Filip Rakovan: Moje NEJ autařské momenty roku 2012

Auta, závody, auta, auta, závody, závodní okruhy. Co jiného by se tak asi ode mne dalo čekat... a trocha upřímné nostalgie na závěr.

Není to sarkasmus, ale rok 2012 bych zcela ohodnotil asi jako dost chudý na automobilové zážitky, Tedy takového typu, které utkví v paměti na celý život. Nebo alespoň na následujících dvanáct měsíců. Takže teď bez časové posloupnosti, prostě tak, jak vytáhnu z hlubin stále děravější a děravější paměti.

Výprava na Nordschleife
Napadla mne jako první, takže to asi stálo za to. Největším úspěch bylo už to, že jsme v pořádku dojeli tam a zpátky a vše přežili v pořádku. Co na tom, že jsme do Zeleného pekla vyrazili se dvěma naftovými sedany – užili jsme si to. A vám jsme přinesli celodenní online reportáž.

Dal jsem konečně dohromady auto a rozhodl se znovu začít závodit a obrážet amatérské soutěže. Nadšeně jsem vyrazil do Sosnové na zimní závody a  … díky zamrzlému větráku klimatizace nedojel dál než na kraj ulice. Takže zpátky jako Ace Ventura s hlavou venku z okna a potupně testovacím autem „do sosny“ jen na kukačku. V létě už to bylo lepší. Dal jsem pár kol, než mne zklamalo obutí. Každopádně spokojenost, II. Mogul Driving Sport považuji za oficiální zahájení své osobní sezony.Ne, ta hlava, ta děravá hlava, je to jinak. Paměť už vážně není jako dřív, sezonu jsem začal na rally v Bechyni. Tam to byl kalup, pěkně mezi stromy, tam jsem si to užil, nejen díky adrenalinu rychlostní zkoušky, ale hlavně díky super partě lidí, se kterou jezdíme. Petr, Vítek, Ness, Kuba,… paráda.

Dlouhodobý test Mazda6
Opravdu dlouho jsem spekuloval a přemýšlel, jaké auto na dlouhodobý test by bylo nejlepší. Tak, aby splnilo poměrně náročné podmínky, které jsem si vymyslel, tedy aby vypadalo dobře – to je opravdu podstatné, že? Aby bylo praktické i ekonomicky nenáročné, ale řidičsky přívětivé, až zábavné. Aby se s ním daly jezdit dálky, ale také aby aspoň trochu obstálo na okreskách. Volba padla na Mazdu 6 a teď na konci roku mohu říct, že jsem se ve svém úsudku nespletl. Dobré auto, i na sklonku svého životního cyklu vážně dobré auto!

Někdy na podzim proběhl okruhový den Klubu sportovních aut v Sosnové a ten považuji za své nejlepší svezení letošního roku. Našel jsem konečně ideální okruhové obutí za příznivou cenu, tedy MaxSportPneu RB5-F3. Konečně, tak, jak jsem dva roky hledal pneumatiky, které by fungovaly a nezruinovaly mne, tak teď jsem je konečně našel. Držely stopu, když bylo potřeba, uměly povolit auto do boku, když jsem se chtěl bavit, a nijak zbytečně rychle neztrácely vzorek. A auto pracovalo podle představ. Tohle jsem si fakt užil.

Když myslím na pneumatiky, tak vzpomínám na jarní testování s Michelinem. Zasněžené lesy v Lotyšsku s Range Roverem Evoque, sněhové pláně s Mercedes E 63 AMG a Porsche 911. Příjemné testování.Redakční test Subaru Legacy Kombi
Celkem nedávno jsem si půjčil na redakční test na první pohled absolutně neatraktivní, nezáživné a nudné auto, Subaru Legacy Kombi. Nudné? Chyba lávky, i navzdory nejméně subaristické konfiguraci (kombi, CVT, plyn) jsem ihned po usednutí za volant věděl, že řídím dobré auto. V tom smyslu, že mělo vynikající podvozek i řízení a jezdit s ním byla radost, i když šlo o absolutně obyčejnou verzi, žádný sportovní derivát. Obyčejná radost z toho, že vše funguje tak, jak má, že vím, co se děje pod koly, že se mnou auto komunikuje. Radost z obyčejného ježdění sem a tam.

Radical SL na okresce
Okresky kolem Prahy, ale v něčem zcela netradičním. V legální verzi brutálního okruhového Radicalu. Bylo neuvěřitelné, jak tenhle závodák fungoval, jak byl nádherně čitelný, jak se s ním dalo krásně a nenuceně pracovat.

Internetové auto roku
Ročník číslo dvě byl můj první a tak tak jsem měl trochu obavu, jak všechno dopadne, ale nakonec to bylo absolutně v pořádku. My jsem vše připravili, vy jste hlasovali a jeden z vás vyhrál auto zadarmo. Na jaře tedy chystáme další, už třetí ročník.

Rok na Autowebu.
Jako poslední do své desítky dávám samotný rok 2012, který jsem prožil s vámi, čtenáři. Nerad bych propadl nějakým otřepaným klišé, ale jsem moc rád, že jsem ho mohl strávit ve vaší společnosti. Že jste četli naše články, že jste neváhali komentovat, jak pozitivně, tak negativně, že jste nám věnovali pozornost a váš čas. Moc si vážím toho, že tak, jako jsem rok s Autowebem prožil já pracovně, tak jste ho požili vy všichni v pozici čtenářů.

Filip Rakovan

25.12.2012 8:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist