Ford Grand C-MAX 2.0 TDCi 150k Titanium (2015)

Kompaktní rodinné auto s naftovým motorem, automatickou převodovkou a praktickými posuvnými dveřmi, na schopném podvozku od Fordu. Vysoké očekávání dokáže slušně naplnit.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Spotřeba, praktičnost, jízdný vlastnosti

Starosti

Světlé čalounění, kufr, vibrace


Nedávno jsem si tady u testu Fordu S-MAX postěžoval, že mi u tak jedinečného MPV, jakým S-MAX je, chybí posuvné dveře. A právě ty má menší sourozenec, C-MAX s přídomkem Grand. V tomto ohledu má tedy nad větším S-MAXEM výhodu. Posuvné dveře, když už jsme u nich, se otvírají poměrně snadno, není zapotřebí přílišné námahy, i když malé dítě je neotevře. Tedy tak malé, že už mu práci s dveřmi dovolíte a klasické dveře zvládne, tak s „posuvkami“ může mít problém. Pro manipulaci stylem řidič/dětská sedačka, velký náklad, dítě s omezenou mobilitou atd. jsou však posuvné dveře výtečné. Mluvit o celkovém vzhledu nebudu, C-MAX se mi ať tak vizuálně nelíbí, ale to není nic proti ničemu, je to MPVčko a tam na vzhled obvykle nedám, soustředím se na jiné priority.

Interiér

Třeba na velikost zavazadlového prostoru, aby se na věc vrhl z opačného konce, a Grand C-MAX má kufr slušný, krývá v něm dokonce dvě další sedačky, ovšem ty já nevyužiji a tak bych uvítal možná hlubší zavazadlový prostor a ne pár sezení, který bych využil jen občasně a na krátkou vzdálenost. Sedačky jsou v rovině podlahy a to je dobré, jsou zakryté jakousi clonou a ta je poměrně silná a ubírá kapacitu zavazadelníku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Druhá řada sedadel je posuvná, dobře manipulovatelná a lze jsi sklopit do roviny se zavazadlovým prostorem, takže rovná ložná plocha není problémem, paráda. Zmíním textilní čalounění ve světlé barvě a to si ten, kdo jezdí s dětmi (a u MPV se s dětmi počítá, sólo řidič ho nepotřebuje) nekoupí. Snadno se zašpiní a nesnadno čistí.

Cestující na druhé řadě sedaček mají před sebou sklopné stolky, ty jsou pevnější než třeba stolečky v BMW 2, kde jsem měl obavy na ně cokoli položit a teplý nápoj bych tam s obavou prostě nedal. Ford působí v tomto ohledu robustněji. Robustnost ale mohla být vyšší i vpředu před řidičem, od středu palubní desky jsem vnímal rezonance, auto mělo najeto 13 tisíc kilometrů a s takovým nájezdem bych očekával ticho. Součástí interiéru je i výbava, panoramatické okno vypadá dobře, bezpečností systému s dětmi na palubě uvítám, jen je třeba počítat s navýšením ceny, jak je patrné z tabulky.

Pohon

O pohon se stará dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 150 koní, jeho síla jde na přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovku. O dynamiku nemám obavy, přepnutím do polohy S auto nabere dech a je rychlejší, je-li potřeba, vyjádřím se ale k pohonu předních kol. U MPV mám zkušenost, že přední kola, odlehčená, při naložení plného auta a kufru, nedokážou zajistit potřebný grip a tady se mi to přihodilo také – na mokré trávě před chatou jsem měl potíž vyjet s autem do mírného kopce. Pokud jsem velebil C-MAX za posuvné dveře vzhledem k S-MAXU, tak v tuto chvíli upřednostním S-MAX s pohonem všech kol, který C-MAX bohužel nemá. Ryze na asfaltové jízdy ale C-MAX zvládne vše, co zvládnout má.

Spotřeba

Netřeba chodit kolem horké kaše, já jsem jezdil za cca 7,6 litru nafty a tím je asi řečeno vše. Jen dodám, že za nízkou spotřebu bojuje systém start/stop, který by mohl reagovat pružněji. Modelový příklad – dojedu na semafory, motor zhasne ve chvíli, kdy padne zelená, já šlapu na plyn a s lehkým zalknutím je tady pauzička, kterou bych si klidně odpustil a namísto ní odjel z křižovatky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Grand C-MAX jezdí dobře, o tom žádná, co mě osobně nevyhovuje, je systém voliče jízdních režimů, kdy v jedné řadě za klasickým D je S, jeden se pak ztrácí při rychlých změnách při parkování mezi jízdou dopředu a zpátečkou, konkurence, která má P-R-N-D je na tom lépe, mezi P-R-N-D-S jsem se občas ztrácel a namísto zpátečky řadil neutrál a pak hloupě šlapal na plyn a marně čekal na pohyb vozu. Sportovní režim volený vylomením do strany, viz BMW, mám raději.

Verdikt

I přes všechny neduhy se mi celkové Ford Grand C-MAX líbil, to, co má dělat dělá velmi dobře a pokud má slabá místa, tak než o neduhy či kroky mimo jde o konstrukční vlastnosti. Netvrdím, že jde o nejuniverzálnější MPV na světě, ale velmi praktické ano, ten, kdo ví, že svůj řidičský život prožije zejména na dálnic a ve městě, najde v Grand C-MAXU s automatickou převodovkou a naftovým motorem velmi schopného společníka.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150
Točivý moment (Nm)370 v 2000 - 2500 ot./min
0-100 km/h (s)10,7
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6 / 4,6 / 5,0
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4519
Šířka (mm)2067
Výška (mm)1642
Rozvor náprav (mm)2788
Provozní hmotnost (kg)1605
Zavazadlový prostor (l)520 / 448
Ceny
Základní cena modelu401 990 Kč
Základní cena test. verze645 990 Kč
Cena testovaného vozu857 740 Kč
8.12.2015 9:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist