Fisker Karma chce atakovat Veyron

Nový typ převodovky má pomoci elektromobilům k vyšší rychlosti a účinnosti. Musí se ale vyřešit spolehlivost.

Oficiální parametry elektromobilů zní pěkně – vysoký točivý moment a výkon prakticky od první otáčky. Problém je ale v omezených otáčkách a maximální rychlosti. A především v tom, že efektivita elektromotoru s rostoucí rychlostí kvůli krátkému převodu klesá. Řešením jsou kombinované pohony – elektromotor na akceleraci a nízké rychlosti (například do města) a spalovací motor na jízdu vyšší rychlostí.

Fisker Karma funguje podobně jako Chevrolet Volt – kola roztáčí elektřina, ale spalovací motor ji vyrábí, pokud dojde „šťáva“ v bateriích. Efektivitě elektromotoru a především rychlosti, která by odpovídala cenovce a zaměření auta, by mohl pomoci nový druh převodovky, na které prý Fisker pracuje.Převodovka, bude trochu jiné konstrukce než ta na spalovacích motorech, ale Fisker nechce ještě nic prozrazovat. Zřejmě se bude jednat o obdobu CVT, tedy převodovky s plynule měnitelným převodem. Důležité je umožňit elektromotoru dosahovat vyšších rychlostí při nižších otáčkách a zároveň zaručit slušnou akceleraci z místa.

Podle tvůrce supersedanu Fisker Karma potom nebudou nereálné výkonové parametry jako u Veyronu. S převodovkou v elektromobilu si hrála už Tesla u modelu Roadster, ale kvůli problémům se spolehlivostí se vrátila k jednostupňové převodovce.

autoweb.cz

22.7.2011 7:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist