filip-rakovan-zivot-na-silnici-011.jpg

Filip Rakovan: Život na silnici 011

Žhavé novinky o autech

Postřehy, zážitky, vize a názory založené na každodenní práci v terénu, tedy na silnici. Ve videoblogu pohledem automobilového novináře.

Diskuze

14 komentářů

    honza

    tak předně je ta věc ohledně Trpišovského rozhodnutí soudu, doufejme že nezávislého. Ten asi posuzoval celou situaci z výpovědí svědků, a tvrzení p. Trpišovského, že se proti němu všichni spikli, neuvěřil. Posuzoval tedy asi i to, co předcházelo vybržďování. Pokud p. Trpišovský předvedl to, co rozhodl soud že předvedl, pak na silnici nepatří a důvod obhajoby jeho činu mi uniká. I když chápu že vám vadí pomalá auta, méně chápu že jejich řidiče byste rád střílel…

    pylot

    Vaše názory jsou velice zajímavé a strašně mě mrzí, že s vámi o nich nemůžu debatovat. Nechcete někdy udělat nějaký moderovaný chat nebo něco podobného? Nebo třeba půl hodinky s Filipem Rakovanem zde na foru? Já bych se rád zúčastnil.

    tech

    P. Rakovan opět nezklamal. No dobře, obhajoba Trpišovskýho kt to evidentně nemá v hlavě vpořádku, to bych ještě chápal. Ale stavět lidi ke zdi, nebo je posílat do kriminálu za to, že někoho zbrzděj za svý 180 tempomat to už je moc :-))Když někdo jede víc jak 150 měl by si on sám hlídat auta kolem sebe, né každý s tím počítá a rychlost v zrcátku se špatně odhaduje. Musíte počítat s tím že na silnici nejezdí jen 40letý zkušený řidiči ale i holky kt maj řidičák třeba měsíc.

    P911T

    Tak titul \“pirát\“ zavedli až média (pokud vím), aby to vypadalo více \“brutálněji\“… Tím nechci Trpišovského nějak obhajovat, jde spíš o to, že přídomek pirát dnes dostane každý řidič, který udělá nějakou botu.

    Co se týče střelců v levém pruhu, kteří bezdůvodně jedou vlevo anebo nekoukají do zpětných zrcátek a pošlou to tam těsně před rychle jedoucí auto, tak na ty bych poslal Passaty (vždyť k zajištění bezpečnosti na silnici je máme ne?). Jenže to by pak tolik nevydělávali a policie by nebyla spokojená… :-/ Problémem prostě je, že spousta řidičů vůbec za volantem nepřemýšlí nebo nedomýšlí důsledky, což částečně podle mě plynne i z úrovně autoškol. Starého psa novým kouskům nenaučíš (nebo velmi těžko) a tak bych začal u autoškol, aby každý trouba nedostal řidičák a změnil koncepci výuky, aby řidiči byli již ve škole vychováváni k takovýmto věcem a přemýšlení za volantem.Bohužel v ČR to je (snad) hudba hodně vzdálené budoucnosti (škoda) 🙁

    P911T

    To není o pomalých autech. Ty mi nevadí a chápu, že ten kamion taky někdy prostě předjet musí. Jde o blbce, kteří neumí jezdit vpravo případně na 3 pruzích a bezdůvodně blokují levý pruh. A pak o experty, kteří to pošlou bez rozmyslu do levého. To vůbec nesouvisí s výkonem auta…

    P911T

    Nejde o obhajobu Trpišovského, spíše o přídomek \“pirát\“ každému, kdo něco na silnici provede.. Řidič (a je jedno, jestli muž či žena), který má měsíc řidičák, a je to kopyto, nemá na dálnici za plného provozu co dělat, je jen hrozbou pro ostatní. Má se v klidu vyjezdit v méně exponovaných hodinách. Anebo konečně udělat výuku v autoškolách smysluplnější (ne že dostane každý blbec, který nakliká test a projede pár křižovatek dobře) řidičák…

    tech

    S tím souhlasím, bohužel praxe je jiná což vím sám. Ono ani nejde o to jak dlouho má řidičák, \“mamča\“ která řídí jednou za dva roky a je jí 40 je možná horší řidička než ti co vylezou z autoškoly. Všechno je o lidech.

    pylot

    A já jsem se dneska krásně projel na mašině. Vypnul jsem hlavu a vyrazil za pěknym asfaltem. Prošel jsem přirodním výběrem a přežil. 😎

    honza

    jenže ani toho, koho považuješ ty za blbce, nesmíš nabourat ani zastřelit. Tak to je a kdo se s tím nesmíří, neměl by řídit.

    nesmí, a proto jich taky pořád tolik jezdí 🙂 ono \“nesmět\“ a \“chtít\“ se vůbec nevylučuje

    Asi typická davová ovce...

    Tak za prvé – spojení pirát silnic se užívá, co pamatuji a dokladem budiž možnost nalézt použití v článcích a jiných textech z minulých let nebo třeba název nějakého filmu z roku 2007, to že s tím pan Rakovan nesouhlasí, je naštěstí asi tak všechno, co s tím může dělat…
    Za druhé – k tomu, střílet a jinak trestat nezkušené řidiče bych navrhl jen jedno – co tahle ještě předtím postřílet hloupé lidi? Jenže se obávám, že by pan Rakovan byl asi mezi prvními a my bychom byli ochuzeni o jeho intelektuální skvosty. (osobně souhlasím s názorem výše, že ten, kdo jede rychle si má dávat bacha a předpokládat pomalejší jezdce)
    Za třetí bych navrhl, aby testy pana Koubka a texty p. Berana byly přesunuty na samostatnou stránku, abych konečně mohl přestat tento web navštěvovat a nedejbože už nikdy neklikl na podobné video…(tak vytříbené názory, jako má pan novinář najdu i na diskusi na novinkách.cz i bez jeho skvostného projevu)
    PS: Málem bych zapomněl na Schhumiho historku – víte určitě, že je to pravda? Zaslechl sem to, ale přijde mi to jako typická urban story, ale když to víte jistě..

    Asi typická davová ovce...

    Tip nakonec – co takhle umožnit základní formátování místo třeba opravdu potřebných smajlíků?

    Přemek

    Co se týče té poznámky o měšťácích na přechodu – vůbec nevím, jaký smysl to má. Někde, kde nejsou semafory, budiž. Ale už jsem tolikrát viděl, že i když mají chodci zelenou a měšťák stojí na přechodu, stejně mu tam projede nějaký trotl na červenou a měšťák (nebo aní státní policajt) s tím nic neudělá a ani nemůže. To by tam musel stát odstřelovač. Jinak souhlasím s tím, že v případech typu Trpišovský by trest měly dostat obě strany. Zejména na silnici by každý měl být odpovědný za svoje činy a chování.

    Th0r

    Toho se bojím nejvíc, těch co za volantem nebo řídítky vypnou hlavu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist