Fiat Panda Cross

18 fotografiíFiat Panda

Proč si tahle Panda hraje na teréňák? Zbláznili se snad v Itálii úplně?

Diskuze

5 komentářů

    medved

    miluju to auto,koupim si silnicni verzi a projedu s ni evropu!jdete do toho se mnou???

    KFL

    Spravny priskokovy auticko, vypada tak trochu legracne a verim, ze s nim musi byt skvela zabava :). Ta cena je krapet neprijemna, ale zase ne premrstena.

    Nick

    To je výbornej test,panda 4×4,to bych na autowebu nečekal,ale je to super,

    xxx

    Mam pandu 4×4 2001 1,1 ,ale ja som neveril co to auto dokaze!

    Podla mna je to super auto a len tak ho nieco nazastavi.

    Super test ..len tak dalej…cawes

    firer

    Pane redaktore (pisálku), opsal jsem Vám definici pohonu Pandy 4×4 přímo ze stránek Fiatu, abyste nás tu neblbnul. Cituji:

    "Náhon na všechna čtyři kola:

    Viskózní spojka zajišťuje optimální rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Za optimálních jízdních podmínek je 98 % točivého momentu přenášeno na přední nápravu. Dojde-li při prokluzu předních kol k rozdílu otáček mezi přední a zadní nápravou, ztuhne vlivem tření kapalina ve viskózní spojce a až 70 % točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu.

    Elektronická uzávěrka diferenciálu:

    Funkce, která přibrzdí prokluzující kola a tím přenese točivý moment na zbylá kola, čímž výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozidla za ztížených podmínek nebo pokud dojde ke zkřížení náprav. Elektronická uzávěrka diferenciálu může být aktivována manuálně řidičem a funguje až do rychlosti 30 km/h."

    Tolik citace, ze které jasně vyplývá, že Panda žádný mezinápravový diferenciál nemá a pohon je chybně popsán (špatná terminologie) dokonce i na stránkách Fiatu. Jedná se tedy o pseudo 4×4 s viskózní spojkou (ale principiálně lepším, než Haldex u Octavie), doplněný nějakým brzdovým stabilizačním asistentem. Chápete to už, pane redaktore? Pohon 4×4 v klasickém uspořádání znamená mít tři diferenciály se třemi uzávěrkami (Subaru řady STi, MB řady G), ostatní typy pohonů 4×4 jsou jen jeho špatnými deriváty. F.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist