Fiatovo eso v rukávu?

Nové Punto je pro italskou automobilku velmi důležité. Možná dokonce ještě důležitější, než Croma a o té se říkalo, že na ní závisí budoucnost Fiatu.

Když se podíváte na fotku nového Punta, jedno je vám okamžitě jasné: Fiat po dlouhé době přichází s nezaměnitelně italským designem. A je to  dobře. Podobně jako u Cromy se dá poměrně s jistotou předpokládat, že elegantní karoserie Punta jen tak nezestárne. Nedrží se žádných pomíjivých trendů, sází na velmi ladné linie a troufalou, nikoli však příliš agresivní příď. Světlomety nejsou nepodobné současným vozům Maserati, což jen zdůrazňuje italský designový rodokmen, zatímco klínovitý profil vozu dodává patřičnou průbojnost.

Původní zprávy naznačovaly název Grande Punto, ale Fiat se nakonec rozhodl slovo Grande vypustit. Přitom v porovnání s předchozím modelem nové Punto skutečně znatelně vyrostlo. Žádné překvapení, tak si to prostě žádá doba. Vyrostlo až tak, že se rázem staví na pozici největšího vozu ve svém segmentu.

Fiat Punto fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Fiat Punto fotogalerie

Také se uvnitř zdá být skutečně hodně místa, ačkoli jsem tam jen krátce nahlédl. Potěšilo mě ale, co jsem viděl. Solidní dojem, který tak příjemně překvapil u nové Cromy, vyzařuje i Punto. Navíc si můžete objednat moderní a odvážné barevné kombinace interiéru, třeba ten s oranžovými akcenty je opravdu povedený. Plasty jsou sice tvrdé, ale na pohled ani omak nepůsobí přehnaně levným dojmem.

Na všech trzích, kde už se nové Punto začalo prodávat, jsou reakce veřejnosti velmi příznivé. Vypadá to, že Fiat trefil střed terče. V ČR byla prodejní premiéra naplánována na konec ledna, ale vzhledem k vysoké poptávce uvolnil Fiat várku vozů už předem, takže ti největší nedočkavci na objednávkovém listě už možná budou mít Punto pod stromečkem. Ostatní ho zatím mohou okoukat a zkušebně projet u prodejců.

Vybere si každý

V nabídce motorů figurují tři benzínové o objemech 1,2 a dvakrát 1,4 litru (65, 77 a 95 koní) a čtyři naftové jednotky Multijet. Menší šestnáctiventilová třináctistovka je k dispozici ve variantách 75 a 90 koní, větší 1,9 Multijet představuje prozatím nejvýkonnější pohon pro nové Punto, má totiž buď 120, nebo 130 koní, plus v obou případech víc než dostatečných 280 Nm. Během příštího roku se počítá s příchodem benzínového motoru o objemu 1,6 litru s přeplňováním, což znamená jediné: dočkají se příznivci verze Sporting.

Punto se bude stejně jako u předchozích verzí nabízet ve třídveřové a pětidveřové variantě. Cena nejlevnější třídveřové dvanáctistovky ve výbavě Active začíná na 279 900 Kč, nejlevnější diesel je za 339 900 Kč, nejsilnější devatenáctistovka s bohatou výbavou Sport je za 472 900 Kč. Pětidveřová verze stojí o 15 tisíc víc.

Předchozí model Punta zůstává v prodeji ještě celý rok 2006 pod názvem Punto Classic. O snížení jeho ceny se však zatím neuvažuje.

Honza Koubek

8.12.2005 4:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist