autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Fisker Surf je Karma s porcí praktičnosti
Fisker Surf je Karma s porcí praktičnosti
Malé automobilky často tápou, než najdou správný směr. U Fiskeru se počáteční nejistota projevuje poměrně zvláštní volbou jmen. Že se první model mladé automobilky jmenoval jako průtokový ohřívač vody, byla dokonalá náhoda, jenže proč si nové auto – v podstatě Karma s karoserií kombi – říká Surf, nám bude muset Henrik Fisker ještě vysvětlit.
Fisker Surf nicméně míří do výroby. Automobilka s ním chce oslovit ty zákazníky, kteří potřebují něco nepatrně praktičtějšího než sedan. Obě auta se budou vyrábět společně u finského Valmetu, který už rozběhl produkci Karmy. Souhrnná produkce by měla přesáhnout deset tisíc kusů ročně, Surf se na ní má podílet asi jednou třetinou.Přestože nový model vypadá jako kombi a v prvním odstavci se toto slovo už jednou objevilo, prostorem uvnitř má auto blíž běžnému hatchbacku. Jeho pohonné ústrojí s baterií umístěnou po celé délce v podélné ose auta zabírá hodně místa. Surf má jen čtyři sedadla. Pojetím a konečně i cílovou skupinou se auto blíží Ferrari FF.
Zato však díky 20 kWh elektřiny na palubě ujede na jedno šestihodinové nabití osmdesát kilometrů. Když dojde elektřina, spustí se přeplňovaný dvoulitrový motor, který pošle přes generátor do baterie a odtud na kola až 175 kilojoulů energie každou sekundu (175 kW, 238 k). Auto uveze 36 litrů benzínu, dost na čtyři sta kilometrů jízdy.
Na mobilní modlu neskromných ekologů není Surf zrovna pomalý. Na stovku vystřelí za necelých šest sekund a pojede dvě stě kilometrů v hodině. Dokonce i v zeleném režimu Stealth zrychlí auto z nuly na sto kilometrů v hodině za 7,9 sekundy – a bude se při tom tvářit ekologicky.
autoweb.cz