autoweb.cz > Abarth > Fiat má limitovanou edici Abarth 595 50th Anniversary
Fiat má limitovanou edici Abarth 595 50th Anniversary
Tak na začátek si hned povězme, jak moc že je tato edice limitovaná – má vzniknout 299 exemplářů, takže pokud máte rádi auta se znakem škorpiona a dbáte na italský styl, tak byste si měli s objednávkou pospíšit. Zatím se nemluví o ceně, nicméně za své peníze, ať už budou jakékoli, byste měli dostat nejsilnější Abarth 595 všech dob.
Automobilka navazuje edicí na speciál ze šedesátých let, a to hned na první pohled vzhledem. Lakem karoserie, „válečnými barvami.“ Mluví o moderní interpretaci ikony. Podívejme se na technické parametry. Pod kapotou auta pracuje přeplňovaná čtrnáctistovka 1.4 T-Jet s výkonem 180 koní.
Hnací síla jde na přední kola přes převodovku Abarth Competizione. Aby auto umělo zúročit takový výkon a dokonale ho přenést na asfalt, je obuté do velkých, sedmináctipalových pneumatik. Ty jsou nazuty na sedmináctipalcových discích ve speciálním designu Magnesio Grey, doplněném o červené detaily.
Ostrý hatchback krotí plovoucí brzdy Brembo, s 305 milimetry průměru disků vpředu a čtyřpístkovými čelistmi, ideální výkon podvozku by měly zajistit speciální tlumiče. Víte co je to Record Monza? Speciální výfukový systém s duálním nastavením, který má jednak optimalizovat výkon motoru, a pak také produkovat ten správný sportovní zvuk, od 3000 otáček výše.
Pojďme znovu ke vzhledu. Historická loga štíra, plaketa 595, typická barevná kombinace, závodní barevné schéma, prostě jasný odkaz na někdejší auto ze šedesátých let. Co ovšem auto před padesáti lety (už víme, proč 50th Anniversary) nemělo, jsou adaptivní xenonové světlomety s trojnásobným výkonem oproti běžným halogenovým lampám.
Jasný otisk historie je zřetelný i v kabině auta. Podívejme se na volant, anatomicky tvarované sedačky, vůbec veškeré čalounění, vše odkazuje na typické symboly Abarthu s akcentem na padesátiletou historii. Samozřejmě až na ryze moderní ovládání převodovky.
Fotogalerie Ferrari 458 Speciale
Dvoubarevná kombinace barev na opěradlech, nebo italská trikolóra na volantu s funkcí středícího pásku? O ceně se (zatím) nemluví a vzhledem k omezené produkci asi nebude až tak důležitá, ten, kdo auto bude chtít, ho prostě bude muset koupit za jakoukoli cenu. Na vlastní oči se s Abarthem 595 v edici 50th potkáme ve Frankfurtu na autosalonu.