Fiat přiveze do Evropy malý pickup Strada

Druhý nejúspěšnější užitkový Fiat se začíná prodávat v Itálii. Brazilská předokolka uveze až 750 kilogramů. Má motor 1.3 MultiJet s 95 k a pohon předních kol.

Nejnovější verze (velmi) prověřeného pickupu Fiat Strada se představila na konci roku 2009 a od té doby si jen pomalu hledá cestu z rodného brazilského trhu. Jižní Ameriku už obsadila, podle Fiatu je správný čas na návrat do Evropy. Marketingová kampaň právě startuje v Itálii, kde bude užitková předokolka k dispozici na konci ledna za 12 900 eur, tedy 326 tisíc korun.

Strada byla vloni druhým nejprodávanějším modelem divize Fiat Proffessional, zákazníci si rozebrali 127 800 aut. Má jen pohon předních kol, ale za příplatek je k dispozici s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, takže zvládne i namoklou polní cestu. S přívěsy to příliš slavné není, Strada utáhne nejvýš tunu.Na korbu však malý Fiat naloží přes půl tuny, nosnost auta včetně řidiče se pohybuje od 630 do 705 kilogramů podle verze. K dispozici jsou verze s třemi kabinami – dvoumístný Short Cab a dvě prostornější varianty, Long Cab s dvojicí dveří a čtyřdveřový Crew Cab. První z aut má korbu dlouhou 1685 milimetrů, druhé 1332 a poslední 1082. Šířka je ve všech případech shodná: 1300 milimetrů.

Užitková Strada stojí na platformě stárnoucího Palia, které se představilo už před patnácti roky. Karoserie i interiér však jsou od roku 2009 zcela nové. V nabídce se objeví všechny základní moderní vymoženosti včetně klimatizace nebo koženého volantu. Úplnou slávu však nečekejte vzhledem k tomu, že Fiat mezi „spoustou základní výbavy“ jmenuje také „zevnitř manuálně nastavitelná zpětná zrcátka“. Podobně jako jiné pickupy má Strada pouze výškově nastavitelný volant, a to ještě jen v dražších výbavách. Všechna auta však dostanou palubní počítač.

Evropská verze Strady dostane jediný motor, diesel 1.3 MultiJet vyhovující normě Euro 5. Italové slibují spotřebu 5,3 litru na sto. Čtyřválec přitom má velmi slušných 95 koní a 200 newtonmetrů. Žádná další čísla bohužel Fiat pro evropské auto neudává.

31.1.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist