Filip Rakovan: Život na silnici 003
Žhavé novinky o autech
Postřehy, zážitky, vize a názory založené na každodenní práci v terénu, tedy na silnici. Ve videoblogu pohledem automobilového novináře.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Žhavé novinky o autech
Postřehy, zážitky, vize a názory založené na každodenní práci v terénu, tedy na silnici. Ve videoblogu pohledem automobilového novináře.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
jo zjizdim gumy taky, mene trakce : vice zabavy predse
jo zjizdim gumy taky, mene trakce : vice zabavy predse
Dojíždím už leta na své 12 let staré Felicii combi zimní pneumatiky v letním provozu a nevidím v tom problém – prizpůsobuji svou jízdu pneumatikám a jezdím s plným vědomím toho, že kdybych kvůli tomu způsobil nehodu, můžu si za to sám (ŘP mám od r. 1991, jezdím denně, nikdy jsem nezpůsobil žádnou nehodu). Při ročním proběhu 12-15 tis. km a povinnosti mít zimní pneumatiky je to plně ekonomická volba. Sice můžu některé \“kolegy motoristy\“ štvát, že neprojíždím zatáčky 90 km/h, ale třeba jen 60-70 km/h, ale nikomu nebráním mne předjet. Jezdím tímto autem denně 12,5 km ráno do práce a večer zpět, tj. na běžné ježdění do práce mám nyní 2 sady pneumatik – zimní pod 4 mm na letní období a novější zimní na zimní období. Jak už jsem psal, ekonomická volba, nic míň, nic víc.
Vy všichni, co nevidíte problém v deset, dokonce i více let starých zimních gumách používaných v létě si stejně jednou ten popel na hlavu vysypete. Alibistické řeči o přizpůsobování jízdy si nechte. Filip Rakovan má jednoznačně pravdu, také souhlasím a pokud je problém ve financování provozu auta, jezděte mhd.
Vy všichni, co nevidíte problém v deset, dokonce i více let starých zimních gumách používaných v létě si stejně jednou ten popel na hlavu vysypete. Alibistické řeči o přizpůsobování jízdy si nechte. Filip Rakovan má jednoznačně pravdu, také souhlasím a pokud je problém ve financování provozu auta, jezděte mhd.
Vážený pane Rakovane, zamyslel jste se nad tím, proč tohle lidi dělají? Určitě to ve všech případech není tím, že by byli diletanti a byla jim ukradená bezpečnost jejich a ostatních účastníků silničního provozu. Já sám mám na své auto 2 sady gum (letní/zimní) a pravidelně jsem je přezouval. Jenže to se letos změnilo s nařízením, že zimní guma na sněhu musí mít více než 4 mm vzorku. Nemyslím si, že guma se vzorkem 3,8 mm funguje výrazně hůře než guma se vzorkem 4,1 mm, ale státní orgán si myslí něco jiného. Moje zimní gumy se za letošní zimu pod tuto hranici dostaly, ale nechávám je na autě dál, protože je příští rok nemůžu použít. A vyhazovat gumu, která má ještě dost vzorku, mi přijde vyhazování peněz. Tak ji aspoň dojezdím v létě i s vědomím zhoršených jízních vlastností. Nebýt idiotského silničního zákona, už by na mém autě byly letní gumy. A myslí, že nebudu sám, kdo takto uvažuje.
Nepsal jsem nic o 10 let starých gumách, ale o tom, že zimní pneu pod 4 mm dojíždím v letním období. A MHD u nás nejezdí – autem to mám do práce 10-15 minut, busem 30-45 minut. Co by bylo na MHD levnější, fakt netuším 🙂