Ford C-Max (2003 – 2010)
8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
MPV Ford C-Max osloví komfortem, variabilitou a spolehlivostí. Nabídka ojetin ale není největší a tak je hledání toho pravého o něco náročnější.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
MPV Ford C-Max osloví komfortem, variabilitou a spolehlivostí. Nabídka ojetin ale není největší a tak je hledání toho pravého o něco náročnější.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
S tymto autom(1.6 16v 2007 15000km) som mal moznost jazdit v zime 2007.Co sa tyka podvozku bolo to ako pisu ale ten motor by som prirovnal tak asi k skode favorit.Spotreba na dialnici pri 130km/h bola 9 litrov a motor hucal ako keby uz mal vypadnut a 12litrov mesto.Tak by som poradil radsej sa tomu motoru vyhnut.
Myslim, že 1,6 74 KW je na tento vůz slabý. Dobrý byl do Focusu I. S přibývajícími kily už tak nestačí. Pokud vím tak 1.6 Ti-VCT se do C-maxu nedodává.
Popisované problémy s "HDi" motory mě překvapily – bývaly vždy lépe hodnoceny než stará 1.8 TDCi.
Výkonnější 1.6ka se do C-Maxu dodává, párkrát jsem jí viděl v nějakém ceníku a píše se o ní i v "manuálu". Nicméně, i se 100koňovou se dá žít. Jen v 5ti dospělých lidech a plném kufru to hold na dálnici nějak netáhne :o)
sam jezdim s c-maxem 1.6 a spotreba pri 130ti je zhruba 7,5 litru ve ctyrech lidech a plnym kufrem… Po meste se da jezdit za 9 litru… asi si narazil na spatny kus
… spíš těžká noha …
Naše 1.6ka má dlouhodobý průměr tak kolem 8mi +-. Na okreskách není problém jít hlouběji pod 7. Na dálnicích tak Kolem 120 tachometrových pěkné. Ale od 130 nahoru spotřeba dost výrazně roste…spíš bych to viděl tak na 8l pri 130.
tedy spíš dlouhodobě 7,5, tak:) A při 130ti 8,5l. Je fakt, že v našem případě si poslední dobou dost užil dálnice.
I když, 130km/h beru podle otáčkoměru…4000tis. ot. tachometr se 16kami koly je (jako u většiny aut) ukazuje o něco vyšší rychlost.
Osobně mohu srovnat 1,4 16v ve fabii combi a 1.6 16v v C-maxu. Popravdě, spotřebou je opravdu c-max jinde…ale to se dalo čekat, vzhledem k hmotnosti, ale především čelnímu odporu.
Papírově vede fábie, bez diskuzí (0-100 o sekundu+ rychleji, o 10+ km/h vyšší maximálka), ale pocitově jasně vede fordovský motor (od yamahy:)). Působí živěji a vcelku příjemněji.
Bohužel, na dálnici točí oba +- stejně, jak píšete, hučí dost. S tímhle motorem to dálniční křižník nikdy nebude, ale na okreskách + tu a tam kousek dálnice, mi připadá jako vcelku dobře použitelná volba.
Mám 1,8 TDCi a jsem s ním velmi spokojen.
Nahradili jsme s ním ojeté Volvo V70, které jsme předtím doma měli a se kterým nikdo kromě mne nechtěl jezdit pro jeho nepřesné řízení a rozevláté jízdní vlastnosti. Podvozek C-Maxe je daň charakteru auta – je měkčí, než mají jiné Fordy a ve srovnání s nimi je auto poměrně vysoké na svůj rozchod. V zatáčkách je to proto hlavně o psychice, ale i tak jsem raději opatrnější. Taky to může záviset na pneumatikách. Já mám 205/55 16, myslím, že benzinové motorizace mají 195/65 15 a to jízdní vlastnosti ovlivní. Před faceliftem někdy v roce 2007 byl podvozek tvrdší, u současné verze bych sportovní podvozek doporučil také.
Nemohu moc srovnávat s přímou konkurencí – jezdil jsem jen krátce v Scenicu. Oproti němu je C-Max obratnější a s podobným motorem i agilnější a má mnohem přesnější řízení.
Další přímé srovnání mám jen s Octavií kombi 77 kW TDI a proti motoru TDI má 1,8 TDCi lineárnější zátah v širším rozsahu otáček, takže se mi s Fordem líp předjíždí. Motor táhne dobře už od cca 1200 otáček, i když se snažím takovému podtáčení vyhýbat. Že je Ford o poznání tižší, to asi nemá cenu rozvádět.
Vůz má dlouhé převody, což je na něco dobré a na něco ne – při dálničních 130ti motor točí jen kolem 2500 otáček, trochu jako problém vidím, že "městská 50" a "silniční 90" jsou na spodní hranici trojky resp. pětky (motor při nich točí asi 1800), takže když vás něco přibrzdí, musíte řadit (pokud tedy nejste dost drsní a nejezdíte na těch zmíněných 1200-1500 otáček).
Spotřeba při jízdách silnice-dálnice v rámci limitů, občas Jižní spojka, město málokdy se pohybuje mezi 6ti a 6,5 litry.
Kde autor vzal technicke problemy motoru 1.6 66 a 80kw a 2.0 100kw od PSA?
motor 1.6 110k byl na tomto webu vychvalovan jako nejlepsi motor v kategorii a ted ho predbehne 1.8 ktera ma zaklad v archaicke litinove atmosfericke verzi nekde z roku 83 kde chronicky odchazela cerpadla a nasledne cely vstrikovaci system?
Vstriky jsou chronicka slabost vsech CR dieselu a turbo odhcazi vinou spatneho zachazeni.
Sam jsem majitelem focuse 2.0TDCi, najeto 135tkm a s motorem zadny problem.
No jo, ale právě u dvoulitru se ty vstřiky a čerpadla sypou
na jakem zaklade se sypou? jedna baba povidala?
treba na 1,8 vlivem nekvalitni nafty se to cerpadlo zadrelo a kovove castice znicily vstriky.
Docela rad bych to vedel. mam najezd 5500km za mesic tak na co se mam pripravit
diky
Taktéž se divím, kde vzal autor podkady o poruchovosti motorů Tdci. Mám C-max s motorem 2.O Tdci, najeto 190 tis
kilometrů a naprosto žádný problém.
No, ten vstřikovací systém byl nejspíš kompletně předělán, když dnešní verze je common rail. Slyšel jsem u toho motoru o praskání hlavy. O problémech s písty a ojnicemi, což zřejmě z toho starého motoru jediné vedle hlavy zůstalo jsem nikdy neslyšel.
I ten dnešní motor 1,8 TDCi je 8miventil, což se projevuje dřívějším nástupem ale bohužel i dřívějším "odchodem" točivého momentu.
Dlouhou dobu zahřívání litinového motoru jsem musel řešit dodatečnou montáží přídavného topení a předehřevu motoru.
Nebylo to levné, dodávka přímo z výroby vyjde tak na polovinu toho, co jsem platil, takže ji vřele doporučuji. Jedinou předností té dodatečné montáže je to, že mám dálkový ovladač a mohu topení zapnout, aniž bych chodil k vozu. U řešení z továrny se dodává pouze časovač, takže si odjezd misíte přesně naplánovat.
V zimě, když stojíte na mrazu, tak to půl až třičtvrtě hodiny před odjezdem zapnete a sedáte do odmraženého, vyhřátého vozu a odjíždíte se zahřátým motorem (bohužel zahřívá jen blok, ne olej ani převodovku, takže i pak je dobré prvních pár kilometrů jet s lehkou nohou)
Jen pro úplnost a přesnost – jedná se o nezávislé naftové topení cca za 30 tisíc Kč, v katalogu pro diesely se nabízí i elektrické přídavné topení asi za 5 tisíc. To funguje až po nastartování motoru, bere elektřinu na ohřev z elektrické soustavy vozu a pomáhá motor rychleji ohřát. S tím zkušenosti nemám.
p.s. Abych nemátl -Výše napsaný příspěvek pod jménem "Honza" je také ode mne.
Praskání hlavy – myslel jsem ten původní před předěláním – 1,8 TDDi.
Ta jedna šestka diesel byla ve své době opravdu nejlepší ve třídě, ale 80 kW z menšího objemu nutně znamená pro komponenty motoru větší zátěž.
U 2.0 TDCi se občas mluví o netěsnosti vstřikovacích trysek, to by ale mělo jít opravit poměrně snadno.
Prosím vás nemáte někdo zkušenost s denním svícením u C-maxe, aby to odpovídalo předpisům. Nevím, kam by se to dalo umístit, toho místa tam moc není. Nejlepší by bylo denní svícní integrované ve světlometech, ale myslím, že se zatím nevyrábí. Díky.
V nových vozech je od dealera nastaveno trvalé svícení tlumených světel. To by asi mělo jít dodělat i do starších vozů, i když to asi není to, co vás zajímá.
U vozů před faceliftem se podle mne na montáž přídavných světel denního svícení nabízí prostor okolo mlhovek, je tam nelakovaný plast, takže to tolik neneruší siluetu. U vozů po faceliftu to ale asi nebude moc dobře vypadat.
Díky za odpověď, Ještě bych se chtěl zeptat, má motor
2.0 Tdci rozvod řetězem nebo řemenem? Všude jsem slyšel
že to má řetěz a na stránkách Auto Kelly v nabídce
náhradních dílů je řemen. Tak jsem z toho jelen. Luboš.
Díky za odpověď, ještě bych rád věděl zda motor 2.0Tdci má rozvod řetězem nebo řemenem. Všude jsem slyšel, že je tam
řetěz a na stránkách Autokelly v nabídce náhradních dílů pro motor je řemen. Tak jsem z toho jelen. Mám C-max z roku 2005.
Luboš.
Z dlouholeté zkušenosti oprav automobilů mohu zcela vyvrátit tvrzení autora článku o motorech Duratorq 1,6 a 2,0 TDCi. Píše pravý opak toho co je realitou. Tyto motory (původně od PSA) jsou zatím nejspolehlivějšími motory které kdy Ford do svých aut montoval. I benzínové motory Durashift 1,6 a 1,8 jsou spolehlivé no většinu z nich trápí drobné neduhy. Např. když u několik dnů odstaveného auta při nízkých teplotách (obvykle pod nulou) hned po startu přidáte plyn – benzínový motor jednoduše chcípne. Po nastartování musíte s akcelerací několik vteřin (max.1-2 minut) počkat. Tento jev se nám zatím u nikoho z majitelů nepodařilo zcela vyřešit a nepomohla jim ani návštěva autorizovaných servisů Ford.
Plně s Vámi souhlasím,TDCIod PSA jsou opravdu super.Největší problém u naft.motorů je DPF,ele to je u všech naf.aut,do kderýf se tato kravina montuje.
Nevím jestli koupit ojetinu 2006 benzín nebo naftu.Jezdím tak 7km denně do práce a přes víkend tak 4x 20km ,ktomu měsíčně 3x 50km.Ročně tak 12000kmJaká jsou rizika u nafty,musí se měnit trysky a kdy a za kolik.Rozvody po kolika km a kolik stojí.
Jaká je spotřeba u nafty -asi 1,6 a u benzinu 1,6.Jaká je spolehlivost čerpadla.Nebo kde to najdu na internetu.
No dnes už se ví, že původní 1.6 tdci (80kw) není ve spolehlivosti žádný žánr. Jako lajk přesně neřeknu, ale nějakou výrobní chybou to nemaže, odejde turbo… přetěsnění, výměna turba nepomohou. A rozhodně to není motor na krátké trasy, na to radši benzínovou 1.6ku.
dotaz: letní pneu mají poměrně velkou hlučnost,jedná se o pneu ( kelber ,r16-55-205).,lité disky. zimní pneu stejných rozměrů na plecháčích bez problémů. Jak je to možné a dá se stím něco dělat. Díky josef
Dobrý den.
Vlastním c maxe r.v. 2005 1,6 tii vct 85 kw dost mne sklamala spotřeba která se mi zdá být dost vysoká.se spotřebou nejsem schopný klesnout pod 8l a se zapnutou klimatizací přes 9l jezdím vétšinou po okrskách a jezdíme véšinou ve dvou aproto se mi ta spotřeba zdá být dost vysoká. Tak nevím jestli to nebude tím že jsem před tím mél mondeo šesti válec a to bylo jiné kafé motor nebyl skoro ani slyšet a o jeho pružnosti ani nemluvím.všichni mi říkali naco tak výkoný motor ktery má velkou spotřebu když jsem jel po dálnici do prahy při rychlosti 130-150 byla spotřeba 8,5 l a to by ch s maxem asi nedocílil takže ty báje o 7 mi litrech to bych to auto musel asi púl cesty tlačit.takže jsem s motoru zklamaný moc žere,je hlučný a neni ani moc živý(ale to bude asi prřechod z toho 6ti válce).auto jsem vyménil že zdravotních dúvodú protohže potřebuji vyssí posaz .auto jako takové je dobré až na ten motor
Konecný