Fiat Panda Cross
18 fotografiíFiat Panda
Proč si tahle Panda hraje na teréňák? Zbláznili se snad v Itálii úplně?
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
18 fotografiíFiat Panda
Proč si tahle Panda hraje na teréňák? Zbláznili se snad v Itálii úplně?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
miluju to auto,koupim si silnicni verzi a projedu s ni evropu!jdete do toho se mnou???
Spravny priskokovy auticko, vypada tak trochu legracne a verim, ze s nim musi byt skvela zabava :). Ta cena je krapet neprijemna, ale zase ne premrstena.
To je výbornej test,panda 4×4,to bych na autowebu nečekal,ale je to super,
Mam pandu 4×4 2001 1,1 ,ale ja som neveril co to auto dokaze!
Podla mna je to super auto a len tak ho nieco nazastavi.
Super test ..len tak dalej…cawes
Pane redaktore (pisálku), opsal jsem Vám definici pohonu Pandy 4×4 přímo ze stránek Fiatu, abyste nás tu neblbnul. Cituji:
"Náhon na všechna čtyři kola:
Viskózní spojka zajišťuje optimální rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Za optimálních jízdních podmínek je 98 % točivého momentu přenášeno na přední nápravu. Dojde-li při prokluzu předních kol k rozdílu otáček mezi přední a zadní nápravou, ztuhne vlivem tření kapalina ve viskózní spojce a až 70 % točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu.
Elektronická uzávěrka diferenciálu:
Funkce, která přibrzdí prokluzující kola a tím přenese točivý moment na zbylá kola, čímž výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozidla za ztížených podmínek nebo pokud dojde ke zkřížení náprav. Elektronická uzávěrka diferenciálu může být aktivována manuálně řidičem a funguje až do rychlosti 30 km/h."
Tolik citace, ze které jasně vyplývá, že Panda žádný mezinápravový diferenciál nemá a pohon je chybně popsán (špatná terminologie) dokonce i na stránkách Fiatu. Jedná se tedy o pseudo 4×4 s viskózní spojkou (ale principiálně lepším, než Haldex u Octavie), doplněný nějakým brzdovým stabilizačním asistentem. Chápete to už, pane redaktore? Pohon 4×4 v klasickém uspořádání znamená mít tři diferenciály se třemi uzávěrkami (Subaru řady STi, MB řady G), ostatní typy pohonů 4×4 jsou jen jeho špatnými deriváty. F.