ale to je vzdy subjetivni. Nicmene jako ojetina je podle me spis past(jako vetsina aut podobneho rocniku samozrejme). Za podobne penize lze proste sehnat lepsi popojizdedlo.

    Geo.

    To fakt testoval clovek co nesedel v inom voze? Jazdil som Escort kombi 1.4i benzin 1997 asi 6 rokov. Jeho vynikajuce jazdne vlastnosti uz v zaklade a hlavne ostre riadenie bolo vtedy len tazko prekonatelne. Odvazim sa pisat, povazoval som ho za etalon triedy. Jazdili sme roznymi autami, tak viem co pisem. Kvalita (motor, korozia) boli kus pochybne. Escort dzrzal stopu neuveritelne dobre. Ziadne velke naklony. Zakruty sa dali bezpecne rezat bez zavahania. Pri riadeni daval omnoho vacsi pocit bezpecia.

    To sa vtedy nedalo povedat o Gols IV, alebo Skoda Octavia pri prejazdoch rovnakou rychlosouu po rovnakych zakrutach. Mali sme flotilu roznych aut, pri presadani sme citili, ktore auto kde ma limity. Escort ich m,al hodne vysoko. Bol to kostitras (tvrdy podvozok) na rozbite cesty, ale na hladkych cestach aj na mokrych drzal stopu neskutocne dobre.

    Kufor mal \“iba\“ 460L, ale bol velmi prakticky a hlavne siroky, bez zbytocnych dutych vyplni, rpovan ankladacia hrabna navyse dvojita podlaha. Pod roletu sa krasne na lezato zmestila koplet sada 4 kolies 14\“ (2 vedla seba 2 na sebe). Podobne pojal Escort do kufra kolesa z VW Golf IV. U Golf IV Variant s 467Ll kufrom to bolo beznadejne na lezato ulozit 2 a 2 kolesa pod roletu ako u Escorta. Vnutorny priestor bol vynikajuci, sedadla pohodlne, siroke, sedak dlhy a operadla dostatocne vysoke. Chybalo bocne vedenie, ale v zaklade sedadla vyhovujuce. Golf IV mal sedak kus kratsi a uzsi.

    Jendass

    Ano, všechny vozidla v této cenové kategorii jsou tak trochu (hodně) past na kupujícího – studna na drobné či větší investice. Ale lepší popojíždědlo v této cenové kategorii (10-25t.Kč)? V poměru cena, užitná hodnota, servis, a zábava… hlavně zábava? Já vím, třeba Almera, pro čtvrteční jízdu do Kaufu, když jsou akce na mléko a boje o košíky…

    pop

    ja nevim co je na almere teda spatneho…za me fiat brava. narozdil od escorta bude 98% kastle zelezo a ne oxid zelezity…a dily stoji od 1 do 3kč.
    Zabava..to je hrozne subjektivni vjem..ona treba takova kappa 2.0 16V turbo se da sehnat i za tyhle prachy a pritom motorove je to asi tak o 2O trid vejs…je to zabava smaznout auta co stoji 5x-20x tolik co kappa ve velmi dobrem stavu(40-50tis)? no to si piste ze je…ale taky je zabava mit slaboucky lehky auto a smat se pri 60km/h…tezko odpovedet

    Ira

    Někdo Ford jiný Fiata. Nechci a nebudu porovnávat, je to o zkušenosti s daným modelem, ale musím souhlasit s autorem, za ty prachy mi ukažte jinýho dělníka, já už ho nemám , ale nebýt jarní povodně 2013 tak ještě jezdí.( na tachometru bylo 290tis.) I když poslední tři roky sloužil převážně na odvoz dřeva, Uhnilý nosníky, koroze spodku a neopravitelné zadní brzdy mě donutily ho vyměnit za jeho následníka Focuse II. tak mě nikdy nikde nenechal narozdíl od Focuse, A nutno dodat , že jich stále dost potkáte na silnici, i když se stigmatem koroze podvozku to nebude mít v budoucnu na STK jednoduché.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist