Filip Rakovan: Život na silnici 006
Žhavé novinky o autech
Postřehy, zážitky, vize a názory založené na každodenní práci v terénu, tedy na silnici. Ve videoblogu pohledem automobilového novináře.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Žhavé novinky o autech
Postřehy, zážitky, vize a názory založené na každodenní práci v terénu, tedy na silnici. Ve videoblogu pohledem automobilového novináře.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pane Rakovane, sam se povazuji za vasniveho ridice a motoristu, ale Vas prispevek je naprosto tendencni, neobjektivni a mimoradne ignorantsky. Zarazi me povrchnost Vaseho mysleni a naprosty nedostatek empatie. Ve Vami zminene oblasti jsou 3 rezidencni zony – jedna mezi cerpacimi stanicemi RobinOil a OMV, druha na urovni odbocky k zavodisti a tredi hned za nim. Paklize se subjektivne snizi hlucnost o 50%, o kolik mene vice casu potrebujete na prujed v rychlosti 50km/h oproti 80km/h? Je to 75% a to motoristum dava 25% vyhodu…:). Sam bydlim v teto oblasti a zvednute uboci vltavskeho udoli funguje jako amfiteat, kde je slyset vse. Opravdu me prekvapuje uroven vaseho videoblogu.
Nedávno jsem tam jel a taky mě to nemile překvapilo. Nerozumím tomu, které auto dnes při 80km/h dělá takový hluk, trabanty snad už tolik nejezdí… Při brzdění na 50 podřazuju, na konci 50 zrychluju — v obou situacích jedu hlučněji, než kdybych to na tu 80 plynule projel, nehledě na vyšší spotřebu a emise… Taky nevím, proč magistrátní úředníci znají jen 2 dopravní značky omezující rychlost 50 a 80… Kdyby tam nechali aspoň 70…
Děkuji za Vaši snahu. Vysvětlení z úřadu je opravdu na úrovni. Navíc potichu, aby se jako nic nevědělo. Spousta lidí jezdí tím místem denně a má prostě v hlavě 80. Ještě dnes se mi stává, že když tam na omezení zpomalím, předjíždí mne spousta aut (řidič jede většinou po paměti) a za jejich volantem nejsou žádný piráti silnic a jedou většinou předpisvou 80tkou (k jijich velké smůle). Pokud by to úřad myslel skutečně upřímně, nabylo by od věci dát před omezení upozornění na změnu ke které došlo po desetiletích provozu. Musím vyjádřit také nesouhlas s panem Ondřejem. Nevím jak dlouho jsou tam obývané rezidenční zóny, ale já tam tudy jezdím přes 30 let a vždy tam byla 80. Ta silnice je tam od nepaměti. Byly doby, kdy se na ní testovali rychlosti aut a závodilo se na ní. Pokud někomu leží na srdci hluk, zajímalo by mne, zda stejné rychlostní a hlukové omezení platí i pro souběžnou vlakovou trať (součást koridoru Praha – Plzeň)? Myslím, že když tudy jede nákladní vlak nebo příměstká linka, není vůbec auta pro hluk vlaku slyšet. Navíc v noci nemá vlak konkurenci a jeho hluk je 100 % horší. Doporučil bych také panu Odnřejovi, ať si to projede a zjistí, že o hluk vůbce nejde (v některých místech je ven z Prahy 50 a v souběžnám směru do Prahy 80…). Navíc se rychlostní omezení stále mění dolů a nahrou.
V žádném případě nechci obhajovat ten sranec, jaký Vám byl zaslán jako odpověď, padesátka je opravdu přehnaně nízká rychlost na tom místě a rozhodně jde o buzerační omezení, jehož opravdovým účelem jsou cookies pro městapo a občanské sdružení PaCh. Můj názor je, že by postačilo nechat tam 60km/h (když už teda ne těch zlých 80), aby nebyl takový skok mezi povolenými rychlostmi a tudíž dopad na ekonomiku A HLAVNĚ EKOLÓGYJI (haha) provozu aut v daném místě. Nicméně omezení je (zatím) opravdu jen tam, kde je vedle výpadovky poměrně hustá zástavba vilek a rodinných domů – i když jen na jedné straně.
http://img526.imageshack.us/img526/5281/strako50.png
Dnes jsem viděl videoblog poprvé. Možná by nebylo špatné, kdyby pan redaktor začal tím, že se naučí mluvit na kameru. Od \“odborného\“ média bych čekal více.
Měl jsem na věc podobný názor jako pan Rakovan, ale nedávný rozhovor se znalejším člověkem mě přinutil ho přehodnotit.
1.) Není důležité, co je přímo u silnice, ale i to, co je dál, protože zvuk se šíří i ke stavbám, které nejsou v bezprostřední blízkosti silnice.
2.) Snížení o tři decibely je hodně. Při 80 km/h podle všeho už hraje roli i vzduch, který se láme v podbězích atp.
3.) Místním orgánům nic jiného nezbývá. Jsou nějaké limity na hluk, které musí dodržet (jak by se vám líbilo, kdyby se pod vašimi okny pálily třeba pneumatiky a nikdo to neřešil?). Dalším řešením by v části té silnice postavit tubus, který by hluk zachytil, ale nejsou prachy.
Nevím sice co má za smysl porovnávat akustické a rychlostní jednotky, nicméně byste měl dojít k tomu, že snížení rychlosti z 80 na 50 je snížení o 37,5% a doba průjezdu se tím prodlouží o 60%.
Nevím co má mít za význam porovnávat akustické a rychlostní jednotky, ale s těma procentama čarujete jaksi podivně. Snížení z 80 na 50 je snížení o 37,5% a doba průjezdu se tím prodlouží o 60%.
Suhlasim s Vasim komentarom. Aj ked to palenie pneumatik je prehnane 😀
Suhlasim s Vasim komentarom. Aj ked to palenie pneumatik je prehnane 😀
Nevím kolik z Vás bydlí ve V.CH., ale já ano. Mohu za sebe říct, že 50 k snížení hluku opravdu pomohla. Názor pana Rakovana je s odpuštěním deb.lní! Netýká se to 2 opuštěných baráčků, ale cca 1000 obyvatel.Nechápu jak někdo jako pan Rakovan může pracovat na \“profesionálním\“ autowebu.Hluk z vlaku je samozřejmě větší než z aut, ale vlak jede jednou za 2 hod …auta jezdí stále. Navíc, aspoň pro mě je mnohem nepříjemnější stálej šum, než 10 s pořádného hluku. Pro doplňění, nebydlím hned u silnice, ale až za tratí.