filip-rakovan-zivot-na-silnici-004.jpg

Filip Rakovan: Život na silnici 004

Žhavé novinky o autech

Postřehy, zážitky, vize a názory založené na každodenní práci v terénu, tedy na silnici. Ve videoblogu pohledem automobilového novináře.

Diskuze

15 komentářů

    Vojťas

    Mam takovy pocit, ze tu jsem tu kdysi cetl clanek, jak setrit svoje vozidlo a bylo tam uvedeno, ze stat na cervene a mit vyslaplou spojku zbytecne namaha mechanismus vypinani spojky.

    Honza

    podle mě je zbytečný stát na spojce, stačí nechrápat na světlech a řadit, když vidím oranžovou, ne? Pak se všichni rozjedou jako vláček, a nebudou reagovat až na to, že se rozjelo auto před nima, to je pozdě začít řadit, pak projedou ty tři auta 🙁

    Konvoj

    Tady v holandsku padá zelená hned po červené, tedy bez oranžové. Člověk si na to musí zvyknout a být dostatečně ve střehu, protože rozjíždění je o to rychlejší. Nemá smysl celou dobu stát na spojce, ale je dobré předpokládat, kdy vás křižovatka může pustit. Takže odhadnete, zařadíte a pokud je váš úsudek správný, startujete hnedka při bliknutí zelené. Myslím, že tohle opatření bez oranžové je velmi dobré na zbystření smyslů a rozhodně přispívá k vyšší průjezdnosti. Druhá věc je ta, že lidé tu jsou zvyklí opravdu doslova vypálit na 50km/h, takže žádné courání a hledání té správné (většinou pomalé) akcelerace, aby se ušetřilo 0.1l/100km. Tohle jsem v čechách opravdu nezažil.

    Mirko

    No, tady v Lucembursku je to též bez oranžové, ale že by řidiči \“vypálili\“, to se teda rozhodně říct nedá. Podle mého názoru tyto semafory snižují průjezdnost křižovatkou a plynulost provozu

    Zdeněk

    Ano, je to tak. Zbytečně se namáhá ložisko, nehledě na to, že stát delší dobu na spojce ani není bůhvíjak pohodlné.
    Nevidím pro čekání se zařazenou rychlostí žádný důvod. Stačí dávat pozor, zařadit během oranžové pohodlně zvládne snad kdokoliv.

    Přemek

    V ČR se moc automatická převodovka nenosí, ale pro spoustu lidí je řazení jen povinnost – pokud by měli auto s automatem, stačí na zelenou šlápnout na plyn a jedou.

    spooon

    určitě by to z čísti problém vyřešilo, problém by pak byl jen v šetřílcích, jak je o pár komentářů výše již zmíněno.

    Mike

    Těm šetřílkům je nutné neustále zdůrazňovat, že i s automatem se dá jezdit úsporně, (a to i se starými převodovkami, které rozhodně nejsou dvouspojkové), ale že rozjíždění od semaforu není o tom, že budu šetřit palivo, to lze jinde a jindy, ale o plynulosti provozu, tam na žádné šetření a aktuální spotřebu není čas.

    Hanz

    Stát na spojce podle mě taky neni potřeba. Vzhledem k tomu že máme na semaforech i oranžovou tak rychle zařadit a vyrazit není problém. Problém je bezohlednost či lhostejnost. K plynulosti dopravy by také přispělo blikání zelené pár vteřin než skočí oranžová.

    pytufovl

    Pokud vím tak stáním na spojce řidič vyvíjí zbytečně dlouho tlak na spojkové ložisko a tím se zkracuje jeho životnost… pokud někdo drží pedál spojky po celou dobu červené denodenně, ať se nediví že mu začne za chvíli to ložisko hučet… prostě každý sešlápnutí spojky nás stojí peníze… ale snad na křižovatce vyřadím a když vím že se už blíží oranžová nebo už začala svítit, zařadím a jedu, ne?

    pytufovl

    Pokud vím tak stáním na spojce řidič vyvíjí zbytečně dlouho tlak na spojkové ložisko a tím se zkracuje jeho životnost… pokud někdo drží pedál spojky po celou dobu červené denodenně, ať se nediví že mu začne za chvíli to ložisko hučet… prostě každý sešlápnutí spojky nás stojí peníze… ale snad na křižovatce vyřadím a když vím že se už blíží oranžová nebo už začala svítit, zařadím a jedu, ne?

    P911T

    Jo, tohle mě taky pěkně štve. Žil jsem cca třičtvrtě roku v Dánsku, tam je to tedy jiná. Na stejný interval tam projede skoro 2x více aut než u nás! A proč? Protože za volantem nikdo nespí, všichni sledují semafor a rozjedou se všichni naprosto stejně jako vláček. Dokonce je to tam takto učí přímo v autoškolách! Myslím si, že toto lze změnit jedině výchovou už u mladých řidičů, ale to by ty autoškoly u nás musely za něco stát…

    LuKaS

    Spojku to opotrebovava a to je fakt.Stary pan isto vie co hovoril. Celu dobu stat na spojke so zaradenou 1-tkou je totalna somarina. Lebo treba tlacit nohou na pedal co jednak unavuje vodica a nici lozisko. Ak neodide lozisko moze sa vydrat listova pruzina na pritlacnom taniery. Staci aby ten co bol prvy na cervenej reagoval rychlo na oranzovu a ostatni iba sleduju ako sa rozieha kolona pred nim a rozbieha sa uz s autom nie pred nim ale 2him autom pred sebou. Ale toto je ajtak zbytocne lebo stale budu medzi nami taki co sa rozbiehaju pomalsie, napriklad ,,cerstvy vodici´´ a necakajte ze sa to zmeni lebo ked uz cerstvi vodici vyspeju na ostrielanich soferov na ich mieste budu iny cerstvy vodici. Aj keby sa vsetci rozbiehali na prudsi plyn zase je to iba zle lebo na vyssie otacky sa viac opotrebuje lamela spojky a stupne aj spotreba PHM lebo na na mestsku premavku je to styl jazdy brzda-plyn. Prudko sa rozbiehat je aj nebezpecne. Urcite sa vam to stalo stojite v kolone, auta pred vami sa uz rozbiehaju , auto pred vami je uz v pohybe ,pomali aj vy ,chcete aby to stihi aj ostatny trocha prisliapnete plyn a zrazu sa nejaki prispati chodec co telefonuje alebo podobne stupi vam alebo autu pred vami do cesty a uz nastava rizikova situacia bud to neubrzdite vy alebo niekto za vami. Zivot na silnici sledujem ale kazda cast sa mi zatial stala negativisticka a taketo reci ludia proste nemaju radi, dennodenne nas v mediach krmia vrazdami atd a kto by to dlhsie pocuval. Policajtov nikto nema rad a snaha nieco na tom/ na nich napravit je marna sorry Filip inak drzim palce

    Doktor.

    Co si pomohu, že vystřelím z křižovatky, když za okamžik tam je druhá? Nemůžeme vystřelovat z křižovatek,jako když je dán povel ke startu,to je velmi nebezpečné. A lepit se na někoho, aby projelo křižovatkou co nejvíce automobilů na zelenou, promiňte, takové hovado nejsem a navíc mám rád své vozidlo. A Vám, kteří máte tak na spěch nechci radit, ale za křižovatkou sešlápněte plynový pedál na plno a vše jistě dohoníte. Vám ostatním přeji pevné zdraví.

    Oldas

    Zdravim, co je to za model Imprezy?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist