Ford Grand C-MAX 2.0 TDCi 150k Titanium (2015)

Kompaktní rodinné auto s naftovým motorem, automatickou převodovkou a praktickými posuvnými dveřmi, na schopném podvozku od Fordu. Vysoké očekávání dokáže slušně naplnit.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Spotřeba, praktičnost, jízdný vlastnosti

Starosti

Světlé čalounění, kufr, vibrace


Nedávno jsem si tady u testu Fordu S-MAX postěžoval, že mi u tak jedinečného MPV, jakým S-MAX je, chybí posuvné dveře. A právě ty má menší sourozenec, C-MAX s přídomkem Grand. V tomto ohledu má tedy nad větším S-MAXEM výhodu. Posuvné dveře, když už jsme u nich, se otvírají poměrně snadno, není zapotřebí přílišné námahy, i když malé dítě je neotevře. Tedy tak malé, že už mu práci s dveřmi dovolíte a klasické dveře zvládne, tak s „posuvkami“ může mít problém. Pro manipulaci stylem řidič/dětská sedačka, velký náklad, dítě s omezenou mobilitou atd. jsou však posuvné dveře výtečné. Mluvit o celkovém vzhledu nebudu, C-MAX se mi ať tak vizuálně nelíbí, ale to není nic proti ničemu, je to MPVčko a tam na vzhled obvykle nedám, soustředím se na jiné priority.

Interiér

Třeba na velikost zavazadlového prostoru, aby se na věc vrhl z opačného konce, a Grand C-MAX má kufr slušný, krývá v něm dokonce dvě další sedačky, ovšem ty já nevyužiji a tak bych uvítal možná hlubší zavazadlový prostor a ne pár sezení, který bych využil jen občasně a na krátkou vzdálenost. Sedačky jsou v rovině podlahy a to je dobré, jsou zakryté jakousi clonou a ta je poměrně silná a ubírá kapacitu zavazadelníku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Druhá řada sedadel je posuvná, dobře manipulovatelná a lze jsi sklopit do roviny se zavazadlovým prostorem, takže rovná ložná plocha není problémem, paráda. Zmíním textilní čalounění ve světlé barvě a to si ten, kdo jezdí s dětmi (a u MPV se s dětmi počítá, sólo řidič ho nepotřebuje) nekoupí. Snadno se zašpiní a nesnadno čistí.

Cestující na druhé řadě sedaček mají před sebou sklopné stolky, ty jsou pevnější než třeba stolečky v BMW 2, kde jsem měl obavy na ně cokoli položit a teplý nápoj bych tam s obavou prostě nedal. Ford působí v tomto ohledu robustněji. Robustnost ale mohla být vyšší i vpředu před řidičem, od středu palubní desky jsem vnímal rezonance, auto mělo najeto 13 tisíc kilometrů a s takovým nájezdem bych očekával ticho. Součástí interiéru je i výbava, panoramatické okno vypadá dobře, bezpečností systému s dětmi na palubě uvítám, jen je třeba počítat s navýšením ceny, jak je patrné z tabulky.

Pohon

O pohon se stará dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 150 koní, jeho síla jde na přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovku. O dynamiku nemám obavy, přepnutím do polohy S auto nabere dech a je rychlejší, je-li potřeba, vyjádřím se ale k pohonu předních kol. U MPV mám zkušenost, že přední kola, odlehčená, při naložení plného auta a kufru, nedokážou zajistit potřebný grip a tady se mi to přihodilo také – na mokré trávě před chatou jsem měl potíž vyjet s autem do mírného kopce. Pokud jsem velebil C-MAX za posuvné dveře vzhledem k S-MAXU, tak v tuto chvíli upřednostním S-MAX s pohonem všech kol, který C-MAX bohužel nemá. Ryze na asfaltové jízdy ale C-MAX zvládne vše, co zvládnout má.

Spotřeba

Netřeba chodit kolem horké kaše, já jsem jezdil za cca 7,6 litru nafty a tím je asi řečeno vše. Jen dodám, že za nízkou spotřebu bojuje systém start/stop, který by mohl reagovat pružněji. Modelový příklad – dojedu na semafory, motor zhasne ve chvíli, kdy padne zelená, já šlapu na plyn a s lehkým zalknutím je tady pauzička, kterou bych si klidně odpustil a namísto ní odjel z křižovatky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Grand C-MAX jezdí dobře, o tom žádná, co mě osobně nevyhovuje, je systém voliče jízdních režimů, kdy v jedné řadě za klasickým D je S, jeden se pak ztrácí při rychlých změnách při parkování mezi jízdou dopředu a zpátečkou, konkurence, která má P-R-N-D je na tom lépe, mezi P-R-N-D-S jsem se občas ztrácel a namísto zpátečky řadil neutrál a pak hloupě šlapal na plyn a marně čekal na pohyb vozu. Sportovní režim volený vylomením do strany, viz BMW, mám raději.

Verdikt

I přes všechny neduhy se mi celkové Ford Grand C-MAX líbil, to, co má dělat dělá velmi dobře a pokud má slabá místa, tak než o neduhy či kroky mimo jde o konstrukční vlastnosti. Netvrdím, že jde o nejuniverzálnější MPV na světě, ale velmi praktické ano, ten, kdo ví, že svůj řidičský život prožije zejména na dálnic a ve městě, najde v Grand C-MAXU s automatickou převodovkou a naftovým motorem velmi schopného společníka.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150
Točivý moment (Nm)370 v 2000 - 2500 ot./min
0-100 km/h (s)10,7
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6 / 4,6 / 5,0
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4519
Šířka (mm)2067
Výška (mm)1642
Rozvor náprav (mm)2788
Provozní hmotnost (kg)1605
Zavazadlový prostor (l)520 / 448
Ceny
Základní cena modelu401 990 Kč
Základní cena test. verze645 990 Kč
Cena testovaného vozu857 740 Kč
8.12.2015 9:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist