Fiat Punto (1993 – 1999)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Italský Fiat Punto byl svého času hit. Dnes nemá zrovna nejlepší pověst a fronty se na něj nestojí. Přesto může levný vůz zaujmout.

Diskuze

29 komentářů

    Usabin

    Až na to, že v roce 1997 bylo max. hodnocení ne 5, ale pouze 4 hvězdy. 🙂

    miluna

    Viděl autor textu to auto zblízka? Pěkná palubní deska – vždyť ten airbag spolujezdce vypadá jako výtvor mladých svazarmovců za použití tašky z Lidlu. Jestli sedačky a jejich posun, tedy spíš kývání považuje také za dobré já tedy ne. V maximálně odsunuté poloze dozadu mám vždy pocit, že sedím na lžíci od bagru který se mne právě snaží vysypat. Výfuk? Nezmiňujete ho ale na každém Puntu je s ním dřív nebo později problém a to včetně prvního dílu, který na ostatních autech vydrží klidně dvacet let. Alternátor který se na každém Puntu působením vody a následné oxidace hliníku roztrhne. Problematické uložení zadních ramen za použití !!ložisek!! v místě kde si voda a sůl vždy vybírá svou daň. To auto je prostě levné a při výrobě se používaly zastarelé technické řešení a nekvalitní materiály. Jezdit s tím, je masochistická zábava pro spořivé kutily, kteří milují vše co trošku zavání Itálií.

    Driver

    hmm, tak to nevim, kde si na to přišel. Koukni na Euro NCAP. V článku je to správně

    Na to se dá říct jediné: zkus to porovnat s vozy z té doby! A mimochodem, o alternátoru i výfuku se v textu píše. Asi ti to auto hodně leží v žaludku. Nechci tu nic obhajovat, fiata bych si nikdy nekoupil, ale tvá kritika není na místě.

    miluna

    Protože se opravami aut živím, tak jsem pár soupuputníků Punta měl tu čest rozebírat. Srovnání mám, není v tom žádná zaujatost. To auto je prostě špatné, jednoduché, levné ale pořád špatné. Ještě jsem si vzpoměl na podivnou zatlačovací zpátečku, u které si člověk nikdy není jistý, jestli pojede dopředu, nebo dozadu. Na všech benzínových ,,FIRE,, motorech rozpadlý miniaturní filtr vzduchu. No další věci by naskočily samy, jen co se to objeví před dílnou 🙂

    Kubin

    tak já ti nevím. já jsem s Puntem spokojen. Je potřeba to oprvdu srovnávat s autame té doby. za 3 roky a 20 tis km se měnili jen přední destičky, olej, vzducháč, rozvodová sada a těsnění pod hlavou, což je prý slabina motorů punto. díly za hubičku. např proti fábii větší šířka unvnitř a celkvoě víc místa. jízdní vlastnosti sice vágní, ale to fábia na stejných kolech není taky nic extra. motor 44kw je do města super a nemá ani tak hroznou spotřebu,zatím absolutně bez koroze jak na karoserii tak na podvozku. interiér má ale do ergonomie daleko. za ty prachy solidní auto

    franki

    chlapec…..zobud sa!!!……punto bolo na svoju dobu velmi atraktívne auto….najme čo sa týka karoserie……

    aké auta mu snád mali konkurovat??….zastarlé polo?,clio?,corsa?.či micra?…tak to ani náhodou..!či dokonca Favorit…hahaha.(=

    ja sa pametáme,ked si to auto v 93r.(5dverové,žltej metalizi so strieborními elektronmi)doviezol z Talianska jeden podniktael korý vlastnil cukráren v našom meste(a má ho do dnes-i ked vidím nanom večšinou jazdit jeho otca)……..a nebolo človeka ,ktorý by sa za tým auto neobzrel…..to sa nestalo,ked prešiel okolo taká krabica ako favorit…..

    Greeny

    Punto první generace 1.1 40kw jsme měli prakticky 15 let, jezdilo každý druhý den, hodně krátkých tras, hodně startování, v zimě v létě a nikdy s ním nebyl jediný problém. Najelo skoro 80 tisíc km z výrazné většiny po městě. Jediné věci co se za tu dobu měnily byly filtry, olej, baterie, brzdové kotouče a destičky, výfuk a bovden ruční brzdy a to je skutečně všechno. Koroze minimální, pravdou je, že bylo vždy garážováno. Auto hodnotím velice kladně.

    Ludeco

    Musím říct, že tahle recenze je absolutní blábol. Je vidět, že autor si auto prohlédl někde na Gůglu nebo na Sauto.cz a pak rychle něco napsal. K smíchu jsou i kecy pána z Autodiskontu…uvědomuje si vůbec ten chytrák, že motory 1.1 a 1.2 8V jsou prakticky totožné a jediný rozdíl na nich je jiný blok, jinak je vše stejné vč. celé elektroinstalace, všech čidel, řídících jednotek atd.? Jak by se pak mohlo na 1,1 kazit něco jiného než na 1,2? Obojí je to stejné…
    Byl jsem vždycky fanda do aut, jeden čas jsem se také živil novinařinou kolem aut a dost jsem jich díky tomu měl. Mám tedy dost možností k porovnání. Tohle Punto mám přes tři roky, a jako fanda do aut na něm znám každý šroubek…to ovšem z důvodu, že mě baví auto vylepšovat a ne že by se něco porouchalo.
    Takže co se tedy kazí na 20 let starém Puntu, když je to tak špatné auto:
    – drobná koroze na prazích, podle předchozí péče
    – reznou brzdové trubičky před zadní nápravou, podle předchozí péče
    – uniká olej zpod víka ventilů (nové těsnění 80 Kč)
    – uniká olej z uložení vačky – stačí vyměnit O-kroužek (1 Kč)
    – občas po 20 letech zlobí lambda sondy (nová 1200 Kč – u kterého auta fungují věčně?)
    – praskají vývody palivového čerpadla (jsou z plastu a křehnou, šikovný člověk udělá vývody z kovové trubičky a jede dál, jinak cca 700 Kč za nové)
    – vodní pumpa neteče, to je blbost, teče koleno co vede od ní do motoru, když ho nějaký trouba ulomí, to je dost časté…
    – převodovka vydrží cokoliv, je prakticky nezničitelná, když v ní něco rachtá, je to ložisko (400 Kč). Převodovka také neteče, tečou simerinky na uložení poloos do diferáku – jsou dva a stojí cca 90 Kč.

    Nějaké bláboly typu že se vlní kotouče jsou dost trapné, to se nikdo nesmí divit když si koupí nějaký Starline…já mám Bremba za 800 kus a jsem spokojen. Startéry se také nekazí, mám je doma tři z bouraček a nikdo je nechce ani zadarmo a to znám Punťáků desítky. Co se týče vůlí v nápravách – přední náprava – ano, překvapivě u ojetého auta co má třeba 160 tisíc je potřeba vyměnit kulové čepy a silenbloky na stabilizátorech. Konstrukce zadní nápravy mi nepřijde ani levná, ani zastaralá, naopak je velice šikovně řešená, pokud v autě člověk netahá tunu písku, tak uložení ramen vydrží víc než čepy vepředu, já mám najeto 165 tisíc a mám to všecko origo a vůle nejsou žádné. A i kdyby, opravná sada vyjde na 1000 korun. Výhodou nápravy je hlavně to, že nezabírá místo v kufru…
    K jízdním vlastnostem – paradoxně ty u Punta všude jinde chválí. Já osobně si myslím, že je částěčně zabíjí výška podvozku (přecijen to není sporťák). Punto ale velmi dobře drží stopu a i bez posilovače se dá řídit prsty položenými na volantu. A to mám prosím 195ky gumy a maličký sportovní volant a prostě to řízení není těžké. Ono třeba úplně stejný podvozek má Fiat Coupé který byl dlouho považován za nejpovedenější předokolku. Když si na Punto dáte širší kola a maličko snížíte, bude sedět jak přilepený. Hodně aut by se od něj mohlo ještě učit.

    A když je to tak špatné auto, jak je možné, že jich pořád tolik jezdí, že se na něm nic nekazí, že je pořád pěkné na pohled a pořád je to tak žádáná ojetina? Ono v jednoduchosti je krása a to platí u tohohle auta dvojnásob. Žádné zbytečnosti = žádné problémy.

    Ludeco

    Ano, máte pravdu, max. hodnocení bylo 4 hvězdičky.

    p

    Ooh ja padnu na zadek, za 20 000km bylo potreba JEN menit tesneni pod hlavou. Takovy auto bych hodil ze skaly a to se musim priznat, ze ja zrovna taky nevlastnim nic spolehlivyho, ovsem alespon si to umim priznat.

    olso

    Punto 1. generacie sme mali 10rokov cca 100tkm. Tesnenie pod hlavou vymena, ale preco, lebo malo zly termostat a aj ked to bolo podozrive, casto siel ventilator chladica, tak sa to neriesilo – len kontrolka a tak vysoko to nebolo, rucicka by bola lepsia volba. Korozia, Focus po 6 rokovo hnije podstatne viac ako Punto po 15r, vazne. Podvozok, nemalo taky isty ako Coupe, to bolo Tipo, a ano, nebol najstabilnejsi, ale porovnavajte Corsu, Feliciu, Polo, Micru z tej doby. Porovnavaci test na 100tkm s 1,1 motorom v auto motor a sport v 96-97 vyhralo, Polo s 1,0l motorom im ukradlo, Micra bez poruchy ale nemastna neslana, Fiesta prepadak, Corsa priemer. Co si pamatam, najdynamickejsie pri jazde, milacik vsetkych, Punto. Po sklopeni zadnych sedaciek malo 1080cm3 a ked som prisiel pre 180litrovy bojler, nikto neveril ze to tam dame, ale dali sme. V roku 95 nebolo lepsie auto v tomto segmnte za podobne peniaze, alebo corsa s 33kw s 1,2 bola lepsia, ci Polo s 1,0 37kw? Felicia, 40kw nechytacky, 50kw az s mpi bola porovnatelna s pruznostou, zrychlenie s 0-100 je menej podstatne ako so 60-100. Punto 1gen bolo auto roku 95, howk.

    Sem si všiml

    řekl fanatický obhájce Punta – viz. komentáře u článku o VW Polo. :-))

    Teď vidím na jejich stránkách dvě z pěti

    Ludeco

    No ono jde spíš o to, že když kupuješ ojetinu, můžeš koupit u takovou co má hlavu naprasklou, nebo vyžranou, ale to je všechno otázka toho jak se o to původní majitelé starali…stačí aby to někdo uvařil a je to… jinak Fire motory jsou držáky a běžně vídám Punta (a i jiné Fiaty) kde mají nalítáno přes 500 tisíc a pořád jsou v dobré kondici. To třeba takové Fabie HTP kde praskají hlavy po 20 tisících od výroby, to je něco jiného, to je VW tak je to v pořádku…

    Ludeco

    Fanatik neříká že Punto je bez chyb, není to nejlepší auto ale je levné, spolehlivé a hlavně plní svůj účel – svižný prcek do města a občas na vyjetí někam na chatu. A hlavně je spolehlivé a za tím si stojím, pokud samozřejmě majitel auto urdžuje. Na Puntu nejsou žádné zásadní chyby, na rozdíl např. od dvojkové Fábie, kde mi zůstávali vnitřní kličky od dveří v ruce nebo Pola kde jsem se za sebe sám neposadil. Nebo poslední Cordoba, to byl taky vynález s tím ostrým rohem na dveřích ve výšce pasu a těžkými dveřmi… Ve článku třeba nikdo nezmínil, že Fire motory se nemohou potkat, protože mezi ventily a pístem je dost prostoru. To je docela zajímavé, nemyslíte? Hlavně u ojetiny. Nelíbí se mi tahle recenze, protože odporuje spoustě jiných o stejném autu a hlavně se tu uvádí nesmysly…ale co, jezděte si raději ve Fabiích a Feliciích, alespoň pak uhněte až vám to nepojede a budu chtít předjíždět 😀

    Ludeco

    Moje řeč. Ale podvozek má Punto opravdu stejný, resp. je to také Tipo. Na Tipu stálo ještě několik Lancií, Alfy 145/146/155, pozdější Bravo/Brava a Marea a Barchetta, Punto mk2 i Grande Punto, vždy tam byli nějaké drobné rozdíly ale většinou šlo jen o jiné rozměrové poměry, tj. hlavně rozvor. Ten je u Punta o něco zkrácený, což mu dává lepší obratnost a to se hodí do města 🙂

    golf82

    Vlastním 1,2 44kw a musim říct, že ten motor mně fakt překvapil. Jediný, co mi trochu vadí je odstupňování převodovky, kdy při 130 už ten motor točí podle mně docela dost, ale to je tím, že auto je dělaný do města. Jezdím do 6l/100km a to punťu nešetřím.
    Jízdní vlastnosti mi nijak tragický teda nepřijdou. Je jasný, že pokud někdo jezdí na úzkých 13\“ tak to asi ideál není, ale u kterýho auto s takovým obutím jo. 😀
    Co se týče koroze, tak jsem na puntu objevil dvě malé dírky v podlaze pod předními sedačkami a měl jsem trochu orezlý podběh u hrdla nádrže(toho jsem si všimnul u více punt), jinak nic.
    Já osobně jsem Fiat taky nikdy nechtěl, ale toho, že jsem punto koupil ani náhodou nelituju.

    Ludeco: Moc pěkně si to sepsal 🙂

    Ludeco

    Moje řeč. Ale podvozek má Punto opravdu stejný, resp. je to také Tipo. Na Tipu stálo ještě několik Lancií, Alfy 145/146/155, pozdější Bravo/Brava a Marea a Barchetta, Punto mk2 i Grande Punto, vždy tam byli nějaké drobné rozdíly ale většinou šlo jen o jiné rozměrové poměry, tj. hlavně rozvor. Ten je u Punta o něco zkrácený, což mu dává lepší obratnost a to se hodí do města 🙂

    Kubin

    tak samozřejmě, že to nebylo po 20 tis o novoty, ale za 20 tis km, které jsme najeli za dobu co ho vlastníme. skutečný nájezd asi nikdo nezná.
    navíc já punto nijak zaslepeně neobhajuju, ale je to takový malý pracant s levným provozem

    Ludeco

    Moje řeč. Ale podvozek má Punto opravdu stejný, resp. je to také Tipo. Na Tipu stálo ještě několik Lancií, Alfy 145/146/155, pozdější Bravo/Brava a Marea a Barchetta, Punto mk2 i Grande Punto, vždy tam byli nějaké drobné rozdíly ale většinou šlo jen o jiné rozměrové poměry, tj. hlavně rozvor. Ten je u Punta o něco zkrácený, což mu dává lepší obratnost a to se hodí do města 🙂

    jj

    Kecy-kecy, kdyby to tak bylo, vůbec bys tento článek neotevíral, nečetl a už vůbec se necpal do této diskuse, takže si něco ke vztahu k fiatům kompenzuješ? Tu podivnou zatlačovací zpátečku má ale např.celý současný koncern VW, jen R je nad jedničkou – tam je to ale o něčem jiném a v pořádku, že pane opravář….

    Ludeco

    K té zpátečce bych dodal už jen to, že jestli ji tam mám nebo ne, je celkem snadno rozeznatelné, prostě to je cítit jestli tam skočí nebo ne a to jak u Punta, tak u jakéhokoli jiného auta. Nehledě na to, že poloha řadící páky je u pětikvaltu na šestce, u šestikvaltu na pomyslné osmičce a vůbec se s ničím neplete. A přijde mi celkem jedno jestli je pojistka řešená zatlačením nebo vytažení pojistného kroužku…já osobně spíš považuji za záhadný ten vytahovací kroužek…

    miluna

    Kompenzuji si maximálně pocit, že to špatně funguje, tím myslím to zatlačování páky u zpětného chodu.Kupodivu se páka stlačuje v pravé straně své neutrálové dráhy, t.z.n. kdyby tlačil spolujezdec je to Ok ale protože musí řidič, tak ten úhel věru moc logický není. No jsou určitě na světě řidiči, kterým to nevadí a na spoustě aut je to tak oběhané, že se páka stlačovat prostě nemusí. Nad koncernovými stroji zrovna neonanuji ale zrovna řazení mají o světelné roky lepší než Punto.

    Pro zasmání, nebo spíš jako zajímavost zde do pléna: Punto 1.gen přijelo na opravu – vykazovalo podivné chování ABS, toto se neočekávaně aktivovalo, ne pokaždé ale čas od času ačkoliv nedocházelo absolutně k žádnému prokluzu kol při brzdění. Zkoumal a zkoušel jsem všechno možné, naprosto bez úspěchu. Rozhodl jsem se ještě naposledy zkontrolovat znečištění snímačů a ozubených kroužků na poloosách. Bingo! Zubatý kroužek z nějaké hliníkové slitiny, či co to bylo za materiál, byl vlivem vlhkosti a silné oxidace prasklý a měl prostě jednu mezeru, tam kde byla prasklina mírně větší než ostatní. Vot éto ťéchnika. Hlavně že to stojí málo opravit, že 🙂 Kdyby ale klucí ve Fiatu počítali s tím, že hliník oxiduje a při tom dost nabývá na objemu, nikdy by je nenapadlo snímací kroužek udělat z hliníku…
    Zaujatost z mé strany? Pche, jen osobní zkušenosti.

    Lidoop

    Punto melo luxusnejsiho brachu – Lancii Y. Svara ji mel a nebylo to spatne svezeni, italove do toho umi nejak naskladat ty spravne emoce. Hodne prijemne a ergonomicky dobre resene faro. Po 15ti letech a 200tis km se to uz zacalo sypat, to ale snad nikoho moc nesokuje.

    jean

    Zaujímavé, jazdím puntom ´96 a okrem indukčnej cievky a pravej poloosi sa nič vážne nepokazilo. Výfuk je spotrebná časť a chcem vidieť auto veľkosti a ceny punta/fábie, ktorému vydrží výfuk 20r.

    toro

    koupil jsem fiata punto 17D asi pred rokem jsem spokojen akorat ty zadni napravy se nicej ale zase levny dili tak nevim

    JP

    Na tohle musím reagovat i s odstupem času, protože pokud někdo neumí zařadit zpátečku, nechápu jak může pracovat v servisu. Nevím, proč bych měl páku dát napravo a pak tlačit ze šikma dolů. Logicky ji v pozici neutrálu zatlačím dolů, pak doprava a dozadu na pomyslnou šestku. Ikdyž jsem do vozu sedl poprvé, nikdy mě nenapadlo takhle komplikovaně kvedlat s pákou. Pak se nedivím, že to některé auta měly oběhané, pokud za ně usedli lidi stejně myslící (nemyslící). Punto 1.1 (r.v.96) vlastním šestnáct let a rychlosti zapadají krásně. Motor vynikající. Pokud někdo koupí starší auto, záleží na tom, jak se předchozí majitel k autu choval. To platí obecně. Na svoji dobu skvělý design, uložení zadních světel inspirovalo další značky. Ne nadarmo to bylo auto roku 1995.
    Nechválím ho jen proto, že ho mám, ale proto, že mě nikdy nenechalo ve štychu. Výměny tlumičů, brzd, výfuku, ramene, zapal. cívky atd. netřeba ani psát, za ty roky už mají na výměnu nárok.
    Rada pro ostatní – raději dejte na ty, co mají s Fiaty zkušenosti, než na ty, kteří v něm ani nikdy neseděli. Nebo seděli a dělali harakiri s řadící pákou.

    Jake

    Měl jsem Punto druhé generace po faceliftu, 1.2 8v . Za celých 13 let,jezdilo prakticky denno, denně…Zvládalo jak dlouhé štreky(opravdu dlouhé), tak ježdění do práce každý den cca 5km.
    Za těch zhruba 250000 km, nemělo žádnou vadu. Klasické výměny dílů, co se prostě musí měnit, jako filtry,oleje, rozvody, výfuk, brzdy, svíčky… Prostě to, co se musí měnit.
    Ovšem v zimě se mu chtělo zakutálet ale hrdině pak z pole najelo na odtahovku. Poté už jen vyklidit věci a odvoz na šroťák :/ …
    Takže tedy za mne, držák, spolehlivost 100%, pracant, rodinný vůz, auto do města, auto na cesty…všechno zvládlo!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist