Fiat Panda se (konečně) dočká třetí generace

Už 31 let vídáme na silnicích legendární Fiat Panda. Je poctou jeho schopnostem, že se ve Frankfurtu představí teprve třetí generace tohoto městského vozu.

Nejmenší a nejlevnější model Fiatu se ve Frankfurtu konečně dočká tolik potřebného nástupce. Pandu nečekaně odsunul na druhou kolej fenomenální úspěch nové pětistovky, ale prodeje nezadržitelně míří k samému dnu, a tak se také Fiat Panda blíží generační obměně. Podle Italů čeká auto „obrovský skok co se komfortu, techniky a bezpečnostní výbavy“.

Fiat si nedal s výměnou Pandy načas poprvé. Za 31 let existence modelu bude auto vystavené ve Frankfurtu vlastně teprve třetí generací vozu, který se nesmazatelně zapsal do paměti celých generací. Jako vždy i tentokrát zůstane Panda věrná myšlence vměstnat co nejvíc prostoru do co nejmenší karoserie. Její parketou je praktičnost – o módu se v italské stáji stará pětistovka.Pragmatický přístup k věci je důvodem, proč se nové auto představí jen s pěticí dveří. Proti malé současné Pandě (také výhradně pětidveřové) povyroste malý Fiat o víc než deset centimetrů do délky (bude mít 3650 mm), přidá trochu šířky, která mu tolik chyběla v interiéru (o 62 mm na 1640 mm) a bude také o centimetr vyšší (1550 mm). Zadní sedadla nejenže půjdou sklápět jako dosud, budou navíc posuvná.

Pod kapotou nás překvapení nečeká, objeví se tu nejmodernější motory Fiatu v čele s dvouválci TwinAir o výkonech 65 a 85 koní. Silenější jednotku známe z pětistovky, slabší motor bude nový, se shodným objemem 875 krychlových centimetrů, ale bez turbodmychadla. K dispozici bude také starší atmosférická dvanáctistovka se sedmdesáti koni. Samozřejmostí je nasazení dieselu 1.3 MultiJet, tentokrát se stop-startem v základu. V budoucnu se v nabídce objeví několik dalích motorizací včetně verzí na různá paliva.Auto nastoupí cestu světem jako předokolka, ale jako už tradičně se brzy předvede i s pohonem všech kol. Čtyřkolky Fiat jsou v segmentu A malým unikátem, ale svého druhu velmi oblíbeným. Není divu, Panda nemá pohon všech kol na ozdobu. Miniaturní Fiat odjakživa zvládal jízdu terénem se ctí – v roce 2004 byl například prvním městským vozem, který vyšplhal do základního tábora na Mount Everestu (5200 m. n. m.).

Fiat Panda fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Fiat Panda fotogalerie

Spekuluje se také o ostré verzi, nejčastěji v souvislosti se silnějším TwinAirem o výkonu 105 koní. Ten jistě nebude slabý, vždyť minulá Panda 100HP měla sto koní a byla rychlá víc než dost. Otázkou zůstává, jak se Italové poperou s odezvou malého motoru, která je v současnosti u slabších verzí jednoduše mizerná. Když však přijde na emoce, není radno Fiat podceňovat.

Více čísel a technických údajů se dozvíme už za dva týdny ve Frankfurtu, kde se auto představí světu. Výroba nové Pandy začne v listopadu. Český trh s minivozy silně zaostává za evropským průměrem, ale Fiat Panda se tu vždy prodával relativně dobře, nemuseli bychom na něj tedy čekat dlouho.

autoweb.cz

30.8.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist