Fiat Punto II (od 1999)

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Druhá generace Fiatu Punto měla před sebou nelehký úkol – alespoň vyrovnat obrovský úspěch první řady. To se jí zcela nepovedlo, přesto si nevede špatně a to zejména mezi ojetinami.

Diskuze

19 komentářů

    kvido

    No mám ojeté Punto a o problémech s ním slyším poprvé od vás. NIKDY jsem je neměl.

    msp

    Tez se mi to nezda, na jinych serverech si spolehlivost docela chvali (a osobni zkusenost to jen potvrzuje)

    Josef Maly

    já mám Punto I, rv 1996, najeto 90.000,- Kč a za celou dobu jen jedna vada – vodní pumpa za 2500,- Kč. Jinak jen běžná údržba. Akorát řazení už jde o trocu hůř a plasty v interieru jsou poškrábané a některé "rozlezlé"

    Yaroukh

    http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.asp?r=auto_ojetiny&c=A050511_205829_auto_ojetiny_fdv

    odstavec "ADAC statistika poruch 2004"

    tonča

    ADAC je ADAC. (Pro nezasvěcené, to je něco jako rádio Jerevan v německé mutaci.) V první řadě, jsou to žlutí andělé. A zatímco německá auta mají servis v každé díře, tak ostatní ne. K poruše třeba VW přispěchá místně příslušný servisák VW, který to má za rohem, a tudíž o jeho poruše nemá ADAC páru. Zatímco jiné značky do vzdálenějšího servisu odveze, a teď pozor, třeba ADAC, ale třeba taky někdo jiný. O čemž ADAC opět páru mít taky nemusí. Pro porouchaná německá auta, si totiž poměrně často posílají jejich servisy svoje odtahy v rámci rozšířené garance. Za druhé, je totázkou, jak se auto provozuje. Jinak řečeno, jaký boháč je majitel. Jestli auto taky občas vidí značkový servis a nebo ho ,,udržují" gastarbeitři, někde v opuštěné fabrice průmyslové zóny. Za třetí, kolikátý a kdo, už danné auto vlastní. (Ono to je trochu jako s ladami a vietnamci u nás. Dokud s nimi jezdily první majitelé, tak to byla na svou dobu a geopolitickou sféru, docela spolehlivá auta. Sypáky z nich udělali až asiaté, svým chápáním údržby.) Takže, pokud někdo v danném přehledu ADACu figuruje na posledním místě, neznamená to nic jiného, než že majitelé danného auto volají ADAC častěji než ostatní. A aby tahle informace měla nějakou hodnotu, tak by ji chtělo doplnit, kolikátým majitelem auta je a k jaké sociální vrstvě patří volající. (Je totiž téměř jisté, že pradlena samoživitelka, si mercedes nekoupí a puntem po třetím majiteli, pojede i navzdory páře z chladiče, a pak holt zavolá ten ADAC.) Ono totiž, co se týká počtu vyrobených aut jednoho typu, patří punto I i punto II, k těm málo bestselerům, pohybujících se za hranicí po 7 miliónech vyrobených kusů od každého. Tedy jen v Evropě, bez jižní Ameriky. Těžko by si jej lidé kupovali, kdyby to byl takový šunt, jak se snaží namluvit ADAC. Jinak co týká ADACu, ti jsou tak šikovní, že umí i převrátit Logana. Ale naštěstí se už nevylhali z toho, že s ním vlastně jeli mimo předepsané podmínky zkoušky.

    ferraio

    Orientovat se pri vyberu auta podle nemecke statistiky je blaznovstvi. To muze udelat jen uplny laik. Doporucuji se ridit fakty ceskych servisu. Nebo si vyhledat zkusenosti tech, kteri Puntem jezdi. Fiat Punto provozuji v autoskole od roku 2003 a je absolutne spolehlive.Zivotnost dilu je prekvapujici.V prubehu 120tis.km se neprojevila zadna porucha ani vada. Byl vymenen pouze vyfuk orig Imasaf,stredni Kc 1200.zadni Kc 900.To je vse. Dily podlehajici opotrebeni maji extremni vydrz.Auto je provozovano v tezkych podminkach.A nic se nekazi.Motor konstrukce FIRE je drzak se spotrebou do 6 litru!!

    Michal

    Pokud jde o tohle, není žádným tajemstvím, že motory JTD a vůbec všechny moderní diesely jsou citlivé na kvalitu nafty, o jejíž kvalitě nemám v ČR valné mínění. S tou kolísavou úrovní dílenského zpracování bych souhlasil, nicméně je pravdou, že i německé vozy (zejména produkty VW už na tom nejsou se spolehlivostí jak bývaly). Navíc jak zde již někdo předeslal, ADAC vůbec neuvádí např. hustotu servisní sítě, v testech není uvedeno jak se majitel k vozu choval atd. Navíc pokud někdo kdo vlastní Fiat Ritmo z 80. let říká, že jsou dnešní Fiaty šmejdy, tak je to naprostý automobilový analfabet

    H.

    Fiatisti se ozvali….:-)

    (jinak fiatu celkem fandím)

    eman

    To se snad měli ozvat eisenboňáci?

    Michal

    Naprosto nesouhlasím s článkem, že Punto II je podprůměrně spolehlivé auto. Jezdím přes dva roky bez závad, i když ho mám dobře vybavené (klima, vše v elektrice). Motor 1,2 se spotřebou pod 6 litrů. Pokud srovnám s první Fabií před faceliftem,tak i vnitřní tvrdé plasty jsou příjemnější než strohý šedý interiér Fabie. Sedadla jsou na dlouhé cesty neuvěřitelně pohodlná.

    Juro

    Plne suhlasim. Mam Punto Sporting 2001 a je to zatial 100% spolahlive auto!!! Vyborny podvozok a motor 1.2 16V je neskutocne zivy – podla mna zatial hlada konkurenciu len velmi tazko. A spotrebu mam 5,5 l/100km.

    Suhlasim s nizsou kvalitou plastov interieru, tie vrzgaju, ale nie je to nic hrozne na tu cenu :).

    Majki

    Chmmm, spotreba 5.5l, to by se mi taky libilo, lec nikdy se mi to nepodarilo. Pri dalkovych trasach kolem 6.7l, po meste 7.5-8l, podle pocasi. Kupoval jsem ho se 109tkm, prodaval se 120tkm. Za tu dobu mi odesel pouze ovladac klimatizace. Designove povedene auto, interier rovnez zdarily (hlavne bile budiky a stribrny stredovy panel u meho Sportinga), podvozek Sportinga pro ostrou jizdu perfektni, pro kocici hlavy naprosta tragedie. Doma nam uz zbylo jen mk2b s 1.2 44kW a s tim mama jezdi po meste ted v zime za 6l, v lete kolem 5l, coz jsou paradni hodnoty a vykon na mestske jezdeni bohate staci.

    johny

    mam punto z roku 2000, kupovane z druhej ruky pri 60.000km. nabehal som za rok 20.tis km. clanok je pekne zavadzajuci, ceske servisy prezentuju punto2 ako jedno z najspolahlivejsich aut vobec.

    fiat ma sice svoje muchy (elektroinstalacia v mojom pripade) a minusy (slabsi motor), no su to drobnosti v porovnani s fatalnymi zavadami aut poniektorych nemeckych vyrobcov. ktory hnup moze prezentovat VW passat alebo audiny ako spolahlive auta, ked tieto auta maju podvozky ako z papiera a ich vymena je X-krat drahsia ako vymena nejakeho hrdzaveho vyfuku na fiate??

    Juro

    Koupil jsem si nové Punto 1.2 16v v roce 2005. Mám najeto málo přes 50 000 Km. A závady? Žádné!! Brzdy jsou ostré a zatím jsem nepoznal že by slábli. A to mám ještě původní destičky!! A slabý motor? Rád si to občas rozdám se silnějšímy vozy.Řada z nich má mindrák. Průměrně jezdím hluboko pod šest litrů. Kolísání motoru jsem nezažil.Povrchovou korozi neznám.Dcera má to samé od novoty z roku 2002. Má najeto 102 000 Km.A teď vyměňovala kabely ke svíčkám za 1100 Kč. Jinak nic. Jen benzín a olej. Tak nevím o čem ten článek je.Že by to psal tajný agent od Škoda VW????

    Snipp

    Aj ja som bol voci fiatu zaujaty ,ale co cert nechcel ,tak som prinom skoncil – a to rovno pri punte. Kupoval som od tety zo slovinska rv.2003 a auto malo najazdene cca 58tis km. Auto budem mat coskor 2r a poviem narovinu ,ze som snim spokojny. Vymeneny jedine olej a chladiaca kvapalina to vse. Nedavno sa mi objavila cervena kontrolka airbagu ,ale to ide zmazat v riadiacej jednotke. Ohladom spotreby v meste 6,5-7 a neviem ci mam nejaky divny kus ,ale ako citam nikto tu nedosiahol kombinovanu 4,8-5,2 … presne takuto spotrebu som mal na ceste do chorvatska v obsadeni 5 ludi a plny kufor cca 2300km a taku istu ked som siel do berlina a okolie cca 2400km. Musim pochvalit CITY servo, ked presadnem napr do getza ci 206ky tak sa mi zda akokeby tie auta ziaden posilovac nemali 🙂 Celkovo ked porovnam auta s ktorymi som mal moznost jazdit a zvecsa su to rovnaka trieda do ktorej patri punto ,tak nehladiac nato ,ze to auto vlastnim ,tak na 1. mieste je prave punto. Pekny design, v mojom pripade velmi nizka spotreba, pacia sa mi tie detaily vo vnutri interieru ako rozne odkladacie priestory a najme tie dva velke priehradky, velke plus davam za city a spolucestujuci si chvalia dostatok miesta v zadu na nohy aj na hlavu. Minus by som dal za trosku slabsi vykon motora ,ale ako pisem vyssie je to vykupene spotrebou.

    seky

    Ja mam Punto Classic 1.2 8v a spotreba 5.4 kombinovana pol mesto pol hratske a plna spokojnost!

    rovny

    MAM OJAZDENE PUNTO 1.9 JTD R.V 2002 A JAZDI OK BRZDY OZAJ VYBORNE ,MOTOR žIVY BEZPROBLEMOVY ,NIZKA SPOTREBA, A HLAVNE VELA MIESTA AJ V PREDU AJ NA ZADU .KUFOR DOST VELKY NA TAK MALE AUTO.PROBLEMY ZA 2 ROKY čO HO MAM žIADNE.

    Antonín

    Zdravím vás PUNTÁCI,
    ono se napíše hodně a čehokoliv.
    Z osobních zkušeností však vím,že FIAT PUNTO rv.99 až 2002 jsou auta spolehlivá.Měl jsem dva kousky celkem jsem najel 68000 km, ale pro podnikání jsem je prodal a koupil Scenica.
    Nyní prodávám Scenica a opět znovu kupuji Fiat Punto rv 2001,1.2 ,44 kw.
    Pro moji potřebu a servis super auto.Nejsem náročný řidič.
    A na závěr,pokud se o autak nestaráte,taky Vám nebude dobře sloužit.Na značce vůbec ale vůbec nezáleží.
    Přeji všem hodně štastných kilometrů a bezpečný návrat domů.

    Speaker

    Vlastním zhruba 2,5roku punťu 1.9JTD 2004 s výjimečně kombinovaným sporting paketem. Najel jsem prozatím asi 35000km (nyní 110000km na budíku) a mohu potvrdit naprostou spolehlivost. Žárovky nepraskají, podvozek celkem solidní v dané třídě, kufr na dovolenou pro 2 bohatě stačí a spotřeba kolem 5litrů. Motor se sbírá hezky už od 1500otáček. Poradí si celkem obratně ve městě ale i na dálnici se neztratí. jediný problém byl ve stále svítící kontrolce airbagu. Nakonec jsem přišel na to že hned u spolujezdce zprava je vypínač na klíč dětské autosedačky zaoxidovaný. Stačilo jen prostříknout kontaktolem a je zase klid.

    Auta ale může trápit vypadávání elektrického posilovače řízení, ventilátor klimatizace na 4tý stupeň, zatuhlý spojkový pedál zabírající u podlahy signalizující pomalu odcházející spojku (seřizuje se sama hydroštely) a klepající podvozek.Proto bych případné kupce soustředil na tyto místa zda je jejich vůz v pořádku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist