Finové představují novou zimní pneumatiku, která je ovšem v Česku nesmyslně zakázaná

29 fotografiítechnika

Nová pneumatika Nokian Hakkapeliitta® 10 přináší maximální přilnavost v zimních podmínkách, jízdní komfort a ohleduplnost k životnímu prostředí díky hrotům ve středové části běhounu, které jsou ovšem v Česku zakázané.

Diskuze

13 komentářů

    P

    Přetížené kamiony, které ničí naše komunikace nikomu nevadí, pneumatiky s hroty bohužel ano. Je potřeba vidět, kdo a co stojí za kamiónovou lobby proti zájmům obyčejných občanů.

    Mila Morávek

    Hrot neboli dle slovníku špička, špice, jehla. Podle fotky nic takového nevidím, spíše to vypadá tvarově jako matka.

    Omasta

    Je to zakázané, protože to poškozuje silnici. Já jsem to měl na kole a opravdu dobře sedí. Také to může způsobit těžší zranění. Jen ať používají jiné řešení, nandávací řetězy.

    DM

    Hroty jsou v podmínkách střední Evropy zakázané naprosto logicky a nejen v České republice. Použitím slova „nesmyslně“ Seznam opět ukazuje svou malost a nesmyslné očerňování naší země.,

    Karel Pátý

    Proč užíváte slovo „nesmyslně“, prvně si ověřte v jakých podmínkách se např.ve Skandinávii tyhle kola užívají….přes den jsou silnice na slunci mokré, ve stínu pokryté krustou ledu, při zatažení oblohy se okamžitě povrch zatáhne ledem a tak pořád dokola….pak jsou hroty určitě lepším řešením. V horských oblastech i u nás např.sanitky hroty používat můžou.

    Jan

    Na hrotech jsem jezdil. Na ledu nebo uježděném sněhu vynikající. V hlubokém čerstvém sněhu nedokázaly nic, Na asfaltu hrůza.

    Bureš

    pro pana P – přetížených kamionů je asi tak 5 z tisíce, ale to byste o tom musel něco vědět.
    Jinak pneumatiky s hroty v našich podmínkách skutečně nejsou ani náhodou potřeba. Nevím, zda byl autor článku někdy ve Finsku, ale ve Finsku je jednak sníh na silnici cca polovinu roku, nesolí se pokud to není naprosto nutné z nějakých jiných důvodů, nesype se nesmyslným štěrkem a silnice vykazují trochu jinou kvalitu zpracování, než ty u nás, hlevně ve středočekém kraji.

    castro

    nikdo z vás asi neví, že s hroty nebo tomu říkejte jaj chcete smíte v Norsku na dálnici maximálně 60Km/hod. Pokud pojede víc s českou SPZ tak vám klidně auto seberou. Mě naměřili 93km s norským autem pokuta cca 50 000 splatná do 3 dnů. Chtěl bych vidět tu 60 u nás na dálnici.

    Martin

    Proč nesmyslně????Ve Finsku mají sníh a silnice se tak nesolí.Tady je sníh 2 dny v roce.Nedovenu si představit ten kravál,kdyby to tady jezdilo po suchým asfaltu.

    Radim Blaha

    Pneumatiky tohoto typu nejsou v našich klimatických podmínkách zakázány nesmyslně, ale naopak zcela správně.

    standa

    Tady by se ničil dokonalý asfalt na kvalitně udržovaných shrabaných posypaných silnicích.Ty hroty se na tvrdém podkladu zamáčknou.

    Martin

    Redaktor by si měl zajet na východ, do zemí bývalého sov.svazu.Tam jsou takové pneu povolené.Auto je slyšet na dálku,je to jako když koně běží.A silnici to taky ničí.Je moc dobře,že je to u nás zakázané.

    Lumoa

    Moc nechápu, proč by to tady mělo být povolené. Krom toho, že je tady sníh dohromady čtrnáct dní v roce, tak myslím, že na trhu jsou mnohem lepší varianty zimních pneumatik než hroty nebo různé nástavce. Naprosto to chápu na severu, protože tam se na tom sněhu reálně jezdí, ale v našich běžných podmínkách stačí řetězy. Kolikrát za rok jede člověk na hory… A kolikrát se člověk na horách dostane do takových míst, že by tohle skutečně potřeboval.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist